×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

بهزاد شیری مدیرعامل بانک در آیین افتتاح ۴۷۱ طرح و پروژه پست بانک ایران در سراسر کشور که صبح امروز سه شنبه ۱۸ بهمن ماه سال جاری، به مناسبت گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برگزار شد، با اشاره به تصویب اساسنامه جدید پست بانک ایران در شورای پول و اعتبار و در نهایت در هیات دولت، گفت: با تصویب اساسنامه، در بستر قانون ظرفیت بسیار قدرتمندی برای توسعه پست بانک ایران به عنوان بانک توسعه‌ای – تخصصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و بانک مناطق روستایی و کمتر برخوردار ایجاد می‌شود.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، شیری با اشاره به اینکه پست بانک ایران ماموریت‌ها و اهداف ویژه‌ای دارد، گفت: ما یک بانک خدمت محور هستیم و در کنار خدمات مالی و پولی که به مشتریان ارائه می‌دهیم، پروژه‌هایی نیز تامین مالی شده و به بهره‌برداری می‌رسد.
وی افزود: بخشی از این پروژه‌ها تولید محور و اشتغال‌زا هستند و امروز ۱۲۰ پروژه از این نوع افتتاح شد که تامین مالی آن از محل منابع بانک یا منابع در اختیار پست بانک ایران بوده است و بیش از ۱۷۰۰ شغل در سراسر کشور ایجاد کرده است و مسئولیت نظام بانکی کشور است که در شرایط اقتصادی فعلی سهمی در اقتصاد ملی ، ایفا کند.
شیری با تاکید بر اینکه بخش دوم پروژه‌های بانک، پروژه‌های توانمند ساز برای بخشی از کسب و کارهای اقتصادی دیگر هستند که پست بانک ایران آنها را در قالب خدمات باجه‌های بانکی روستایی به روستاییان و مناطق محروم ارائه می‌دهد، گفت: بخش عمده این پروژه‌ها با سرمایه گذاری مردم روستا برای ارائه خدمات به مردم همان روستا در بستر زیرساخت‌هایی که بانک فراهم کرده است، شکل می‌گیرد تا خدمات بانکی در دسترس ذی‌نفعان اصلی که مردم مناطق روستایی و محروم هستند، قرار بگیرد.
مدیرعامل بانک با بیان اینکه خدمات بانکی در این روستاها زاینده خدمات تولیدی دیگری خواهد بود که در این مناطق شکل می‌گیرد، ادامه داد: شاید بانک در این مناطق تولید حقیقی نداشته باشد، ولی تولید پولی و مالی را داریم و تعداد تراکنش‌های بانک در سه سال گذشته از ۳۴۰ هزار به رقمی بالغ بر چهار میلیون تراکنش روزانه، نشان از توجه به توسعه باجه‌های بانکی روستایی و ارائه خدمات پولی و بانکی در این مناطق دارد.
وی با اشاره به اینکه بخش سوم افتتاحات بانک به توسعه و ساماندهی پست بانک ایران توجه دارد، افزود: این افتتاحات در قالب توسعه شعب و بهره‌برداری از ساختمان مدیریت شعب استان‌ها بر اساس بودجه اختصاصی مجلس شورای اسلامی برای این پروژه‌ها انجام شد تا همکاران بانک در محیطی امن و مطلوب خدمات بانکی را به ذی‌نفعان ارائه دهند.
شیری با تاکید بر اینکه پست بانک ایران در سال گذشته و در قالب برنامه راهبردی بانک سه مرحله را پشت سرگذاشته است، تصریح کرد: مرحله اول گذار و ثتبیت شاخص‌های مالی موجود بود. مرحله دوم، مرحله رشد بود که سعی کردیم شاخص‌های مالی را در بانک رشد دهیم که نتیجه آن توسعه و رونق کسب و کار بانک و ایجاد سود برای سهامداران بود و مرحله سوم که در دولت سیزدهم آن را کلید زدیم، مرحله توسعه بانک در جمیع جهات است.
بالاترین مقام اجرایی بانک بیان اینکه بر اساس قانون باید تعداد نقاط تماس بانک را افزایش دهیم و ۴۰۰ شعبه و شش هزار باجه بانکی روستایی هدف غایی نبوده است، خاطرنشان کرد: باید در نقاطی که بانک حضور ندارد شعب را توسعه دهیم و در گام بعدی باجه‌های بانکی روستایی را در این مناطق به بهره‌برداری برسانیم.
شیری با اشاره به تصویب اساسنامه پست بانک ایران در شورای پول و اعتبار و در نهایت در هیات دولت، گفت: با تصویب اساسنامه، در بستر قانون ظرفیت بسیار قدرتمندی برای توسعه پست بانک ایران به عنوان بانک توسعه‌ای – تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و بانک مناطق روستایی و کمتربرخوردار ، ایجاد می‌شود.
وی افزود: در حوزه توسعه بانکداری تخصصی از ابتدای دولت سیزدهم اقدامات خود را با اصلاح دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌ها برای بانکداری تخصصی آغاز کرده‌ایم.
مدیرعامل بانک با تاکید بر اینکه بستر اصلی توسعه در بانک توجه به سرمایه انسانی است، تصریح کرد: اگر به سرمایه انسانی توجه کافی نداشته باشیم آنچه اتفاق می‌افتد توسعه ناپایدار خواهد بود و لذا از همه مدیران بانک تقاضا دارم به نیروی انسانی، به عنوان محور تمام آنچه در بانک انجام می‌شود توجه داشته و حتی به نیروهای فعال در باجه‌های بانکی روستایی که در مناطق کم جمعیت و کم بازده حضور دارند نیز به عنوان سرمایه بانک توجه لازم را داشته باشند.
شیری در پایان از دریافت مجوز جذب نیروی انسانی مورد نیاز و مناسب بانک در سال آتی ، خبر داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.