×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بر اساس گزارش اقتصادی شاپرک (شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی) که در خردادماه منتشر شد، طی این ماه ۲ میلیارد و ۷۳۱ میلیون تراکنش به ارزش ۳.۸۸۶.۳۸۰.۱۹۷ میلیون ریال انجام شده است. این حجم از تراکنش‌های انجام شده در بستر شاپرک که بخش قابل توجهی از آن از طریق درگاه‌های الکترونیک انجام شده، نشان از جایگاه ویژه‌ای که این درگاه‌ها در رفع نیازهای بانکی روزمره مشتریان پیدا کرده‌اند، دارد.

به این ترتیب بانک‌‌ها علاوه بر تلاش برای تنوع درگاه‌ها و تحقق هدف «ارائه هر خدمت در هر زمان و هر مکان» به مشتری به عنوان مانیفست بانکداری دیجیتال، در عین حال روی تسهیل دسترسی مشتریان به امکانات بانکداری الکترونیک در عین حفظ بالاترین ضریب امنیت و نیز بهبود تجربه مشتریان هنگام استفاده از ابزارهای گوناگون بانکداری الکترونیک نیز متمرکز شده‌اند.

در همین راستا طی سال‌های اخیر استفاده از ابزارهای بیومتریک در احراز هویت مشتریان هنگام ورود به درگاه‌هایی همچون همراه‌بانک و اینترنت‌بانک به تدریج رواج پیدا کرده است. بانک مسکن نیز همسو با برنامه‌هایی که در حوزه تحقق بانکداری دیجیتال دنبال می‌کند، استفاده از این ابزارها را نیز در دستور کار قرار داده و توسعه آن را دنبال می‌کند.

مقصود از احراز هویت اشخاص بر مبنای اطلاعات بیومتریک، استفاده از اثر انگشتان دست، اثر کف دست، اسکن عنبیه چشم و روش‌های مشابه آن است که از ضریب اطمینان بالایی برخوردار هستند.

ساسان شیردل، مدیر امور فناوری اطلاعات بانک مسکن در گفت و گو با پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، با اشاره به اینکه ابزارهای بیومتریک برای تشخیص هویت مشتریان در زمان استفاده از درگاه‌های پرداخت بدون نیاز به حضور کارت بانکی، به تدریج عمومیت پیدا کرده و بسیاری از بانک‌ها به سراغ این امکان رفته‌اند، گفت: الزامی شدن استفاده از رمز دوم یکبار مصرف و نیز حرکت به سمت روش‌هایی همچون ورود دو مرحله‌ای به اینترنت‌بانک در عین نقش مهمی که در ارتقاء امنیت تراکنش‌های بانکی از طریق روش‌های غیرحضوری دارد، ممکن است در ابتدا از این بابت که سرعت عمل کاربر را کاهش می‌دهد، حس خوشایندی برای مشتریان بانکی نداشته باشد، اما توسعه ابزارهای بیومتریک به تدریج می‌تواند این مساله را تحت‌الشعاع قرار داده و محیط به مراتب کاربرپسند‌تری برای انجام تراکنش‌های غیرحضوری در اختیار مشتریان قرار دهد.

وی در عین حال تاکید کرد: برای بانک مسکن آنچه بیش از هر موضوع دیگری اهمیت دارد، امنیت است و در عین حال بهبود تجربه کاربری مشتریان را نیز به عنوان هدف دنبال می‌کند. با این وجود امنیت از دیدگاه ما یک موضوع «صفر و یک» است و جایی برای مسامحه ندارد.

به گفته شیردل، در حال حاضر ورود به همراه‌ بانک مسکن از طریق اثرانگشت برای گوشی‌های تلفن همراه هوشمند مجهز به این سیستم میسر است و کاربران می‌توانند به جای وارد کردن رمز عبور، از این طریق وارد همراه بانک خود شوند.

مدیر امور فناوری اطلاعات بانک مسکن از توسعه استفاده از ابزارهای بیومتریک در این بانک طی ماه‌های پیش‌رو خبر داد و گفت: خبرهای خوشی در این زمینه برای مشتریان در راه است و زیرساخت‌های این امر محقق شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.