×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

مجید رحمتی مدیرکل بیمه های مسئولیت و حمل و نقل در خصوص عملکرد این حوزه اظهار داشت: مدیریت بیمه های حمل و نقل و مسئولیت از نظر تعداد و انواع رشته های بیمه ای بسیار پرتنوع است. بیمه های کشتی و هواپیما و زیان همگانی، حمل کالا و مسئولیت، معاونت های زیر مجموعه این مدیریت است که هر کدام از این معاونت ها، خدمتی کاملاً مجزا ، مختلف و متفاوت ارائه می نمایند .

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بیمه ایران رحمتی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به توسعه جوامع و گسترش فعالیت‌های اجتماعی، هر شخصی می‌تواند در نتیجه انجام فعالیت خود خطری را ایجاد نماید و موجب وارد شدن خسارت و زیان به دیگری گردد و در نتیجه مسئول جبران خسارت وارده است. بر این اساس در بیمه های مسئولیت، بیش از ۱۰۰ نوع از بیمه نامه های در حال صدور، شامل بیمه های مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان، مسئولیت حرفه‌ای، مسئولیت تولیدکنندگان کالا، مسئولیت عمومی، مسئولیت مدنی ناشی از قرارداد و….. ارائه می گردد و اکثر کارها وفعالیت هایی که در جامعه انجام می شود در چارچوب این بیمه نامه ها قابل پوشش است. در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۵۰ هزار فقره بیمه نامه مسئولیت صادر شده به عبارت بهتر می توان گفت ،این مدیریت متنوع‌ترین مدیریت فنی شرکت از لحاظ صدور و خسارت انواع بیمه نامه ها است.

وی در ادامه افزود: بیمه های مسئولیت به دلیل تنوع زیاد و پوشش بسیاری از فعالیت های جامعه، نمایندگان ما در این بخش خیلی خوب کار می کنند. بنابراین همکاران ما باید تخصص خاصی در بخش نظارت بر صدور به دلیل تنوع و تعداد زیاد بیمه نامه های این بخش ، برای نظارت دقیق و تخصصی بر عملکرد شعب و نمایندگان داشته باشند.

رحمتی در ادامه افزود در بخش بیمه های کشتی و هواپیما تا دو سال پیش، صدور این بیمه نامه ها، در ستاد و واحد های اجرایی صورت می گرفت. اما با تغییر سیاست های شرکت و بمنظور انتقال دانش ، جانشین پروری ، کنترل و نظارت هر چه بهتر و بیشتر ، صدور آن در واحد های اجرایی تحت نظارت انجام می شود.

بیمه باربری یا بیمه حمل و نقل کالا نیز، قدیمی ترین نوع رشته در بیمه های بازرگانی درجهان است که در این نوع از بیمه نامه ها ،خسارت های وارد شده به کالا در اثر وقوع خطرهای بیمه شده در مسیر حمل، جبران می شود. با توجه به اینکه در بیشتر مواقع موضوع تجارت بین الملل مطرح است و ذینفعان و مبادلات صادراتی ، وارداتی و داخلی اعم از خریدار، فروشنده، بانک و شرکت های حمل و نقل و …. ، ملیت های مختلف داخلی و بین المللی دارند و در هر کشور ، قوانین و مقررات خاصی حاکم است، به همین جهت، برای صدور انواع مختلف این بیمه نامه ها و حفظ استاندارد های بین المللی، قوانین و مقررات کلوزهای انستیتو بیمه‌گران لندن ، آیین نامه های مصوب شورای عالی بیمه و دستورالعمل داخلی بیمه ایران در این نوع از بیمه نامه ها حاکم است.

از سوی دیگر، همکاران ما در این رشته علاوه بر حفظ استاندارد های بین المللی باید با مسائل مختلف از قبیل تجارت بین الملل ( صادرات و واردات)، گمرک، شرکت های کشتیرانی، فورواردر ها ، کریر ها، خریدار، فروشنده، انواع سامانه جامع تجارت ، ثبت سفارش، سیستم بانکی و سیستم مالی و…. آشنایی داشته باشند تا بتوانند در صدور این دسته از بیمه نامه ها ، راهنمایی لازم به بیمه گزار ونماینده برای صدور هر چه بهتر ارائه نمایند.

مدیرکل بیمه های مسئولیت و حمل و نقل در خصوص آمار عملکرد در سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: در این مدیریت در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید شده و حدود ۸ هزار میلیارد ریال هم خسارت پرداخت نموده است که با احتساب این آمار، از بعد فنی یکی از مدیریت هایی هستیم که بازده و مانده عملیات بیمه گری ما مثبت وسودده است، البته این آمار فقط مربوط به صدور مستقیم است، در این رشته علاوه بر صدور مستقیم، بخشی از پرتفوی ما از قبولی اتکایی از طریق نمایندگی های خارج از کشور به خصوص در باربری و کشتی تامین می گردد . قبل از شروع سال ۱۴۰۱ ، با تاکیدات حسن شریفی رئیس هیات مدیره ومدیر عامل مبنی بر ارائه برنامه‌های عملیاتی سال جدید، این برنامه در بهمن سال گذشته ارائه و مورد تصویب قرار گرفت و راهبرد ما نیز همین برنامه است. بر اساس این برنامه تدوین شده، در سال ۱۴۰۱در مجموع حداقل ۲۰ درصد، رشد پرتفوی خواهیم داشت و هدف ما این است که به رقم ۳۰ هزار میلیارد ریال در تولید حق بیمه برسیم .

وی به تشریح برنامه های عملیاتی پرداخت و موفقیت اجرای این برنامه ها را، منوط به همکاری و هماهنگی با بخش ها ی مختلف شرکت دانست و اظهار داشت: اهم برنامه های تدوین شده در سال ۱۴۰۱ شامل برگزاری دوره های آموزشی از طریق دفتر آموزش وپژوهش برای آموزش همکاران واحدهای ستاد ، اجرایی و نماینده ها ، انجام بازدید های دوره ای برای بررسی مسائل ، مشکلات شعب و نمایندگان و ارائه راهکار مناسب ،که این بازدیدها در دوران شیوع بیماری کرونا از طریق ویدئو کنفرانس بصورت دوره ای با استان‌ها صورت می گرفت که با فروکش کردن این بیماری این بازدیدهای دوره ای بصورت حضوری خواهد شد.

رحمتی در ادامه افزود: ارتقا و بروز رسانی برنامه نرم افزاری رشته های مختلف این مدیریت از طریق همکاران و پیمانکارهای مدیریت فناوری اطلاعات، بازنگری در بخشنامه‌ها و دستورالعمل ها و تدوین شیوه نامه های اجرایی به عنوان مبنا و ملاک عمل تمامی شعب و نمایندگان (در این شیوه نامه ، تمام بخشنامه ها و دستورالعمل های سنوات گذشته اصلاح و بروز رسانی شده است )، طراحی و ایجاد فرآیند صدور خسارت طرح های خاص و تبدیل آنها به بیمه نامه های مسئولیت تحت وب ، برگزاری جلسه با انجمن ها و کانون نمایندگان برای اخذ نظرات وپیشنهاد ها برای پیگیری و اصلاح در برنامه ها، نرم افزار وبخشنامه ها، تدوین نرم افزار و برنامه نویسی برای صدور بیمه های کشتی و هواپیما تحت سیستم وب، آمادگی برای صدور برخط تعدای از بیمه نامه ها در رشته های حمل و نقل داخلی و بین المللی با کلوز C و دو رشته در بیمه های مسئولیت ازطریق “سامانه بیمه ایران” ، ارزیابی عملکرد زیر رشته ها هر ۴ ماه یکبار برای ایجاد تغیرات در نرخ و شرائط بیمه نامه ها برای حفظ حاشیه سود ، رسیدگی به خسارت های معوق که بصورت مستمر این خسارت ها پایش می شود، از دیگر برنامه های عملیاتی این حوزه می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.