×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تحلیل تکنیکالی “وتعاون”

سرمایه گذاران بلندمدت افق سرمایه گذاری مناسبتری را می‌توانند با آنالیز چارت‌های بلندمدتی در تایم فریم هفتگی ترسیم کنند و با یافتن محدوده‌های ماژور مقاومتی، اقدام به شناسایی سود کنند و در محدوده‌های حمایتی خرید‌های کم ریسکتری داشته باشند.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، سرمایه گذاران بلندمدت، افق سرمایه گذاری مناسب تری را می‌توانند با آنالیز چارت‌های بلندمدت در تایم فریم هفتگی ترسیم کنند و با یافتن محدوده‌های ماژور مقاومتی، اقدام به شناسایی سود کنند و در محدوده‌های حمایتی خرید‌های کم ریسک تری داشته باشند.

از این رو تحلیل نمودار‌های قیمتی حائز اهمیت می‌باشد. قیمت پس از عدم شکست مقاومت ۲۹۰ تومانی از تاریخ ۱۳۹۹.۱۰.۲۰ وارد فاز اصلاحی شده، حمایت ۲۲۰ تومانی را شکسته و با پولبک به این سطح روند اصلاحی خود را تا محدوده ۱۱۰ تومان ادامه داده است.

پس از طی نوسان‌هایی در یک بازه زمانی میان مدت با شکل گیری واگرایی مثبت روند صعودی از مرداد ماه ۱۴۰۱ شروع شده است. پس از شکست سطح ۱۴۵ تومان و پولبک‌هایی به این سطح، حمایت آن سطح قوی تر می‌شود و داخل کانال صعودی بلندمدت روند صعودی را ادامه می‌یابد.

زون مقاومتی قیمت در تایم فریم هفتگی محدوده ۳۱۵-۲۹۰ تومان است و قیمت با نزدیک شدن به این سطح عرضه وارد فاز اصلاحی می‌شود. همینطور یک ستاپ‌معاملاتی کم ریسک با برخورد به خط روند داخلی یا مقاومت داینامیکی و خط داینامیک حمایتی (با فلش آبی رنگ مشخص شده است) ایجاد شده است.

تحلیل تکنیکالی

ادامه تحلیل تکنیکالی “وتعاون” در نگاهی به نمودار تایم فریم روزانه مشاهده می‌شود که قیمت داخل کانال صعودی با برخورد به کف‌ها و سقف‌ها در حرکت است در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ قیمت در یک فاز رنج و پس از شکست مقاومت محدوده تراکم قیمتی، رشد قیمت تا ۲۷۵ تومان (مقاومت مهم فعلی) پیش رفته است. سپس وارد فاز اصلاحی شده و با نزدیک شدن به محدوده فیبوناچی حمایتی محدوده ۱۸۰ تومان و برخورد به کف کانال با تشکیل الگوی برگشتی سر و شانه کف و واگرایی مثبت خفیف سیگنال رشد صادر شده است. قیمت در حال حاضر در محدوده عرضه ۲۴۰ تومان قرار دارد. سناریوی پیش روی کوتاه مدتی اصلاح تا ۲۰۰ تومان به عنوان پولبک ممکن است رخ دهد و همینطور در میان مدت با حفط همین سطوح حمایتی قیمت می‌تواند مقاومت قبلی ۲۷۵ تومان را بشکند و سپس تا سقف کانال پیش رود و در بلندمدت با شکست سقف کانال به سطح همپوشانی دو فیبوی اکستنشن و ریتریسمنت اکسترنال به عنوان تارگت بعدی نزدیک شود.

مهشید داداش زاده – تحلیلگر کارگزاری
منبع: بورس نیوز

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.