×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
توسعه خدمات غیرحضوری از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بانکداری الکترونیکی به دلایل افزایش سرعت در انجام عملیات بانکی، دسترسی‌ آسان و گسترده، بهبود امنیت فرآیندها، حذف کاغذ و کمک به محیط‌ زیست با استقبال ویژه‌ای مواجه است. در ایران نیز اکثر بانک‌ها از ابزارهای بانکداری الکترونیکی استفاده می‌کنند. در بین بانک‌های ایرانی، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ارائه برخی از این ابزارها پیشتاز بوده‌ و پیوسته در تلاش است تا با خلق ابزارهای جدید، به سوی تحقق بانکداری هوشمند حرکت کند. فراهم آوردن امکان افتتاح حساب و درخواست تسهیلات به صورت آنلاین و بر بستر همراه‌بانک و اینترنت‌‌‌بانک در کنار مدیریت عملیات بانکی از قبیل انتقال وجه از طریق کارت به کارت، ساتنا و پایا، پرداخت اقساط، مدیریت چک‌ها و… در همراه‌بانک «مهریران» سبب شده تا مشتریان بتوانند صفر تا صد عملیات بانکی را بدون مراجعه به شعبه و به‌صورت غیر حضوری انجام دهند.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با قرار دادن سیاست‌های اقتصاد هوشمند در دستور کار خود، زیرساخت‌های نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و شبکه را به‌گونه‌ای فراهم کرده که بتواند به اهداف اقتصاد هوشمند در بانکداری کشور دست یابد. این بانک به‌عنوان یکی از بانک‌های پیشرو در زمینه بانکداری الکترونیکی و بانکداری دیجیتال، از مدت‌ها قبل اقداماتی را در این راستا در دستور کار خود قرار داده است.
افتتاح حساب، غیر حضوری و بدون مراجعه به بانک
افتتاح حساب به‌صورت آنلاین و بر بستر همراه‌بانک و اینترنت‌بانک از جمله عملیات‌هایی است که در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران قابل انجام است. مشتریان به‌ جای مراجعه به شعب بانک می‌توانند با موبایل یا کامپیوتر از محل کار یا خانه در این بانک حساب باز کنند. در صفحه اصلی وب‌سایت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بخشی به نام بانکداری الکترونیک وجود دارد، سامانه‌‎های آنلاین بانک در این قسمت قابل دسترسی هستند و یکی از این سامانه‌‌ها، سامانه افتتاح حساب آنلاین است.
فعال‌سازی حساب و دریافت کارت بانکی، بر اساس گزینه انتخابی مشتری در زمان افتتاح حساب انجام می‌شود. گزینه نخست، مراجعه حضوری به همراه کد رهگیری و کارت ملی به شعبه انتخابی است؛ گزینه دوم و آسان‌تر، ارسال در محل است که کارت بانکی و سایر مستندات مربوط به حساب در محل کار یا منزل مشتری به وی تحویل داده می‌شود. مشتریان سازمانی نیز با انجام مراحل مربوط به خود می‌توانند فرآیند افتتاح حساب را به‌صورت الکترونیکی پیش ببرند.
درخواست تسهیلات به صورت آنلاین
سامانه درخواست تسهیلات آنلاین، یکی دیگر از ابزارهای الکترونیکی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است که کار را برای متقاضیان تسهیلات، آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند. متقاضیان وام به‌جای مراجعه چندباره به شعب بانک می‌توانند درخواست خود را بر اساس سیاست‌های اعتباری موجود ثبت کنند.
مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ورود به این سامانه، اطلاعات و مستندات مربوط به خود را وارد می‌کنند و پس اطلاع از شرایطی مانند جزئیات معدل حساب، درخواست وام خود را در ثبت کنند. با ثبت درخواست وام در سامانه تسهیلات آنلاین بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، حضور ضامن نیز تنها یک بار در شعبه و برای تکمیل پرونده لازم است. البته در صورتی که مشتری معدل حساب و امتیاز اعتباری مناسبی داشته باشد، نیازی به ارائه ضامن نیز وجود ندارد و همان یک بار مراجعه به شعبه نیز حذف می‌شود.
کارت هدیه آنلاین و همچنین احراز هویت غیرحضوری سجام از دیگر خدماتی است که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای نخستین بار در شبکه بانکی کشور ارائه کرده و متقاضیان می‌توانند با نصب اپلیکیشن مهریران، از این خدمات استفاده کنند.
توسعه بانکداری بدون کاغذ با راه‌اندازی سامانه میعاد
سامانه مدیریت یکپارچه عملیات اجرایی دیجیتال بانک یا میعاد، راهکاری است که به مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران این امکان را می‌دهد تا تنها با همراه داشتن یک مدرک شناسایی یعنی کارت ملی، در این بانک حساب باز کنند.
احراز هویت بیومتریک، دیگر امکان این سامانه برای بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و مشتریان آن است. در این روش از اثر انگشت برای شناسایی مشتری استفاده می‌شود که امکان تقلب‌ و کلاهبرداری و سایر اقدامات مجرمانه را در انجام فرآیندهای این بانک به‌شدت کاهش می‌دهد.
علاوه بر این‌ها سامانه میعاد راهکار قابل توجهی برای گسترش بانکداری سبز ارائه می‌دهد. حذف کاغذ از عملیات افتتاح حساب و به‌دنبال آن، کاهش قابل توجه کاغذهای انباشته شده در بایگانی که همواره در معرض حادثه هستند، از دیگر مزایای این سامانه است.
علاوه بر این، کاهش هزینه‌ها با حذف کاغذ و رعایت ملاحظات زیست‌محیطی در انجام عملیات بانکی، دو دستاورد سامانه میعاد برای بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در زمینه بانکداری سبز هستند.
غدیر، ارزیاب آنلاین عملکرد بانکی
سامانه «غدیر» یک داشبورد مدیریتی است که تحول عظیمی در امور فنی نظام ارزیابی بانکی ایجاد کرده است. سامانه غدیر، زمان لازم برای جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز ارزیابی عملکرد و شاخص‌های بانکی را به‌شدت کاهش می‌دهد.
کاربران این سامانه که کارکنان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هستند، می‌توانند این داده‌ها را با اختلاف یک روز، مشاهده و جایگاه شعب شهر و استان محل خدمتشان را ارزیابی کنند. پایش مستمر ارزیابی عملیات بانکی کمک می‌کند چالش‌های احتمالی پیش از آنکه به مسئله‌ای پیچیده تبدیل شوند، شناسایی و رفع گردند.
آنچه خواندید مروری بود بر برخی از ابزارهایی که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای نخستین بار در شبکه بانکی کشور به‌طور گسترده آن‌ها را به کار برده است.