×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

سرپرست بانک توسعه تعاون از تسهیلات یارانه دار شبکه بانکی به عنوان ظرفیتی بزرگ برای توسعه بخش تعاون یاد کرد
کیوسک خبر ـ محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون اظهار داشت: شبکه بانکی در هر شرایطی خدمات تخصصی و عمومی را به جامعه ارائه داده و به رغم برخی دیدگاه‌ها، بانک‌ها از نقاط قوت اقتصاد کشور محسوب می‌شوند.
وی افزود: نیاز بنگاه‌های تولیدی به نقدینگی و منابع مالی چندین برابر شده و بانک‌ها در چنین شرایطی وظیفه دشوار تامین منابع مالی تولید را عهده‌دار هستند.
شیخ حسینی تاکید کرد: نظام بانکی به ویژه بانک‌های دولتی، عهده‌دار پرداخت تسهیلات تکلیفی از جمله تکالیف بودجه ای و مکلف به پرداخت تسهیلات سود ترجیحی هستند که شایسته است سهم تعاونگران از این تسهیلات افزایش یابد.
وی در ادامه تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد تامین مالی اقتصاد بر عهده نظام بانکی است و شایسته است سهم بازار سرمایه نیز در تامین مالی بخش‌های اقتصاد افزایش یابد تا توازن بهتری در این زمینه شکل گیرد.
شیخ حسینی یادآور شد: در دولت سیزدهم باور زیادی بر اثرگذاری شبکه بانکی وجود دارد و بانک‌ها در پشتیبانی و پیشبرد طرح‌های تولیدی، پروژه‌های عمرانی و مصوبات سفرهای استانی رییس جمهور نقش مهمی را ایفا می‌نمایند.
سرپرست بانک توسعه تعاون گفت: رویکرد بانک در دوره کنونی افزایش سهم بخش تعاون از تسهیلات یارانه‌دار و نرخ ترجیحی است و تعاونگران نیز با ارتباط تنگاتنگ با بانک توسعه تعاون و سایر بانک ها در شبکه بانکی، سهم بیشتری از تسهیلات مذکور دریافت نمایند.
وی ادامه داد: تعاونگران با آماده داشتن طرح‌های تولیدی و ارائه مدارک به کارگروه‌های استانی و ملی مربوط به تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اشتغال پایدار روستایی و عشایری، مقدمات را برای معرفی طرح و بهره‌مندی از تسهیلات مهیا نمایند.
سرپرست بانک توسعه تعاون گفت: در تلاش هستیم با برگزاری جلسات میان اعضای کمیسیون و مسئولین مرتبط در بانک‌ مرکزی و معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ شرایط بهتری برای تعاونی‌های اعتبار به ویژه تعاونی‌های اعتبار مربوط به ادارات و سازمان‌ها فراهم گردد و در صورت لزوم بازنگری در فرآیندها در دستور کار قرار گیرد.
شیخ حسینی انتشار اوراق گام را خدمتی نوین برای فعالین اقتصادی و تعاونگران دانست و گفت: بانک توسعه تعاون نیز سهمیه‌ای معادل ۳۵ هزار میلیارد ریال انتشار اوراق را در اختیار دارد که ۳۰ هزار میلیارد ریال کماکان پابرجاست و تعاونگران می‌توانند تامین مالی برای برخی معاملات از جمله تهیه مواد اولیه را با تشکیل پرونده و درخواست صدور اوراق گام در شبکه بانکی صورت دهند و فروشنده مواد اولیه نیز با ارائه این اوراق در فرابورس می‌تواند به نقدینگی دست پیدا کند.
سرپرست بانک توسعه تعاون خاطر نشان کرد: تفاهم‌نامه ۲۰ هزار میلیارد ریالی جاری بانک توسعه تعاون با معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت تامین مالی تعاونی‌های معرفی شده و نیز تفاهم‌نامه ۳۰ هزار میلیارد ریالی جدید که مقدمات آن در حال فراهم شدن است فرصت‌هایی مناسب برای بخش تعاون محسوب می‌شود.
وی در ادامه شکل‌گیری نخستین تشکل‌های تعاونی را در تاریخ مربوط به سرزمین گسترده ایران دانست و گفت: فرهنگ تعاون از دیرباز در کشور رایج بوده و در مقطع کنونی نیز تعاون راهکاری برای پیشبرد و ساماندهی بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی است.
در این جلسه وفایی یگانه معاون اقتصادی و کسب و کار اتاق تعاون ایران، مظلومی مدیر عامل بیمه تعاون، صانعی مدیر عامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی اعتبار ایران، عبداله بهرامی مدیر عامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی فرش دستباف، فاضل همامی مدیر عامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی فولاد و معدن، شهرام بخشا رییس اداره کل روابط عمومی بانک توسعه تعاون، جواد آزاد مدیر عامل اتحادیه سراسری شرکت‌های تعاونی دامپروران همگام کشور، حاج اسماعیلی مدیر عامل تعاونی اعتبار کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز مطالب مهمی را مطرح نمودند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.