×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

صنعت بیمه دارای سرمایه ای به نام داده است که با بهره گیری از داده کاوی می توانیم به اقتصاد دیجیتال برسیم.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، دکتر علی بنیادی نایینی که در دهمین همایش بیمه و مدیریت ریسک سخن می‌گفت با اعلام این مطلب افزود: صنعت بیمه یکی از صنایع پیشرو در تحولات اقتصادی است و تحول دیجیتال صرفاً معطوف به حوزه فناوری اطلاعات نبوده و تمامی فناوری‌های همگرا و بیمه نیز شامل آن می‌شود.
وی گفت: ما باید با بهره گیری از دانش و تجربیات فعلی برای تدوین راهبردهای آینده استفاده کنیم و با رویکرد آینده پژوهانه چشم انداز تحولی صنعت بیمه را ترسیم کنیم.
دکتر بنیادی نائینی در ادامه با اشاره به ظهور تکنولوژی‌های نوین مانند هوش مصنوعی بر تجهیز زیرساخت های فناوری با هم افزایی تمام ارکان صنعت بیمه تاکید کرد و گفت: تحول در صنعت بیمه مستلزم وجود اقتصاد دیجیتال است که آن نیز با گذر از نگاه سنتی، بهره گیری از فناوری های نوین، داده کاوی و نیروی انسانی کارآمد و فناور امکان پذیر خواهد بود.
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در ادامه از فناوری های دیجیتال، دولت الکترونیک، پلتفرم های دیجیتال، بیمه سایبری، محاسبه ابری و متا دیتا، بیگ دیتا، بلاکچین، اینترنت اشیا و … به عنوان کلید واژه های پرکاربرد در تحقیقات علمی اخیر یاد کرد و گفت: صنعت بیمه باید برای پیاده سازی دانش روز دیجیتال محور خود را آماده کند.
وی همچنین با اشاره به خدمات محور بودن صنعت بیمه، بهره گیری از علم داده با شیوه های نوین فناوری اطلاعات و ارتباطات را یکی از نیازهای ضروری صنعت بیمه دانست و گفت: صنعت بیمه، سرمایه ای ارزشمند با نام داده دارد که می‌تواند با داده کاوی از آن در راستای سود آوری، افزایش ضریب نفوذ بیمه و رضایتمندی از خدمات صنعت بیمه بهره گیرد.
وی همچنین  بر هدف اصلی نهاد ناظر در بکارگیری فناوری های دیجیتال برای افزایش رضایتمندی بیمه گذاران و ذینفعان صنعت بیمه تاکید کرد.
در پایان دکتر بنیادی نائینی گفت: امروزه در نظامات نوین نوآوری توجه به نوآوری باز مورد اهتمام است و نهاد ناظر نیز با همین رویکرد آیین نامه اینشورتک خود را به نظرسنجی گذاشت تا فعالان صنعت بیمه و علاقه مندان به این حوزه نظرات خود را اعلام کنند و این نمونه بارز عملیاتی شدن دیدگاه نوآوری باز در معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی برای اولین بار بود که خوشبختانه با استقبال خوبی نیز روبرو شد.
گفتنی است دهمین همایش بیمه و مدیریت ریسک با میزبانی شرکت بیمه کوثر و حضور چشمگیر مدیران و کارشناسان صنعت بیمه در محل کتابخانه ملی برگزار شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.