×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دکتر علی خورسندیان مدیرعامل بانک صنعت و معدن، در جلسه هیأت عامل که با موضوع ارزیابی وضعیت اجرای تکالیف مجمع برگزار شد، با اشاره به ضرورت بازآفرینی نقش این بانک در رشد و توسعه اقتصادی کشور گفت: بانک صنعت و معدن در طول چندین دهه فعالیت و خدمت رسانی، نقش چشمگیری در ایجاد و توسعه زیرساختهای صنعتی کشور داشته است و امروز، با توجه به ضرورتهای جامعه و برنامه های فراگیر دولت سیزدهم، تقویت این نقش و جایگاه برای خدمت رسانی به جامعه صنعتی و تولیدی کشور، از اهمیت و اولویت دوچندانی برخوردار است.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، وی در تشریح خدمات این بانک در سال جاری اظهار داشت: طی ۹ ماهه سپری شده از سال جاری ۸۳ طرح مهم صنعتی ایجادی توسط این بانک تامین مالی شده که ۳۳ طرح آن به بهره برداری رسیده و ۵۰ طرح نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهند رسید؛ این ۸۳ طرح با تسهیلات ریالی ۲۶ هزار میلیارد و ۳۴۵ میلیون ریال و تسهیلات ارزی ۴۸۳ میلیون دلاری این بانک تامین مالی شده اند که میزان سرمایه گذاری آنها در مجموع ۲۹۲ هزار میلیارد و ۳۸۲ میلیون ریال بوده است و برای ۹۰۹۵ نفر اشتغالزایی مستقیم داشته اند.
دکتر خورسندیان در تشریح آمار و ارقام ذکر شده عنوان داشت: برای تامین مالی ۳۳ طرح ایجادی به بهره برداری رسیده از این ۸۳ طرح، مبلغ ۱۵ هزار و ۴۵۰ میلیون ریال به صورت تسهیلات ریالی و ۱۳۸ میلیون دلار تسهیلات ارزی پرداخت شده که برای ۳۳۲۱ نفر اشتغال مستقیم به همراه داشته است.
وی افزود: پیش بینی می شود تعداد ۵۰ طرح از ۸۳ طرح یادشده نیز با میزان تسهیلات ریالی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد و ۸۹۵ میلیون ریال و تسهیلات ارزی به مبلغ ۳۴۵ میلیون دلار با ایجاد اشتغال برای ۵۷۷۴ نفر تا پایان سال جاری به بهره برداری برسند.
وی تصریح کرد: وصول مطالبات ارزی که یکی از اصلی ترین مسایل این بانک است، با تدوین و اجرای برنامه جامع وصول مطالبات و تشکیل کمیته ویژه ای متشکل از مدیران ارشد بانک، از ابتدای سال جاری به طور خاص در دستور کار قرار گرفته، به طوری که وصول نقدی مطالبات ارزی طی ۹ ماهه گذشته، ۱۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته و با اقدامات، پیگیری ها و بسترسازی صورت گرفته، رشد قابل ملاحظه ای در این حوزه برای سال آینده مورد انتظار است.
دکتر خورسندیان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای رعایت انضباط مالی و بهبود نسبت های احتیاطی بانک گفت: از جمله توفیقات مهمی که پس از سالها تلاش و انتظار، امسال برای بانک رقم خورد، افزایش سرمایه از مبلغ ۶۱ هزار میلیارد ریال به مبلغ ۲۴۸ هزار میلیارد ریال (رشدی حدود ۳۰۰ درصد) می باشد که یکصد هزار میلیارد ریال آن در روزنامه رسمی کشور ثبت قطعی شده و الباقی در مرحله ثبت در اداره ثبت شرکتها می باشد. در مجموع نسبت کفایت سرمایه بانک از مقدار ۲/۱۷ (دو و هفده صدم درصد)، با رشدی حدود ۱۴۷ درصد، به مقدار ۵/۳۸ (پنج و سی و هشت صدم درصد) ارتقا یافته و از سوی بانک مرکزی ج.ا.ا نیز تأیید گردیده است. ضمن آنکه برنامه فشرده و منسجمی برای کنترل رشد ترازنامه در بانک به اجرا در آمده و خوشبختانه از این جهت نیز بدون نیاز به توقف عملیات، بانک موفق گردیده منطبق بر حدود تعیین شده از سوی بانک مرکزی ج.ا.ا اقدام نماید.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در پایان با تاکید بر ضرورت به روز رسانی سیاستهای اعتباری با هدف رشد و بهبود کیفیت خدمات، خواستار اهتمام تمامی ارکان بانک در ماههای پایانی سال، برای ارایه خدمات مطلوب به تلاشگران عرصه تولید و اشتغال کشور شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.