×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
تخصیص اعتبار یک هزار میلیارد ریالی برای ساخت پایگاه سوخت رسانی فرودگاه کیش

کیوسک خبر ـ به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزادکیش به نقل ازایرنا، معاون برنامه ریزی شرکت توسعه فرودگاه و بنادر کیش از اجرای مرحله نخست ساخت پایگاه سوخت رسانی فرودگاه کیش با هدف سوخت رسانی به هواپیماهای عبوری خلیج فارس با اعتبار یک هزار میلیارد ریال خبرداد.

سید نوید ناظمی اظهار داشت: این طرح در زمینی به مساحت ۲.۴ هکتار در نزدیکی و مجاورت فرودگاه بین المللی کیش با افق ظرفیت سوخت رسانی ۳۶۰ متر مکعب در هر روز ساخته می‎ شود.

وی با بیان اینکه برای این طرح شرکت توسعه فرودگاه و بنادر کیش یک هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده است افزود: این طرح دارای ۲ مخزن سقف شناور داخلی به ظرفیت هر کدام ۲ هزار و ۱۵۰ مترمکعب و ۲ مخزن آتش نشانی به ظرفیت هر کدام ۲ هزار و ۶۰۰ مترمکعب از جمله امکانات پیش بینی شده در این طرح است.

ناظمی اضافه کرد: از دیگر امکانات پیش بینی شده در این طرح چهار مخزن روزانه به ظرفیت هر کدام ۹۰ مترمکعب، ۲ مخزن دفنی زهکشی و جمع‌آوری به ظرفیت هر کدام ۹۰ مترمکعب، ۲ مخزن فنی ذخیره سوخت دیزل، ساختمان اتاق کنترل و پست برق، ساختمان پمپ خانه آتشنشانی و پمپ شلتر سوخت رسانی است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح از سال گذشته آغاز شده است گفت: با بهره ‌برداری از این طرح علاوه بر افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی سوخت مورد نیاز هواپیماها امکان سوخت رسانی به هواپیماهای عبوری از آسمان خلیج فارس نیز فراهم می‌شود که در این صورت درآمدهای ارزی منطقه نیز افزایش می یابد.

معاون برنامه ریزی شرکت توسعه فرودگاه و بنادر کیش افزود: فرودگاه کیش در حال آماده‌سازی برای پذیرش سالانه حدود ۶ میلیون مسافر است و در صورت تحقق آن، پایگاه سوخت رسانی امکان پاسخ دهی به نیاز این افق را خواهد داشت.

براساس آمارهای سازمان هواپیمایی کشور، فرودگاه جزیره کیش درانجام پروازهای داخلی در رده سوم کشوری قرار دارد و ظرفیت پذیرش سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر را دارد.

هم اکنون ۱۶ شرکت هواپیمایی درجزیره کیش فعالیت می کنند و روزانه حدود ۶۰ پرواز ورودی و خروجی به ۱۵ شهر کشورمان انجام می شود.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.