×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

فلاح گفت: با راه‌اندازی نخستین خزانه غیربانکی طلا در حال حاضر بیش از ۶ تن طلا در انبارهای بورس کالا وجود دارد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از کالاخبر ، جواد فلاح مدیر بازارهای مالی بورس کالای ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با استقبال بیش از نیم میلیون سرمایه گذار به طور مستقیم و غیرمستقیم از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری طلا، شاهد رونق قابل توجه معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا هستیم به طوری‌ که با راه اندازی نخستین خزانه غیربانکی طلا در حال حاضر بیش از ۶ تن طلا در انبارهای بورس کالا وجود دارد.

او افزود: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای بورس کالا در سال ۱۴۰۲، گسترش معاملات گواهی سپرده شمش طلا به عنوان بازار رسمی و امن برای مردم بود که این روند در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه دارد.

مدیر بازارهای مالی بورس کالای بیان کرد: اقدام مهم دیگر امسال این خواهد بود که پس از تایید قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها توسط شورای نگهبان، معاملات گواهی سپرده کالایی را روی کالاهایی که مشمول مالیات بر ارزش افزوده هستند راه اندازی کنیم.

او افزود: با تعیین تکلیف این مورد، اولویت ایجاد گواهی سپرده کالایی روی مس، آلومینیوم و فولاد است که با عملیاتی شدن این مهم علاوه بر اثرگذاری و کمک مطلوب بر روی ذخایر استراتژیک این محصولات، این اقدام از طریق کمک به جهش تولید با مشارکت مردم منجر به تعادل بخشی عرضه و تقاضا در بازار کالاهای مذکور و کمک به تحقق شعار سال خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.