×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

آئین اختتامیه نخستین جشنواره روابط عمومی‌های برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ «امتداد»، با حضور خلجی؛ رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت برگزار شد و در آن شرکت دخانیات ایران ۵ رتبه در بخش‌های مختلف کسب کرد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت دخانیات ایران، آئین اختتامیه نخستین جشنواره روابط عمومی‌های برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ «امتداد» و سومین گردهمایی ملی مدیران روابط عمومی این وزارتخانه، شنبه ۲۸ بهمن، با حضور سپهر خلجی؛ رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، رضوی‌کیا؛ رئیس جشنواره و رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون ، موسوی؛ مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، صالحی؛ دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت، مدیران روابط عمومی شرکت‌های تابعه این وزارتخانه و … در محل مجموعه فرهنگی تلاش برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز و در ادامه رضوی‌کیا در سخنانی ضمن خیرمقدم به حضار، تصریح کرد: شاید این جشنواره در ظاهر مانند سایر جشنواره‌ها باشد، ولی هدف اصلی ما این است که نگاه‌ها را به روابط عمومی و جایگاه آن جلب کنیم؛ چرا که جایگاه این نهاد در مجموعه‌های اجرایی کشور صددرصد مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه نباید منتظر مدیران برای ارتقای این جایگاه باشیم، گفت: نگاه حرفه‌ای به حوزه ارتباطات چند سالیست که به طور ویژه در کشور مطرح شده و این نهاد امروز جایگاه متفاوتی یافته است.

مهم‌ترین وظیفه روابط عمومی

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ایجاد و حفظ سرمایه اجتماعی را اصلی‌ترین وظیفه روابط‌عمومی بیان کرد و افزود: ایجاد تعامل دو سویه با ذینفعان از مهم‌ترین مؤلفه‌ها در این عرصه است.

رضوی‌کیا با بیان اینکه کار در روابط عمومی سخت است و با امکانات کم، توقعات بالاست، یادآور شد: در این جشنواره ابعاد مختلف حوزه روابط عمومی‌ها را رصد کردیم و نقاط قوت و ضعف را شناسایی کردیم و در این راستا هیئت داوران نظرات خود را اعلام کردند که یکی از نقاط ضعفی که تصریح داشتند که باید پوشش داده شود، پاسخگویی به رسانه است.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر ضرورت همفکری روابط عمومی‌ها و نخبگان، اظهار کرد: دبیرخانه دائمی این جشنواره ایجاد شده است.

رئیس نخستین جشنواره روابط عمومی‌های برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به هدف دوم مدنظر در جشنواره یعنی جلب توجه مدیران به حوزه روابط عمومی گفت: شاهد ارتقای جایگاه روابط عمومی در دولت با تلاش شورای اطلاع‌رسانی هستیم ولی عقب‌ماندگی زیاد است. ارتباطات هزینه‌ دارد و نیازمند سرفصل مشخص بودجه‌ای است.

وی حل مشکل پست سازمان روابط عمومی و بهره‌مندی از ظرفیت شبکه‌ای ایجاد شده در روابط عمومی‌های وزارت تعاون را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید در کلان پروژه‌های دولت مثل طرح کالابرگ الکترونیک این توان پای کار بیاید.

در بخش بعدی مراسم و بعد از اجرای خواننده ارزشی، بیانیه هیئت داوران توسط دبیر جشنواره قرائت شد.

بنابر این گزارش، سپهر خلجی؛ رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، در سخنانی با بیان اینکه دولت بزرگترین تولیدکننده خبر است، تصریح کرد: وزارت تعاون به دلیل تنوع مسئولیت‌هایی که دارد، یک بخش مهم از این جریان خبری مرتبط با دولت است.

وی افزود: حوزه روابط عمومی شغل نیست، بلکه در یک معنا شوق است؛ اگرنگاه به این حوزه به عنوان شغل باشد، موفق نمی‌شوید.

توصیه‌های خلجی به روابط عمومی‌ها

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در بخش بعدی سخنان خود به ارائه توصیه‌هایی به روابط عمومی‌ها پرداخت که اهم آن به شرح ذیل است:

۱- در تولید خبر تلاش می‌کنید به خودتان و جایگاهتان اعتبار بدهید؛ اعتبار خود را با اخبار کم‌اهمیت تنزل ندهید.

۲- در تولید خبر در حال تصویرسازی از دستگاه خودتان و دستاوردهایتان هستید؛ تلاش کنید این تصویر را مخدوش نکنید.

۳- در حوزه خبر، تلاش کنید چند قدم جلوتر و آینده خبر را ببینید و اثر خبر را بررسی کنید.

۴- روابط عمومی در واقع طراح عملیات رسانه‌ای در دستگاه متبوع است؛ جایگاه خود را بشناسید و آن در حد یک جایگاه اجرایی در صحنه تنزل ندهید؛ شما مدیر راهبردی هستید.

۵- مراقب باشید با برخی اقدامات برای منتقدین، معاندین و بدخواهان خوارک درست نکنید.

۶- کار شما متکی به مجموعه‌های رصدی است؛ اگر گروه رصد ندارید ایجاد کنید.

۷- مجموعه دستاوردها را در حوزه ماموریتی با پیوست ارتباطی و رسانه‌ای همراه کنید.

۸- شبکه توزیع و انتشار خبر را جدی بگیرید.

۹- شبکه همفکران و همراهان دستگاه متبوع را شکل دهید.

۱۰- اصل را بر پاسخگویی به شبهات بگذارید.

۱۱- روایت درست را از سازمان خودتان ارائه دهید.

۱۲- مخاطبان را با اخبار منفی و بیان اختلافات درون سازمانی ناامید نکنید.

۱۳- افکار عمومی را جدی بگیرید و از آنها در برابر اخبار منفی صیانت کنید.

۱۴- مهارت‌های خود را ارتقا دهید.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دامنه وسیع خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اقدامات خوبی در دولت سیزدهم در این وزارتخانه شکل گرفته است؛ از تقویت رویکردهای عدالت‌محور گرفته تا اقداماتی که برای کاهش بیکاری در کنار سایر ارکان در دولت انجام پذیرفته و نیز اقداماتی که برای یارانه‌بگیران و بازنشستگان و طرح کالابرگ با نگاه حمایت از اقشار مختلف جامعه در جریان است. این‌ مجموعه خدمات باید برجسته و درست منعکس و برای مردم تبیین شود که در جهت تقویت اقشار مختلف در این دولت چه اقداماتی صورت گرفته است.

مسئله انتخابات آخرین محور سخنان خلجی بود که وی با بیان اینکه همه ما می‌توانیم در انتخابات نقش‌آفرین باشیم، تصریح کرد: هرجا مردم در این ۴۵ سال حضور داشته‌اند، ایجاد امنیت کرده است. حضور مردم در انتخابات امنیت‌‌آفرین است و باید تلاش کنیم پرشور برگزار شود. به مردم در انتخاب‌شان کمک کنیم تا مجلسی قوی برای ایران قوی شکل بگیرد.

تجلیل از برگزیدگان جشنواره امتداد

تجلیل از برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره در سه سطح ستادی، استانی و شرکت‌های تابعه،آخرین بخش مراسم بود که شرکت دخانیات ایران در بخش پویش رسانه‌ای( ویژه هفته بدون دخانیات) با دریافت تندیس جشنواره، حائز رتبه نخست شد. همچنین شرکت دخانیات در بخش شبکه‌های اجتماعی حائز رتبه دوم، در بخش تولید محتوای رسانه‌ای حائز رتبه سوم، در بخش چندرسانه‌ای(تولید کلیپ) حائز رتبه دوم و در بخش ویژه حمایت از تولید حائز لوح تقدیر و رتبه دوم شد.

یادآور می‌شود نخستین جشنواره روابط عمومی‌های برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ «امتداد» با شعار “امتداد خدمت، انعکاس حقیقت” برگزار شد و داوری آن را محمود مختاریان، علیرضا کتابدار، ایمان شمسایی، حمید ضیایی پرور، محمدمهدی خیرجو، احسان صالحی، افشین محمدی، محسن اسلام زاده و امیر خالقی بر عهده داشتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.