×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تعیین اولویت های عملیاتی شعبه مستقل مرکزی بانک توسعه تعاون

عملکرد شعبه مستقل مرکزی بانک توسعه تعاون با حضور مدیرعامل، اعضای هیات عامل و روسای ادارات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در این جلسه اعلام کرد: نقش شعب به خصوص روسا و معاونین شعبه در تحقق عملکرد بانک بی بدیل است.
محمد شیخ حسینی افزود: شعب همچنین در تحقق راهبردها، اهداف عملیاتی و رضایت ذینفعان به خصوص مشتریان بیشترین نقش را ایفا می کنند.
وی به تشریح حوزه خدمات و محصول پرداخت و گفت: در محصول فیزیکی، رضایت مشتری در دریافت کالای با کیفیت است اما در خدمات ،فرآیندها و نحوه ارائه آن نقش مهمی در رضایتمندی مشتری دارد.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون ادامه داد:بانک ها معمولا محصولات یکسانی دارند اما آنچه باعث رضایت مشتری می شود ارائه خدمات بدون پیچیدگی،با سهولت ، با سرعت و همراه با تکریم است.
شیخ حسینی اعلام کرد:اگر بهترین سیاست و محصول طراحی و عرضه شود اما اگردر شعبه به نحو مناسبی ارائه نشود، به نتایج خوبی منتهی نمی شود.
به گفته وی، مدیران شعب باید با تکیه بر ماتریس SWOT تحلیل درستی از نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدید ها داشته باشند.
شیخ حسینی تاکید کرد: مدیران در هر سطحی باید تحلیل واقعی از وضع موجود داشته باشند و در همین راستا امکانات ومنابع را برای دستیابی به اهداف سازمان بسیج کنند.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون در بخشی از سخنان خود به تشریح اولویت های عملیاتی شعبه مستقل مرکزی پرداخت و گفت : منابع و نقدینگی برای بانک بسیار اهمیت دارد و علاوه بر اینکه باید مراقب منابع کلان برخی شرکت ها و مجموعه ها بود و بهترین خدمات را به صاحبان‏ این منابع داد با اقدامات علمی و عملی به سمت جذب منابع بیشتر رفت.
وی بیان کرد:اقدامات مدیریت جدید در شعبه مستقل مرکزی برای کاهش دادن مطالبات غیرجاری قابل تقدیر است اما نیاز است که تلاش مضاعفی برای کاهش NPL شعبه که عدد بالایی است انجام شود.
شیخ حسینی با بیان اینکه یکی از اولویت های اصلی ما مدیریت ریسک بخصوص ریسک اعتباری است تاکید کرد که همکاران باید در پرونده های اعتباری، با رعایت بهداشت پرونده و اعتبارسنجی درست ریسک ها را مدیریت کنند.
مدیر عامل بانک توسعه تعاون سومین اولویت عملیاتی شعبه مستقل مرکزی را دقت در ارائه خدمات ارزی اعلام کرد و گفت:انتظار می رود با فعال تر شدن بخش ارزی بانک و بالارفتن اطلاعات و تجربه همکاران ارزی، خدمات مناسبی به مشتریان ارائه شود.
در ابتدای این جلسه، محمد حسن رزاقی،رئیس شعبه مستقل مرکزی اعلام کرد: حجم منابع شعبه در پایان سال گذشته ۷۲ هزار و ۸۸۱ میلیارد ریال بود که این رقم تا ۲۰ شهریور سال جاری به ۸۶ هزار و ۲۰۴ میلیارد ریال رسید.
وی افزود: حجم ضمانت نامه های صادره در ۶ ماه سال جاری به ۳۴۰۰ میلیارد ریال رسید که ۱۰۰ درصد برنامه تکلیفی در نیمی از سال محقق شده است.
رزاقی ادامه داد:از ابتدای سال تا کنون ۲۰۱۸ میلیارد ریال اعتبار اسنادی داخلی صادر شد که ۱۲۰ درصد برنامه شعبه در ۶ ماه اول سال را محقق کرد.
وی اظهار کرد:میزان تسهیلات پرداختی تا ۲۰ شهریور سال جاری به ۸ هزار میلیارد ریال رسیده است در حالی که این رقم در کل سال گذشته ۳۲ هزار میلیارد ریال بود.
رئیس شعبه مستقل مرکزی بیان کرد:حجم عملیات ارزی شعبه در سال گذشته به ۹۱ میلیون یورو رسید که از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه ۳۴ میلیون یورو ثبت شده است و ۱۲ میلیون یورو در صف تخصیص قرار دارد.
وی یکی از اولویت های شعبه را کاهش مطالبات غیر جاری اعلام کرد و گفت:میزان مطالبات غیر جاری(NPL) به ۴/۱۳ رسیده که با تلاش همکاران شعبه این رقم تا پایان سال جاری کاهش خواهد یافت.
رزاقی یکی از چالش های شعبه مستقل مرکزی را کمبود نیروی متخصص و حرفه ای دانست و گفت:در حوزه اعتبارات و بازاریابی و جذب منابع نیاز است که همکاران کارشناس به شعبه اضافه شوند.
در بخشی از این جلسه، معاونین مدیر عامل به بیان نقطه نظرات خود درباره عملکرد شعبه مستقل مرکزی پرداختند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.