×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تدوین طرح جامع سطح‌بندی شهرستان‌ها از نظر بار بیماری کرونا

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از تدوین طرح جامع سطح‌بندی شهرستان‌های از نظر بار بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایلنا، «علیرضا رییسی» سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به برگزاری چهلمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در این جلسه موضوعات بسیار مهمی مطرح شد. همانطور که می‌دانید با شروع فصل سرما در اروپا و آسیا و آمریکا میزان شیوع بیماری با شتاب بالا می‌رود. در اورپا میزان و مرگ و میر در بسیاری از کشورها به هزار نفر و بیش از آن رسیده است و در آمریکا در یک روز برای اولین بار بیش از ۱۸۰ هزار مبتلا شناسایی شده است.

وی ادامه داد: در سطح کشور ما نیز میزان موارد ابتلا بالاتر رفته و مرگ ومیر نیز افزایش یافته است البته ما میزان تست‌هایمان را نیز از ۲۳ هزار تست به ۴۰ هزار تست رساندیم و میزان شناسایی بالاتر رفته است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: نکته بسیار مهم در این جلسه این بود که باز هم بر رعایت پروتکل‌ها تاکید شد و رییس جمهور نیز تاکید کرد باید بحث خدمات دولت الکترونیک را توسعه دهیم و از تجمعات و ترددها جلوگیری شود. همچنین همانطور که تا الان در کشور این تجربه را در فروردین و اردیبهشت شاهد بودیم و همه مردم و بسیج و دستگاه‌ها پای کار بودند و توانستیم بیماری را کنترل کنیم تاکید شد درحال حاضر نیز همه دستگاه‌ها پای کار بیایند و همه دستگاه‌ها نیز اعلام آمادگی کرده‌اند.

رییسی خاطرنشان کرد: واقعا هر تصمیمی که گرفته می‌شود بر این اصول استوار است که می‌تواند با رعایت پروتکل‌ها و کاهش تردد و تجمعات باعث کنترل شیوع بیماری شده و بیماری کاهش یابد اما هربار این رعایت دچار اختلال می‌شود و مهمانی و سفر و ترددهای غیرضروری انجام می‌شود میزان ورودی بیمارستان زیاد شده به طوری که وضعیت قابل کنترل و تحمل نیست و نه تنها کشور ما بلکه در همه جای دنیا اینگونه است که در چنین شرایطی محدودیت‌هایی اعمال شود.

وی ادامه داد: حدود سه هفته پیش ۴۳ شهر محدودیت اعلام شد و همچنین پس از آن در ۴۶ شهرستان دیگر نیز محددویت اعمال شد که خوشبختانه کارساز بوده و به همین جهت طرح جامعی آماده شده و در این جلسه بررسی شد. این طرح هوشمند و پویا است و براساس شاخص های وزارت بهداشت بر اساس بار بیماری در روز در شهرستان‌های مختلف است.

او افزود: براین اساس نیز وضعیت شهرستان‌ها به سه صورت سطح هشدار که همان وضعیت قرمز است، سطح دو که همان وضعیت نارنجی است و سطح سه که همان وضعیت زرد است، مشخص می‌شود.

ادامه دارد…

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.