×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تبیین مسئولیت اجتماعی در تأمین اجتماعی

سید حسین فراتی، مدیرکل تامین اجتماعی استان خراسان جنوبی
کیوسک خبر ـ سازمان‌های مختلف در تدوین ماموریت‌هایشان نگاه و تمرکز ویژه ای بر«مسئویت اجتماعی» دارند و سازمان تامین اجتماعی نیز با توجه به اهمیت این مساله در بیانیه ماموریت سازمانی و سند چشم انداز افق ۱۴۰۴ خویش به این موضوع اشاره دارد. در سند افق چشم انداز سازمان تامین اجتماعی یک سازمان پایدار، پویا، سرآمد و چابک در پاسخگویی با فرایندهای هوشمند در ارایه خدمات کیفی و به هنگام به ذی نفعان معرفی شده است.
امانتداری و پاکدستی، کرامت‌انسان، قانون‌مداری، تخصص‌گرایی، همبستگی‌سازمانی، تعهدحرفه‌ای و اخلاقی، بهبود مستمر و روزآمد به عنوان ارزش‌های سازمانی مورد تاکید در بیانیه ماموریتی سازمان تامین اجتماعی هستند و این ارزش‌های مدون نشان از تمرکز و توجه ویژه تامین اجتماعی به «مسوولیت اجتماعی» است.
عموما سازمان‌ها به دنبال راههای جدید هستند که اثربخشی و کارایی‌شان را به شکلی افزایش دهند به عبارتی مسوولیت اجتماعی آن مجموعه وظایف و تعهداتی است که یک سازمان باید در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کند را انجام دهد و به همین جهت مسوولیت اجتماعی با سرمایه های اجتماعی پیوند می‌خورد و با توجه به اینکه سرمایه‌ها وشرکای اجتماعی تامین اجتماعی بیمه‌شدگان، کارفرمایان و دولت هستند این موضوع اهمیت پیدا می‌کند.
رضایت سرمایه‌های اجتماعی در ارتقاء اعتبار سازمانی تأثیر گذار است به طوری که میزان رضایت‌مندی مخاطبان در سازمان و اینکه آنها به چه میزانی سازمان را خوب یا بد ارزیابی و تعریف کنند حائزاهمیت است به هر میزان سازمان در جهت تقویت رضایت‌مندی مخاطبان حرکت کند به همان اندازه اعتبار سازمانی کسب می‌شود و در سایه حمایت از ذی‌نفعان و جلب اعتماد بیشتر مردم، پوشش بیمه‌ای سازمان نیز گسترش پیدا می‌کند.
با توجه به بند استقرار نظام جامع و یکپارچه تامین اجتماعی در سند ابلاغی مقام معظم رهبری ، این مهم با ارتقاء سطح رضایت‌مندی مخاطبان محقق می‌شود بنابراین اگر در شعب سازمان سرعت و دقت عمل در ارایه خدمات مدنظر قرار گیرد قطعا میزان رضایت‌مندی افزایش پیدا می‌کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.