×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تجهیزات خط ۶ مترو ایستگاه امیرکبیر کاملا ایرانی است

شهردار تهران گفت: هرچند تحریم شرایط بسیار حادی را ایجاد کرده، اما در برخی قسمت‌ها برای ما فرصت نیز ایجاد کرده، بطوری که تجهیزات استفاده شده در خط ۶ مترو در ایستگاه امیرکبیر کاملاً ایرانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی، شهردار تهران در آیین رونمایی و افتتاح پروژه‌های شاخص عمرانی شهرداری‌های کشور که با حضور رئیس جمهور و مدیران شهری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: امروز با حضور رئیس جمهور دو ایستگاه خطوط ۶ و ۷ متروی تهران یعنی ایستگاه‌های امیرکبیر و برج میلاد افتتاح می‌شود و انشالله تا انتهای سال ۱۰ ایستگاه دیگر از دوزاده ایستگاهی که قول داده بودیم افتتاح خواهد شد. 

اشهردار تهران ادامه داد: هرچند تحریم شرایط بسیار حادی را ایجاد کرده اما در برخی قسمت‌ها برای ما فرصت نیز ایجاد کرده است، تجهیزات استفاده شده در خط ۶ مترو در ایستگاه امیرکبیر کاملاً ایرانی است. 

او با بیان اینکه شهرداری‌ها به طور عمومی با مشکل درآمد و هزینه مواجه هستند اضافه کرد: البته بخشی از آن‌ها تابع مشکلات عمومی است که در نظام مدیریت شهری مشکلات را حادتر کرده است. 

حناچی با بیان اینکه در تهران روزانه حدود ۵ میلیون سفر مدیریت می‌شد ادامه داد: اما در شرایط کرونایی در روزهایی حدود ۵۲۰ هزار مسافر را جابجا کردیم در حالی که ظرفیت جابجایی ما در مترو دو میلیون و ۲۰۰هزار سفر در تهران بود. 

شهردار تهران با بیان اینکه کرونا مشکلات حادی را در شهرداری‌ها به ویژه شهرداری تهران ایجاد کرده است گفت: در دنیا حمل و نقل عمومی مورد حمایت ویژه قرار گرفتند و امیدواریم قول‌هایی که برای تامین اتوبوس‌ها داده شده به نتیجه برسد. 

حناچی ادامه داد: در دوره حاضر خط ده مترو هم کلنگ زنی شد که با افتتاح این خط مشکل نمایشگاه بین المللی هدف قرار خواهد گرفت. 

شهردار تهران با اشاره به اینکه در حوزه‌های خدمات شهری نیز در شرایط کرونایی به شدت درگیر بودند اضافه کرد: در حوزه‌های دیگر در شرایط کرونایی حوزه خدمات شهری از جمله بهشت زهرا به شدت درگیر بود. 

او ادامه داد: می‌توانم ادعا کنم در دوره جدید مدیریت شهری تهران انضباط حداکثر شهری را در شهرسازی منطبق کردیم و پروانه‌ای خارج از طرح تفصیلی صادر نخواهد شد و پروانه دستی هم صادر نمی شود که نکته بسیار مهمی به ویژه در کلانشهر تهران است. 

شهردار تهران گفت: در شرایط کرونایی تلاش کردیم از دیپلماسی شهری استفاده کنیم و از طریق ارتباط با شهرهای دیگر جهان ضمن انتقال تجارب، ظلم مضاعفی که به مردم تهران در حال انجام است را گوشزد کردیم.

برچسب ها : ,

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.