×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دکتر مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای مسکن استان مازندران با اشاره به آمار عملکرد تمامی بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن گفت: تنها بانک مسکن به تعهدات خود در این طرح عمل کرده است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا، در این جلسه که همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان مازندران و با حضور معاونان وزیر، مدیرعامل بانک مسکن، استاندار مازندران، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مدیران راه و شهرسازی و بنیاد مسکن، مدیرشعب بانک مسکن و نمایندگان انبوه‌سازان برگزار شد؛ مسایل و مشکلات پیش روی پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در استان مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

دکتر بذرپاش با اشاره به اقدامات انجام شده در طرح نهضت ملی مسکن گفت: با کارشناسی و به کارگیری تمامی ظرفیت‌ها در ماه‌های اخیر شاهد کاهش تورّم بخش مسکن هستیم. در دولت سیزدهم اقدامات گسترده‌ای برای بهبود فرایند تامین مسکن صورت گرفت که به مرور شاهد به ثمر رسیدن نتایج آن خواهیم بود.

وی با اشاره به آمار عملکرد تمامی بانک‌ها در طرح نهضت ملی مسکن گفت: با توجه به تکالیف محوله به بانک‌ها و عملکرد بالاتر از تعهد بانک مسکن، مقتضی است تمامی بانکها نسبت به تخصیص تسهیلات مطابق با تعهدات اقدام کنند.

وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم بر حمایت ویژه دولت از طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: در خصوص اجرای کامل طرح نهضت ملی مسکن در استان مازندران موانعی وجود دارد که انتظار می‌رود با برگزاری جلسات منظم، رفع ابهامات و هماهنگی دستگاه‌‌های ذیربط مرتفع شود.

از مجموع ۲۴۰ هزار مسکن مهر نیمه‌تمام، حدود ۱۰۰هزار واحد به بهره برداری رسید که با برنامه‌ریزی و پیگیری بر اتمام واحدهای باقیمانده نیز اهتمام داریم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت کاهش قیمت نهایی مسکن، کاهش قیمت مصالح ساختمانی را در این امر موثر خواند و از تمهیداتی برای کاهش شیب تند تورم در این بخش خبر داد.

پرداخت حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال به متقاضیان نهضت ملی مازندران

دکتر سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن به تشریح عملکرد بانک در طرح نهضت ملی مسکن در استان مازندران پرداخت و افزود: از مجموع ۱۷۰۹۸ واحد معرفی شده به بانک در استان مازندران، تعداد ۸۵۰۵ قرارداد به مبلغ ۲۶۲۳۷ میلیارد ریال منعقد شده و مبلغ ۱۹۵۶۹ میلیارد ریال نیز به متقاضیان پرداخت شده است .

وی بر اهتمام ویژه بانک مسکن بر مشارکت و ایفای تعهدات در طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: با توجه به تکالیف تعیین شده در طرح نهضت ملی مسکن، تامین مالی این طرح و انجام تعهدات، منوط به تقویت منابع بانک از طریق تجمیع گردش مالی تمامی شرکت های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی، پیمانکاران و ذینفعان در بانک مسکن است که امید می‌رود با دستور وزیر محترم و پیگیری ایشان این امر محقق شود.

تمامی بانک‌ها مانند بانک مسکن به تعهدات خود عمل کنند

سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران بر اجرای کامل طرح نهضت ملی مسکن در استان تاکید کرد و افزود: تولید مسکن یکی از سیاست‌های جدی دولت سیزدهم است و بنابر تاکید رییس جمهوری بر پیگیری جدی سیاست‌های حوزه مسکن از سوی مسوولان جا دارد با حضور وزیر محترم، موانع و مشکلات اجرای این طرح در استان مطرح تا شاهد رفع مشکلات و تحقق شعارهای دولت باشیم.

استاندار ادامه داد: یکی از مسائل مهم در طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین مالی پروژه‌هاست که با توجه به اهتمام ویژه و انجام فراتر از تعهدات طرح نهضت ملی توسط بانک مسکن، لازم است تمامی بانک‌ها نسبت به ایفای تعهدات خود اقدام کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.