×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تفاهمنامه همکاری بانک تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست منعقد شد

بانک تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست پس از همکاری موفق پنج ساله، تفاهمنامه جدیدی را به امضا رساندند.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، مراسم امضای تفاهمنامه همکاری این بانک و سازمان حفاظت محیط زیست عصر شنبه بیست و سوم بهمن ماه در مراسمی با حضور دکتر سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و دکتر اخلاقی مدیرعامل بانک تجارت برگزار شد.

دکتر سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم امضای این تفاهمنامه با بیان اینکه ما وارث کره زمین، منابع طبیعی و محیط زیست هستیم گفت: نگهداری محیط زندگانی و ظرفیت‌های آن از جمله مسئولیت‌های مدنی و اجتماعی افراد، سازمان‌ها و ارگان‌ها به شمار رفته و باید به عنوان یک ماموریت مهم تلقی شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه نیروهای این سازمان با وجود محدودیت‌های بسیار، اقدامات ارزشمندی را در حفظ محیط زیست کشور به انجام رسانده‌اند گفت: بانک تجارت به‌عنوان یک بانک اخلاق‌مدار و حرفه‌ای همواره در کنار سازمان بوده و نشان داده که از آمادگی بالایی برای همراهی با سیاست‌های حفاظت محیط زیست برخوردار بوده است و امیدواریم این تفاهمنامه موجب هم‌افزایی هرچه بیشتر ظرفیت‌های دو مجموعه به نفع حفظ و نگهداری محیط زیست شود.

دکتر هادی اخلاقی فیض آثار در این مراسم با اشاره به سابقه همکاری بانک تجارت در حفاظت محیط زیست گفت: بانک تجارت در سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای همراستا با حفاظت محیط زیست در حوزه‌های مختلفی از جمله سالم سازی محیط زیست، حمایت از محیط بانان، کاهش مصرف کربن و … داشته و این فرایند می‌تواند موثرتر از گذشته تداوم یابد.

مدیرعامل بانک تجارت توسعه پایدار اقتصادی و صنعتی کشور همراه با توجه به سیاست‌های حفاظت از محیط زیست را از برنامه‌های بانک تجارت در همکاری با شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف عنوان کرد و گفت: بانک تجارت آمادگی همکاری با سازمان محیط زیست را در قالب بانکداری سبز از طریق تعریف استانداردها و کمک به ترویج بیشتر استفاده از بانکداری غیرحضوری و مکانیزه کردن امور اداری و دولت الکترونیک دارد.

دکتر اخلاقی با بیان اینکه بانک تجارت با چندین میلیون مشتری و مراجعه کننده امکان تعامل گسترده با اقشار مختلف جامعه را دارد افزود: پیشبرد استراتژی‌های سازمان حفاظت محیط زیست با به‌کارگیری قابلیت ارتباط گسترده بانک تجارت با جامعه با هدف ترویج فرهنگ نگهداری محیط زیست در کنار پشتیبانی از افراد و سازمان‌ها و شرکت‌هایی که در زمینه استانداردهای محیط زیست فعالیت می‌کنند از جمله ظرفیت‌های همکاری دوجانبه به شمار می‌رود.

مدیرعامل بانک تجارت مشارکت در اقتصادی کردن پروژه‌های محیط زیستی و تبدیل آنها به پروژه‌های مالی و حمایت از طرح‌هایی که اثربخشی مثبت در محیط زیست کشور دارند را مورد تاکید قرار داد و افزود: ارزش گذاری محیط زیست و تعریف عدد و مبنا برای نمودها و استانداردهای زیست محیطی اثری مستقیم در انگیزش حفاظت از منابع طبیعی کشور دارد و بانک تجارت آمادگی همکاری در این زمینه را دارد.

بر اساس تفاهمنامه همکاری بانک تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست دو طرف در راستای حفظ محیط زیست و توسعه پایدار، حمایت و توسعه فناوری‌های سازگار با محیط زیست و انجام برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی با موضوعات مختلف محیط زیستی، برگزاری رویدادهای استارت آپی و … با یکدیگر تعامل خواهند داشت.

تفاهمنامه پنج ساله همکاری بانک تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست به امضای دکتر اخلاقی مدیرعامل بانک تجارت و مرادی معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست رسید.

در پایان دکتر سلاجقه معاون رئیس جمهور کارت همیار محیط بان را به دکتر اخلاقی مدیرعامل بانک تجارت اعطا کرد.

در این مراسم کاظم‌پور مدیر امور هیات مدیره و عامل بانک تجارت و آموزش مشاور مدیرعامل در راهبری بازار و توسعه کسب و کار حضور داشتند.

بانک تجارت در سال‌های اخیر در قالب مسئولیت‌های اجتماعی خود اقدامات گسترده‌ای همچون سالم‌سازی آب شرب بیش از ۲۰۰ روستای استان سیستان و بلوچستان، احداث ۴۵ مدرسه و احداث ۱۰ خانه بهداشت، حذف کاغذ در انجام امور اداری و نامه‌نگاری، برگزاری غیرحضوری جلسات، حمایت مالی از اتحادیه انجمن‌های علمی محیط زیست و منابع طبیعی کشور، حمایت از محیط بانان برگزیده سازمان حفاظت محیط زیست، حمایت مالی و میزبانی از سمینار پیشگامان جوان توسعه پایدار Yes ، حمایت از استارت‌آپ‌های مالی حفظ محیط زیست، فرهنگ‌سازی کاهش استفاده از رسید کاغذی خودپردازها و بسترسازی استفاده از خدمات بانکی غیرحضوری به انجام رسانده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.