×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش ایرنا، فدراسیون بین‌المللی بوچیا اعلام کرد با تغییر قانون بوچیا در آینده‌ی نزدیک در رقابت‌های رسمی می‌بایست از توپ‌های مورد تایید استفاده شود.  این قانون از ژانویه سال ۲۰۲۲ اجرایی خواهد شد و BISFed برای آماده سازی خود در اجرای این قانون به دنبال تولیدکنندگان مورد تایید تجهیزات این رشته است.
بر اساس اعلام فدراسیون بین‌المللی، قوانین موجود در رابطه با توپ‌های بوچیا در حال حاضر به گونه‌ای است که ورزشکاران در انتخاب تجهیزات خود برای مسابقه آزاد هستند اما از سال ۲۰۲۲ فقط توپ‌های خریداری شده از تولیدکنندگان مورد تایید BISFed، مجاز به استفاده در مسابقاتی مانند رقابت‌های قهرمانی جهان و کسب سهمیه پارالمپیک ها هستند.
این قانون از سال ۲۰۲۳ لازم الاجرا است. تولیدکنندگان می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت فدراسیون بین‌المللی بوچیا از جزئیات ساخت توپ‌های جدید و دریافت گواهی استاندارد مطلع شوند.
بوچیا (Boccia) نوعی ورزش تفریحی- توپی است که افراد دارای معلولیت شدید می‌توانند تا سطح قهرمانی در کشور و مسابقات برون‌مرزی آن را ادامه دهند.  بازیکنان بوچیا باید از هوش تحلیلی برخوردار باشند تا موقعیت و استراتژی‌های مختلف بازی در مقابل حریف را فرا گیرند.
این ورزش در نگاه نخست، ساده به نظر می‌رسد اما بازیکنانی در این رشته موفق می‌شوند که قدرت تمرکز و تسلط ذهنی خود را تقویت کنند. بوچیا به سکوت، آرامش درونی و بیرونی نیاز دارد.
آموزش این ورزش در ابتدا به صورت باشگاهی صورت می‌پذیرد. سپس بازیکنان آموزش دیده، برتر و واجـدشرایط و پس از حضور در مسابقات کشوری به انتخاب کادر فنی تیم ملی در کلاس‌بندی به اردوهای تیم ملی دعوت خواهند شد.
این ورزش تحت نظارت فدراسیون جهانی بوچیا اداره و جز رشته‌های پارالمپیکی محسوب می‌شود.
تعداد توپ‌های مورد نیاز، دو سری ۶تایی، آبی و قرمز و یک توپ سفید با عنوان نشانه است که مجموعاً ۱۳ عدد توپ می‌شود. وزن هر توپ حدودا ۲۷۵ گرم و محیط آن ۲۷۰ میلی‌متر است.  بوچیا به ۳ شیوه‌ی انفرادی، دونفره، تیمی و توسط بازیکنان دارای کلاس‌بندی پزشکی مورد تائید انجام می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.