×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تفاهم نامه همکاری مشترک بین بیمه مرکزی و ارتش جمهوری اسلامی ایران امضا شد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی مهندس مجید بهزادپوررییس کل بیمه مرکزی در آیین امضای این تفاهم نامه که در حضور امیر دریادار حبیب سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش و امیر محسن گلسرخ حق رییس سازمان اقتصاد مقاومتی ارتش برگزارشدبا بیان محورهای مهم این تفاهم نامه به تشریح ابعاد بیمه و سه محور مهم فعالیت های صنعت بیمه پرداخت.
بهزادپور از «بیمه گری» به عنوان اصلی ترین فعالیت صنعت بیمه یاد کرد و گفت: در حال حاضر ۷۰ رشته بیمه ای تعریف شده در کشور وجود دارد که توسط شرکت های بیمه ای به مردم عرضه می شود.
رییس کل بیمه مرکزی از موضوع « سرمایه گذاری» به عنوان شاخه دیگر فعالیت های صنعت بیمه نام برد و با اشاره به جمع آوری سرمایه گذارهای خرد به عنوان تمایز اصلی این بخش با حوزه هایی مانند بانک و بازار سرمایه گفت: این بخش از فعالیت ها در تمام دنیا بر عهده شرکت های بیمه ای است و این صنعت به دلیل مطالعه دقیق حساسیت ها و جوانب مختلف نقطه قابل اتکایی برای سرمایه گذاری ها است.
بهزادپور در تبیین « ارزیابی و مدیریت ریسک» به عنوان محور سوم فعالیت های بیمه ای گفت: با توجه به این موضوع که ارزیابی ریسک در همه حوزه های سرمایه گذاری یک عامل مهم و تاثیر گذار است ، پیشنهادات مختلفی ازطرف صنعت به دولت برای بهره گیری از توانمندی های این حوزه مانند سپردن ارزیابی ریسک در سند آمایش سرزمین ارایه شده است.
وی ادامه داد : که مجموعه فعالیت های بیمه ای در کشور باعث شده که برای نخستین بار در سند تحول دولت ۲۲ تکلیف برای بیمه تعریف شود و بر این اعتقادیم که بیمه توانسته است خود را به عنوان یک ضرورت زیرساختی اقتصاد به جامعه معرفی کند .
رییس کل بیمه مرکزی از توجه به سیاست ها و اولویت های مردمی به عنوان یکی از اصلی ترین جهت گیری سرمایه گذاری های بیمه نام برد و اضافه کرد: با این سیاست در عین توجه به فعالیت های اقتصادی توان آن را داریم که بتوانیم بخشی از مشکلات کلان کشور را حل کنیم.
بهزادپور در بخش دیگری از سخنان خود به پوشش بیمه ای ریسک های بزرگ مانند نفتکشها و کشتی ها و نفت و پتروشیمی با استفاده از توانمندی بیمه ای داخل اشاره کرد و تصریح کرد که خوشبختانه با تقویت تعاملات و ارتباطات ، بیمه و همکاری های بین المللی به عنوان یکی از بندهای مهم تفاهم نامه های بین المللی تبدیل شده است.
وی ادامه دارد : ظرفیت های بیمه ای با محصولات محتلف، بسیار متنوع و فراگیر است و برای گسترش این نگاه نیازمند برقراری ارتباطات با دیگر سازمانها و دستگاهها هستیم.
*امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش ج.ا.ا * نیز در این برنامه ضمن تشکر از فعالیت های بیمه ای انجام شده ، بر ضرورت اطلاع رسانی گسترده تربا هدف ارایه این دستاوردها تاکید و اظهار امیدواری کرد که این همکاری بتواند در جهت بهبود عملکردها موثر باشد.
بر اساس این گزارش در این مراسم* امیر سرتیپ دوم ستاد محسن گلسرخ حق رییس سازمان اقتصاد مقاومتی ارتش ج.ا.ا* با اشاره به اهداف تشکیل سازمان اقتصاد مقاومتی در ارتش گفت ; با توجه به شرایط اقتصادی خاص کشور ارتش جمهوری اسلامی به عنوان امین نظام علاوه بر تامین امنیت، همکاری های لازم را برای تقویت اقتصاد ملی در چارچوب قوانین و مقررات انجام می دهد .
وی از نگاه مثبت بیمه مرکزی به برقراری تعامل با سایر دستگاههای به عنوان رویکردی ارزشمند یاد کرد و ابراز امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک ، گامهای مثبتی در جهت عملیاتی شدن مفاد تفاهم نامه برداشته شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.