×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

شرکت بیمه تعاون با توجه به مأموریت سازمان مبنی بر تعالی سازمانی و بهبود مستمر فعالیت های شرکت با شرکت در اعتبارسنجی موسسه برهان موفق به کسب رتبه اعتباری -BBB شد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، این شرکت در اعتبارسنجی موسسه برهان مجدداً شرکت کرده و موفق به تمدید رتبه اعتباری -BBB خود شد؛ ارزیابی این موسسه در محورهایی نظیر «جایگاه رقابتی؛ مدیریت ریسک؛ عوامل تعدیل گر» با زیرشاخه های متعدد صورت پذیرفته است که در ادامه بخشی از گزارش ۶۵ صفحه ای این موسسه خواهد آمد:
تنوع قراردادی و درآمدی
بررسی ساختار ترکیب درآمدی بیمه تعاون از لحاظ حق بیمه تولیدی در سال ۱۴۰۰، حاکی از آن است که تمرکز شرکت بر رشته های شخص ثالث و مازاد (۳۵ درصد)، درمان (۲۳ درصد) و زندگی (۱۳ درصد) بوده و این رشته ها ۷۱ درصد از کل حق بیمه تولیدی را به خود اختصاص داده اند.
گفتنی است که با توجه به آخرین سالنامه منتشر شده بیمه مرکزی مربوط به سال ۱۴۰۰، بیمه تعاون ۵۳۷ هزار و ۸۷۵ عدد بیمه نامه صادر کرده است.
رضایت مشتریان
بیمه تعاون برای ارزیابی رضایت مشتریان خود از استانداردها و فرآیند مشخصی استفاده کرده و برای رضایت سنجی مشتریان طبق استاندارد ایزو ۱۰۰۰۴ و برای رسیدگی به شکایات طبق استاندارد ایزو ۱۰۰۰۲ عمل می کند.
بر اساس فرآیند تعریف شده در بیمه تعاون، رضایت سنجی از مشتریان ۲ روز پس از صدور بیمه نامه از طریق تماس تلفنی انجام می شود و با طرح سوالات از پیش تعیین شده، میزان رضایت مشتریان از ارائه خدمات شرکت، دریافت و ثبت خواهد شد.
بنابر اظهارات مدیران شرکت، از زمان تعیین خسارت و ثبت پرونده در حدود ۲۴ الی ۴۸ ساعت کاری زمان می برد تا خسارت افراد پرداخت شود. بر این اساس، حداقل ۱۰ روز کاری پس از پرداخت خسارت، نظرسنجی صورت گرفته و میزان رضایت مشتریان از دریافت خسارت، ثبت می شود.
مشتریان شرکت می توانند از طریق روش های مختلف نظیر پرتال ثبت شکایت در وبسایت شرکت، تماس تلفنی، سامانه سنهاب بیمه مرکزی، فکس، ایمیل و شبکه های اجتماعی بیمه تعاون به ثبت شکایت های خود بپردازند.
همچنین گزارش نتایج و عملکرد شرکت در خصوص سنجش رضایت مشتریان و رسیدگی به شکایت ها به صورت ماهانه تهیه شده و به واحدهای فنی اعلام می شود.
گزارش های مذکور در جلسه شورای مدیران و با حضور مدیرعامل نیز ارائه و بررسی می شوند؛ بر اساس گزارش های نظرسنجی مشتریان در سال ۱۴۰۰ میزان رضایت بیمه شدگان بر اساس شاخص هایی نظیر «سرعت صدور بیمه نامه، اطلاعات ارائه شده و نحوه برخورد کارشناسان»، بیش از ۹۰ درصد بوده است و به طور کلی عمکلرد شرکت در افزایش سطح رضایت و وفاداری مشتریان در سطح مطلوبی ارزیابی می شود.
همچنین مطالعه کنید: کسب رتبه اعتباری داخلی از سوی بیمه تعاون برای نخستین بار در صنعت بیمه

تنوع جغرافیایی
بیمه مرکزی به صورت سالانه و با توجه به سرمایه شرکت های بیمه، سقف تعداد شعبه شرکت بیمه را تعیین می کند. بر این اساس علاوه بر دفتر مرکزی و وب سایت خدمات آنلاین، بیمه تعاون دارای ۳۲ شعبه و ۸۹۲ نمایندگی، ۹۰۲ کارگزاری، ۱۱۴ نمایندگی عمر و ۱۰ باجه بوده و در ۲۸ استان کشور فعالیت موثر دارد.
این شرکت در سراسر کشور اقدام به جذب نماینده جنرال کرده و سیاستی اتخاذ کرده که در شهرها و شهرستان های کوچک حداقل یک نماینده فعال داشته باشد.
هدف این شرکت برای تعداد نمایندگی ها در سال ۱۴۰۱، جذب ۲ هزار نمایندگی بوده که تاکنون بالغ بر یک هزار نفر از این تعداد جذب شده اند.
کارایی عملیاتی
کارایی عملیاتی شرکت بیمه تعاون با معیار ترکیب هزینه ها سنجیده می شود که بر این اساس در بازه ۱۳۹۶ الی ۱۴۰۰، هزینه های عمومی، اداری و فروش و هزینه های کارمزد و کارمزد منافع، بیشترین سهم از هزینه های جاری شرکت را به خود اختصاص داده اند و سهم آن ها در سال ۱۴۰۰ به ترتیب ۳۳ و ۳۰ درصد بوده است.
روند هزینه کارمزد و کارمزد منافع نیز در بازه ۵ ساله ۱۳۹۶ الی ۱۴۰۰ به جز در سال ۱۳۹۷ صعودی بوده و هزینه کارمزد کارگزاران در حدود ۶۰ درصد از آن را به خود اختصاص داده است.
گفتنی است سهم هزینه کارمزد و کارمزد منافع از نقد حاصل از عملیات در سال ۱۴۰۰ در حدود ۵۹ درصد بوده و اساساً این مبالغ بر اساس آیین نامه شماره ۸۳ شورای عالی بیمه تعیین می شود.
کفایت سرمایه و توانگری
طی سال های ۱۳۹۶ الی ۱۴۰۰، میانگین نسبت اهرم عملیاتی در حدود ۱٫۲۶ بوده که بیانگر آن است که شرکت به ازای هریک ریال حقوق صاحبان سهام، به طور متوسط ۱٫۲۶ ریال درآمد خالص در سال ایجاد کرده است.
از دیگر سو با بررسی روند سودآوری در سال ۱۳۹۶ الی ۱۴۰۰، میانگین موزون ۳٫۶ واحدی حاصل شده که بیانگر آن است که وضعیت شرکت از لحاظ کیفیت سودآوری در سطح مناسبی ارزیابی می شود.
همچنین مطالعه کنید: بیمه تعاون در آزمون رتبه ها

بیمه گری
در ارزیابی بیمه گری شرکت، به بررسی روند و سطح نسبت ناخالص خسارات، نسبت خالص خسارات، نسبت ترکیبی کل و نسبت واگذاری در بازه زمانی ۱۳۹۶ الی ۱۴۰۰ پرداخته شده که به طور کلی وضعیت شرکت از لحاظ بیمه گری بالاتر از متوسط ارزیابی می شود.
گفتنی است بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط بیمه مرکزی، ظرفیت مجاز نگهداری ریسک بیمه تعاون افزایش یافته و به ۱۴۴۰ میلیارد ریال رسیده است.
در سال ۱۴۰۰ حق بیمه اتکایی واگذاری ۶۷ درصد نسبت به سال پیش از آن افزایش یافته و عمده فعالیت های اتکایی شرکت به رشته های بیمه ای آتش سوزی، باربری، کشتی، مهندسی و نفت و انرژی مربوط می شود.
مدیریت و ساختار سازمانی
در سال ۱۴۰۰ با هدف اطمینان از کسب دانش مورد نیاز توسط کارکنان و شبکه فروش، ۶۹ دوره آموزشی فنی – کاربردی به میزان ۱۷۹۴ ساعت برای کارکنان خود در سراسر کشور برگزار کرده است.
از سال ۱۳۹۷ به بعد، در ماه های بهمن و اسفند هر سال، میزان رضایت کارکنان بر اساس شاخص هایی نظیر شرایط کار، حقوق و مزایا، ارتقاء همکاران، سرپرست و ویژگی شغل با تکمیل فرم های مخصوص توسط کارکنان و به صورت آنلاین مورد ارزیابی قرار می گیرد.
در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، سطح رضایت شغلی افراد در حدود ۷۰ درصد بوده است. در خصوص ارزیابی عملکرد کارکنان، این امر با پیاده سازی سیستم ارزیابی در تمامی سطوح، واحدهای سازمانی و به صورت فردی و گروهی در جزئی ترین موارد مانند میزان پاسخگویی به تماس تلفنی مشتریان انجام شده است که این سیستم در ایجاد انگیزه منابع انسانی در راستای تلاش برای دستیابی به اهداف شرکت، تأثیر به سزایی داشته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.