×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

دکتر حمید محمدی رفیع، معاون توسعه سرمایه های انسانی فولاد سنگان
بخش دوم– مسئولیتهای اجتماعی بخشی از رسالت شرکتهاست، شرکتهای فعال در حوزه‌های مختلف همواره با شناسایی زمینه‌های مختلف، نسبت به ذینفعان خدمات متنوعی ارائه می‌دهند. دکتر حمید محمدی رفیع معاون توسعه سرمایه‌های انسانی شرکت فولاد سنگان، عملکرد این شرکت در امر مسئولیتهای اجتماعی را، بسیار خوب ارزیابی می‌کند، و بر این باور است؛ هم برای ذینفعان خارجی و هم داخلی که شامل کارکنان شرکت هم می‌باشد، اقدامات خوب و شایسته ای صورت گرفته است.

محمدی رفیع بر این نظر است که طرح خانواده آرمانی فولاد سنگان به عنوان یک امر کلی، مسئولیتهای اجتماعی به ذینفعان داخلی را زیر چتر خود در آورده است. وی در خصوص تعهد این شرکت به کارکنان خود ابراز داشت: در زمینه نظام جبران خدمت، در بخش حقوق و مزایا و رفاه پرسنل تلاشهای خوبی صورت گرفت که به لطف خدا به ثمر نشسته است.

وی افزود :این نظام جبران خدمت برگرفته از قوانین بالادستی،تصمیم‌ها و سیاست‌گذاری‌های درون سازمانی است. در این راستا حقوق و مزایای پرسنل مشخص شده و هر کدام از پرسنل بر اساس تحصیلات و مهارتهایی که کسب نموده‌اند و یا مهارتهایی که در سازمان می‌توانند به آن برسند، ارزشیابی می‌شوند و بر این اساس حقوق مزایای آنها مشخص می‌شود. از طرفی ایجاد و استقرار طرح طبقه‌بندی مشاغل که از افتخارات این شرکت است در مدت زمان کوتاهی به سرانجام رسید. این دو طرح، زمینه رقابت سالم، میل به آموزش و افزایش بهره‌وری کارکنان را تقویت می‌نماید.

معاون توسعه سرمایه‌های انسانی فولاد سنگان اضافه کرد : در زمینه رفاه کارکنان، طرح جامع رفاه پرسنل که می‌تواند خانواده آرمانی ما را در این مسیر به اهداف خودش برساند پایه‌گذاری شد. در این راستا در سال گذشته اقدامات مختلفی صورت گرفت و موفق شدیم به منظور استقرار نظام سلامت جسم و روان، مرکز توسعه جسم و روان شرکت فولاد سنگان را در شهر خواف راه‌اندازی نماییم. این مرکز در زمینه‌های مختلف پزشکی، روانشناسی، مشاوره خانواده و …. به کارکنان شرکت و خانواده‌های آنها و نیز سایر شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند.

وی با اشاره به تأسیس مرکز ارتقای توسعه ورزش با همکاری باشگاه سپاهان، آن را بخشی از خدمات ارائه شده و برنامه اجرایی شرکت در توسعه زیرساختهای ورزشی و سلامت منطقه برشمرد.

محمدی رفیع در خصوص توجه به رفاه پرسنل شرکت فولاد سنگان گفت: در زمینه تسهیلات اقدامات خوبی صورت گرفته است و با بهره‌گیری از توانمندی بانک‌های منطقه نسبت به ارائه تسهیلات با کارمزد پایین و نیز فروش لوازم خانگی با کارمزد کم اقدام شد. با این اقدام توانستیم در راستای تقویت اقتصاد خانواده‌های کارکنان گام مؤثری برداریم.

وی ادامه داد: به منظور ایجاد نزدیکی بین پرسنل و خانواده‌های آنها، و نیز افزایش همدلی و همزبانی، در سال گذشته طرح اردوهای خانوادگی ارائه و با هماهنگی‌های لازم، نسبت به اجرای آن اقدام نمودیم. در این راستا فضاهای تفریحی برای خانواده‌ها در نظر گرفته شد و به منظور ایجاد فرهنگ سفر بین خانواده‌ها، همکاری خود را با شرکتهای معتبر شروع نمودیم و نسبت به ارائه خدمات رفاهی مسافرتی به کارکنان و خانواده‌های آنها اقدام شد. در حوزه روابط کار و سلامت پرسنل اقدامات شایسته‌ای صورت گرفت و با استقرار نظام جامع نظرسنجی از پرسنل، رضایت حداکثری را شاهد بودیم.

وی با تأکید بر مقوله سلامت جسمی و روحی کارکنان افزود، ازدیگر افتخارات شرکت فولاد سنگان دریافت تندیس صنعت سلامت محور است. در رابطه با اقدامات زیست محیطی به عنوان یک رسالت مهم در فولاد سنگان موفق به دریافت گواهی‌نامه ایزوی بهداشت و محیط از شرکت DQSشدیم.

محمدی رفیع گفت: تلاش ما در حوزه HSE این است که سلامت پرسنل را تضمین نماییم و امید داریم با رصد آنلاین سلامت کارکنان به وسیله تجهیزات پزشکی که در اختیار آنها و خانواده‌هایشان قرار داده‌ایم بتوانیم سلامتی را به خانواده‌ها ارزانی دهیم. در این خصوص دستگاه‌های ویژه تست فشار خون، قند خون، ضربان قلب و … را در اختیار همکاران قرار دادیم و به کمک نرم‌افزار پایش سلامت آنلاین به صورت مداوم شرایط جسمانی همکاران و خانواده‌های آنها مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد و در کمترین زمان، مشاوره‌های پزشکی مناسب توسط پزشکان به همکاران و خانواده‌های آنها ارائه می‌گردد.

همچنین در راستای توجه به سلامت کارکنان، ساخت گلخانه اسپانیایی در سال آتی به پایان می‌رسد که در فضای سخت صنعتی این مهم به بار خواهد نشست. موضوع قابل توجه آن است که، این گلخانه از ضایعات تولید شده ساخته شده و می‌تواند به عنوان یک الگوی سالم و مهم به جامعه صنعت کشور ارائه شود.

محمدی رفیع در پایان افزود؛ فولاد سنگان در زمینه مسئولیتهای اجتماعی شرکت برتر منطقه است و در ادامه نیز به تعهد خود در حوزه مسئولیتهای اجتماعی و کمک به زیرساختهای منطقه واقف است. این تعهد، مسئولیت‌پذیری، برنامه‌ریزی دقیق و اقدامات اجرایی متنوع و اثرگذار باعث شد تا شرکت فولاد سنگان گواهی‌نامه برتر و تندیس پلاتین از چهارمین جایزه ملی مسئولیتهای اجتماعی کشور را کسب نماید. /

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.