×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، با انتقاد از رویکردهای غلط نسبت به بخش خصوصی تاکید کرد که بخش خصوصی باید در عمل و به صورت حقیقی مورد تکریم و حمایت قرار بگیرد و رویکردهای غلط نباید فراری‌دهنده سرمایه‌گذاران باشد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، دکتر علی عسکری در آیین اختتامیه دهمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما با حضور مدیران صنعت برگزار شد، با تشکر از شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دلیل برگزاری این جایزه، اظهار داشت: صنعت پتروشیمی یک صنعت برتر و امید کشور است و کشور با اتکا به این صنعت می‌تواند گام‌های بلندی را در پیشرفت اقتصادی بردارد.
وی تصریح کرد: این حق جمهوری اسلامی ایران است که فروش و تولید خود در صنعت پتروشیمی را به صد میلیارد دلار برساند و برگزاری جایزه تعالی صنعت پتروشیمی و ارزیابی و رتبه‌بندی شرکت‌ها، کاری است بسیار شایسته که به صنعت پتروشیمی کمک می‌کند تا به این هدف بسیار بزرگ برسد.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، با بیان اینکه تکریم شرکت‌های برتر پترشیمی، مسابقه در خیر وخوبی‌ها و شایستگان است، اظهار داشت: این ارزیابی و جایزه تعالی، برای شرکت‌ها و هلدینگ‌های بخش خصوصی اهمیت بالایی دارد، اما امروز می‌خواهم به وجه دیگری که می‌بایست به آن توجه کنیم اشاره کنم و آن اهمیت «تعالی حکمرانی» است.
علی عسکری ادامه داد: امروز مسئله مهم، حکمرانی با کیفیت است؛ جمهوری اسلامی نه نظام کمونیستی را انتخاب کرد و نه لیبرال دموکراسی که یکی از ثمراتش حمایت آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه است، انتخاب مردم ایران یک مردم‌سالاری دینی بود و ادعای ما این است که این نظام برای مردم دنیا می‌تواند ثمرات بیشتری نسبت به سایر نظام‌های حکمرانی داشته باشد.
وی تاکید کرد: در جنگ ترکیبی و نرم جنگ اقتصادی بزرگی که کشور درگیر آن است، صنعت پتروشیمی نقش مهمی در پیروزی در این جنگ دارد و بایستی نیروهای خودمان را تقویت کنیم، اقتصاد مقاومتی را رشد دهیم.
علی عسکری ادامه داد: وقتی از تعالی در صنعت پتروشیمی صحبت می‌کنیم باید به دو جنبه توجه کنیم یکی ارزیابی تعالی شرکت‌ها و دیگری تعالی حکمرانی است که معتقدم باید آن را جدی بگیریم.
مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، افزود: تعالی‌حکمرانی یعنی میزان رضایت از خدمات دستگاه‌های اجرایی به ویژه در قبال بخش خصوصی و کار آفرینان، که این همه مورد تاکید مقام معظم رهبری است را باید مورد سنجش قرار دهیم و برای رفع نارضایتی‌ها تلاش‌کنیم، امروز در حوزه صنعت، تجارت و خدمات و نظام مالی و پولی حکمرانی قابل قبولی نداریم و سخت‌گیری‌هایی می‌شود که به جای تسهیل‌گری در راستای تسریع حرکت، به مانع تبدیل شده است.
علی عسکری افزود: پیشنهاد من به مهندس شاه میرزایی این است که در صنعت پترشیمی، حکمرانی را ارزیابی کنیم و ببینیم کجای کار هستیم، باید خود انتقادی و خود ارزیابی حکمرانی را در صنعت پتروشیمی یک رویه کنیم و در ادامه این ارزیابی حکمرانی در صنعت پتروشیمی را به الگویی در کشور تبدیل کنیم.
وی تصریح کرد: در این ارزیابی حکمرانی باید ببینیم عملکرد دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌ها در خدمت‌رسانی به شرکت‌های خصوصی و کار آفرینان و سرمایه‌گذاران چگونه است؟ آیا کسی که می‌خواهد در صنعت سرمایه‌گذاری کند، سرویس خوبی دریافت می‌کند، تکریم می‌شود؟
مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با بیان اینکه حمایت از بخش خصوصی در صنعت، ناکافی است، اظهار داشت: بخش خصوصی باید بهترین و روان‌ترین سرویس‌ها را دریافت کند و نباید کاری کنیم که بخش خصوصی به جای ماندن و ساختن، فرار کند.
دکتر علی عسکری در پایان ابراز امیدواری کرد که تعالی حکمرانی در دستگاه‌های اجرایی پیاده‌سازی شود و ارزیابی این تعالی‌حکمرانی در صنعت پتروشیمی آغاز شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.