×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

تحویل موقت واحد سوم و تحویل دائم واحدهای اول و دوم بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند روز ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ به شرکت توسعه دو ابلاغ شد.

کیوسک خبر ـ با تحویل موقت این واحد، تعداد واحدهای نیروگاهی تحویل موقت شده توسط شرکت توسعه دو در مجموع به ۱۱۱ واحد با ظرفیت ۱۷هزار و ۲۴۹ مگاوات و با تحویل دائم واحدهای فوق، تعداد واحدهای نیروگاهی تحویل دائم شده توسط شرکت توسعه دو در مجموع به ۱۱۱ واحد با ظرفیت ۱۷هزار و ۱۷۱ مگاوات رسید.

پروژه نیروگاه سیکل ترکیبی پرند شامل سه واحد بخار به ظرفیت هرکدام ۱۶۰ مگاوات در پرند تهران واقع شده است.

از تجهیزات استفاده شده در این نیروگاه می‌توان به توربین بخار E Type (E30-16-1-1×۶٫۳) و بویلر بازیاب حرارتی (HRSG) با مشعل اضافی و سیستم خنک کن ACC اشاره کرد. ظرفیت پست نیروگاه ۴۰۰ کیلوولت است که مهندسی، تأمین تجهیزات و احداث آن در محدوده کاری کارفرمای پروژه قرار داشته است. همچنین سوخت مورد نیاز نیروگاه، مشتمل بر گاز و گازوئیل است که گاز به عنوان سوخت اصلی و گازوئیل نقش سوخت جایگزین را دارد.

گفتنی است کارفرمای این پروژه شرکت تولید برق پرند مپناست. شرکت تولید برق پرند مپنا با هدف بهره‌برداری از نیروگاه گازی پرند به ظرفیت ۹۵۴ مگاوات واقع در استان تهران تأسیس شد. این نیروگاه از رکورد تعمیرات اساسی واحدهای اول و دوم در مدت ۲۱ و ۲۶ روز برخوردار است. عملیات اجرایی برای تبدیل نیروگاه گازی پرند به نیروگاه سیکل ترکیبی، تابستان ۱۳۹۳ به دستور وزیر نیرو آغاز شد. همچنین مشاور کارفرما، شرکت مهندسی مسینان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.