×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده سالیانه صاحبان سهام شرکت گروه مپنا، صبح روز ‌دوشنبه ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۲، با حضور بیش از ۷۶ درصدی صاحبان سهام در سالن همایش قلم کتابخانه ملی برگزار شد و تقسیم سود نقدی به میزان ۳۵۰ ریال به ازای هر سهم برای سال مالی منتهی به ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ به تصویب رسید.
مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده سالیانه شرکت گروه مپنا، با حضور «محمد اولیاء»، مدیرعامل شرکت گروه مپنا، «امیر هامونی»، ریاست مجمع، «حسینی»، نماینده سهام گروه عدالت و ناظر اول مجمع، «جعفر جولا» به عنوان ناظر دوم و «احمدرضا فراست»، معاون اقتصادی و مالی شرکت گروه مپنا به عنوان دبیر مجمع، همچنین نمایندگان حسابرس مستقل و بازرس قانونی و سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد.

در این گردهم‌آیی، ابتدا مدیرعامل گروه گزارش اقدامات، دستاوردهای گروه مپنا و عملکرد مالی و اجتماعی گروه در سال مالی منتهی به ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ و همچنین برنامه‌های آتی گروه مپنا در سال مالی پیش رو را ارائه کرد.

اولیاء در این نشست با اشاره به پروژه‌های به‌روز گروه مپنا در حوزه‌های کسب و کاری مختلف، سود خالص شرکت را در سال مالی گذشته ۸هزار میلیارد تومان و درآمد شرکت را ۲۸ هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

مدیرعامل گروه مپنا افزود: آخرین سرمایه ثبت شده شرکت مبلغ ۶۰هزار میلیارد ریال منقسم به ۶۰ میلیارد سهم هزار ریالی است که در بهمن ماه ۱۴۰۱ به ثبت رسیده و شامل ۵۰ درصد افزایش سرمایه است.

او در خصوص عملکرد شرکت در سال مالی مذکور گفت: سنکرون ۳۵ واحد نیروگاهی در ۱۵ پروژه با ظرفیت کل ۳هزار و ۷۴۷ مگاوات، تحویل موقت ۱۱ واحد نیروگاهی در هشت پروژه با ظرفیت کلِ هزار و ۶۹۱ و تحویل دائم ۱۵ واحد نیروگاهی در ۱۲ پروژه با ظرفیت کل ۲هزار و ۲۸ مگاوات تنها بخشی از عملکرد حوزه برق در مپناست.

مدیرعامل گروه مپنا در ادامه عملکرد سایر حوزه‌های کاری مپنا را برشمرد و تولید و بازسازی ۱۴ واحد توربین گاز و بخار، تولید معادل ۲۶ ژنراتور، تولید ۲۶ واحد سیستم حفاظت و برق و کنترل مربوط به واحدهای نیروگاهی و صنعتی و … را از جمله این موارد عنوان کرد.

عملکرد بخش سرویس نیروگاهی، بخش پروژه‌های سرمایه‌گذاری، حمل و نقل، نفت و گاز و تولید آلومینیوم سایر مواردی بود که مدیرعامل مپنا در ادامه این نشست به آنها اشاره کرد و مواردی همچون ۴۳ قرارداد در حوزه تامین قطعات و ۵۱ پروژه تعمیرات اساسی، چهار نیروگاه مقیاس کوچک، پنج نیروگاه تجدیدپذیر، تحویل ۲۷ دستگاه لوکوموتیو باری MAP24-1، تولید هزار واگن و ادامه احداث و تکمیل مترو اصفهان و تهران و همچنین ادامه فعالیت‌های اجرایی میادین دانان، خانگیران، پارسی و پرنج و نیز تولید نزدیک به ۱۴۸هزار تن آلومینیوم از جمله اقدامات این حوزه‌ها بود.

اولیاء سپس با برشمردن برنامه‌های مپنا برای توسعه محصولات و خدمات جدید خاطرنشان کرد: بهینه‌سازی تجهیزات نیروگاهی، ساختِ داخل ژنراتورهای بخش بخار کلاس F، بهبود لوکوموتیوها، داخلی‌سازی سیستم ترمز، تکمیل ساخت MGT-75، مطالعه تجهیزات جدید، ارتقای عملکرد انواع قطعات توربین، راه‌اندازی نیروگاه موبایل دو تریلی ۲۵ مگاواتی، اجرای شارژر ۵۰ کیلووات سریع خودرو الکتریکی با پروتکل چندگانه و نمونه‌سازی یک رام مترو از جمله مواردی است که در آینده در برنامه توسعه‌ای گروه قرار دارد.

او درباره پیش‌بینی‌های موجود در خصوص برنامه‌های سال مالی منتهی به ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در این بازه زمانی ۳۰ واحد نیروگاهی به ظرفیت ۳هزار و ۷۱۰ مگاوات سنکرون شود. البته تحقق دقیق این میزان به وصول مطالبات و همکاری دستگاه‌های دولتی نیز بسیار وابسته است.
اولیاء ادامه داد: ۲۱ واحد توربین گاز و بخار، ۵۶ دستگاه ژنراتور و تولید ۱۲ واحد نیروگاه بادی ۲.۵ مگاواتی، ۵۵ پروژه تعمیرات اساسی گاز و بخار، راه‌اندازی ۳۰ و بهره‌برداری از ۱۳۱ واحد گاز و بخار و … نمونه‌های اقدامات آینده حوزه تولید و سرویس مپناست.

در ادامه مجمع، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی دربارۀ صورت‌های مالی تلفیقی گروه و شرکت اصلی قرائت شد و دبیر جلسه در خصوص موارد مندرج در این گزارش به ارائه توضیحاتی به تفکیک هر بند پرداخت.

طبق گزارش حسابرسی صورت‌های مالی به استثنای چند بند ذکر شده در این گزارش که در خصوص آنها پاسخگویی انجام شد، صورت‌های مالی یاد شده، وضعیت مالی گروه و شرکت در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ و عملکرد مالی و جریان‌های مالی و نقدی گروه و شرکت از تمام جنبه‌های بااهمیت، طبق استانداردهای حسابداری منصفانه است.

انتخاب مجدد «موسسۀ حسابرسی مفید راهبر» به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی، انتخاب «روزنامه دنیای اقتصاد» به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت با تأیید اکثریت سهامداران به تصویب مجمع رسید.

شایان ذکر است، مدیرعامل و معاون اقتصادی و مالی شرکت مپنا در حین ارائه گزارش به شفاف‌سازیِ موضوعات طرح شده پرداخته و پس از پایان رسمی این نشست نیز با سهامداران گفت‌وگو نموده و زمانی را جهت پاسخگویی به پرسش‌های آنان اختصاص دادند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.