×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تقویت و توسعه فعالیت های سلامت شهری

در نشست شورای سلامت منطقه ۱۳ بر تقویت و توسعه فعالیت های سلامت شهری از طریق توانمند سازی شهروندان، سازماندهی کانون های سلامت، کمک به قشرهای حساس و خانواده های آسیب دیده تاکید شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، جلسه شورای سلامت منطقه ای با حضور محمد هادی علی احمدی شهردارمنطقه، دکتر صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران، دکتر فریدون فر رئیس مرکز بهداشت شرق تهران، حیدری نکو معاون امور فرهنگی و اجتماعی و دیگر اعضای شورای سلامت منطقه پیرامون تقویت و توسعه فعالیت های سلامت شهری با رعایت کامل دستور العمل های بهداشتی در سالن کنفرانس ساختمان ستادی برگزار شد.

شهردار منطقه۱۳ در این نشست با بیان اینکه در بدنه مدیریت شهری خود را موظف به انجام رسالت تأمین سلامت مردم و شهروندان می‌دانیم، گفت: توجه به سلامت شهروندان و بهداشت شهری از وظایف مهم شهرداری محسوب می‌شود، لذا شهرداری منطقه۱۳ در کنار متولیان امر سلامت آمادگی دارد این موضوع را در اولویت قرار داده و با ورود جدی به این عرصه مسائل و مشکلات را برطرف کند.

او با تاکید بر فراهم کردن فضای رشد سالم شهروندان افزود: مدیریت شهری باید سلامت اجتماعی ، روانی، جسمی و… شهروندان را تأمین نماید.چنین فعالیتی باعث افزایش احساس مسئولیت وجدان شهروندان برای حفظ سلامت شهری می شود.

دکتر صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران، در ادامه این جلسه با اشاره به رویکرد سلامت محور شهرداری تهران گفت : باید فعالیت های ما به نحوی باشد که شهروندان مطلع و توانمند شده تا با آگاهی بخواهند و بتوانند از خود مراقبت کنند و هدف اصلی ما همین است .

او با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در شهرداری از قبیل سرای محلات و کانون های سلامت در مقایسه با وزارت بهداشت به لحاظ ارتباط بهتر و مستقیم با شهروندان ادامه داد: می بایست کانون های سلامت سازمان دهی شده و توسعه کمی و کیفی پیدا کنند، چرا که اعضای این کانون ها را گروه های مختلف مردمی و اقشار اجتماعی از قبیل نوجوانان، جوانان، بانوان و سالمندان افراد معلول و … تشکیل داده و فعالیت هایی را انجام می‌دهند که ارزشمند و قابل تقدیر است‌.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران در ادامه گفت: وظیفه ماست نیاز های این گروههای مختلف هدف را احصا و رفع کنیم تا شرایط آنها بهبود یابد و باید شرایط را به سمتی سوق دهیم که مردم مطالبه گر و کنش گر شوند .

دکتر صاحب با اشاره به سیاست های شهردار تهران در حوزه سلامت تصریح کرد : در کنار وظایف ذاتی و خدماتی، به نوعی باید به روح شهر و شهروندان نیز توجه کنیم و می توانیم برای کمک به خانواده های درگیر خشونت ، سالمندان داری مشکل و نوجوانان برنامه ریزی کنیم و شرایط بهتری برای این عزیزان فراهم کنیم .

همچنین ، مهرداد احمدی ، رئیس اداره سلامت منطقه۱۳ در پایان گزارشی از جلسات شورای سلامت فصلی در نواحی و مصوبات اجرایی محلات ارائه کرد .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.