×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد که هشت مدل از مجموعه تلویزیون‌های Neo QLED 4K، Neo QLED 8K، OLED و The Frame، گواهی «کاهش کربن محصول» را از موسسه TÜV Rheinland دریافت کرده‌اند.

این گواهی نشان می‌دهد که ردپای کربن محصولات جدید نسبت به مدل‌های سال گذشته، به طور قابل توجهی کاهش یافته و بیانگر تلاش‌های مداوم سامسونگ برای کاهش سالانه انتشار کربن است.

یونگ‌جائه کیم، معاون اجرایی بخش نمایشگرهای سامسونگ در این باره گفت: «به عنوان شرکت پیشتاز تولید تلویزیون در جهان، مسئولیت ما تولید محصولاتی است که علاوه بر بازتعریف قابلیت‌های یک تلویزیون، به پیشبرد اهداف ما در حوزه پایداری محصولات کمک می‌کنند».

TÜV Rheinland یک سازمان بین‌المللی و مستقل است که در زمینه تست، بازرسی و صدور گواهینامه شخص ثالث فعالیت‌ می‌کند. 

فرانک هولزمن، معاون جهانی بخش الکتریکی موسسه TÜV Rheinland درباره ارائه این گواهی جدید عنوان کرد: «ما به سامسونگ الکترونیکس تبریک می‌گوییم. دریافت گواهی کاهش ردپای کربن محصول، تعهد این شرکت به حفظ پایداری محیط‌زیست و تلاش‌های واقعی برای کاهش انتشار کربن و همین طور مبارزه با تغییرات اقلیمی را به خوبی نشان می‌دهد. این موفقیت، بدون شک باعث افزایش اعتبار برند و اعتماد مشتریان شده و جایگاه سامسونگ را به عنوان تولیدکننده پیشرو در بازار جهانی لوازم الکترونیکی مستحکم‌تر می‌کند».

برای صدور این گواهی، موسسه TÜV Rheinland انتشار گازهای گلخانه‌ای تلویزیون‌های سامسونگ را در طول چرخه عمر محصول (از تولید تا پسماند)، از تولید گرفته تا حمل و نقل، استفاده و تبدیل به زباله، ارزیابی کرده است. این بررسی‌ها مطابق با استانداردهای بین‌المللی شناخته‌‎شده‌ای از قبیل: ISO 14067 و  ISO 14064-4 و البته استاندارد انحصاری TÜV Rheinland تحت عنوان ۲ PfG Q2880/09.23 انجام شده است. 

این گواهی تایید می‌کند که هر هشت مدل از سری تلویزیون‌های سامسونگ، الزامات استاندارد کاهش کربن تعیین شده توسط سازمان TÜV Rheinland را برآورده می‌کنند. محصولات جدیدی که این گواهینامه زیست‌محیطی را دریافت کرده‌اند، شامل: دو مدل از تلویزیون‌های سری Neo QLED 8K، سه مدل Neo QLED 4K، دو مدل OLED و یک مدل The Frame می‌شود.

علاوه بر دریافت گواهی پایداری برای محصولات خود، بخش نمایشگرهای بصری سامسونگ همچنین موفق شده اولین گواهینامه «روش محاسبه ردپای کربن محصول» را در صنعت نمایشگر و لوازم الکترونیکی مصرفی از TÜV Rheinland دریافت کند. با داشتن این تاییدیه می‌توان انتشار گازهای گلخانه‌ای را در طول چرخه عمر کامل یک محصول اندازه‌گیری و مدیریت کرد. برای این کار، مطابق با مقررات و دستورالعمل‌های تعیین‌شده، داده‌ها جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌شود تا در محاسبه میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای، نتایج تضمین‌شده‌، دقیق و قابل تکراری حاصل شود.

در راستای تلاش‌های مداوم سامسونگ برای کاهش اثرات زیست محیطی محصولات خود، این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۲۴، گواهینامه‌های «ردپای کربن محصول» (Product Carbon Footprint) و «کاهش کربن محصول» (Product Carbon Reduction) TÜV Rheinland را برای بیش از ۶۰ مدل محصول از جمله ساندبارهایی که به تازگی معرفی شده‌اند، به دست آورد. با دریافت این گواهی‌های جدید، سامسونگ می‌تواند با استحکام و اطمینان بیشتری تلویزیون‌های کربن‌زدایی شده‌ خود را توسعه دهد.

این اطمینان بر پایه تقدیرها و گواهی‌های پیشین سامسونگ در حوزه محصولات پایدار بنا شده است. این شرکت اولین گواهی «کاهش کربن» (Reducing CO2) را در سال ۲۰۲۱ برای تلویزیون‌های Neo QLED 4K و وضوح بالای خود از موسسه «کربن تراست» (Carbon Trust) دریافت کرد. در سال ۲۰۲۲ نیز ۱۱ مدل تلویزیون و پنج مانیتور و نمایشگر ساینیج سامسونگ، موفق به دریافت گواهی کاهش کربن شدند. همچنین به تازگی، ۲۴ مدل از مجموعه ۲۰۲۳ سامسونگ، از موسسه کربن تراست و TÜV Rheinland تاییدیه کیفی دریافت کرده‌اند.  

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مجموعه تلویزیون‌های ۲۰۲۴ سامسونگ، به وبسایت رسمی این شرکت به آدرس www.samsung.com مراجعه کنید.

درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس

سامسونگ الکترونیکس الهام‌بخش دنیا است و آینده را با ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه خود شکل می‌دهد. این شرکت در حال ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون‌ها، گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت‌ها، لوازم خانگی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. سامسونگ، از طریق اکوسیستم SmartThings خود و همکاری باز با شرکا، تجربه اتصال یکپارچه‌ای را ارائه می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به اتاق خبر سامسونگ به نشانی http://news.samsung.com  مراجعه کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.