×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

در دنیای امروز تکنولوژی پیشرفت بسیاری داشته است و دنیای محصولات دیجیتال و کارایی آن‌ها نیز روز به روز افزایش می‌یابد. اکنون نیز در هر خانه‌ای حداقل یک گوشی هوشمند یافت می‌شود.

یکی از کارایی‌های این محصول دیجیتال یعنی گوشی‌های موبایل آن است که می‌توانید از آن‌ها به عنوان کنترل تلویزیون منزل خود استفاده کنید. این ویژگی کارایی‌اش را مخصوصا زمانی نشان می‌دهد که کنترل تلویزیون شما باتری نداشته باشد یا حتی خراب شده باشد. اینجاست که می‌توانید با روشی که بیان می‌کنیم به راحتی گوشی خود را به کنترل تلویزیون تبدیل کرده و از تماشای فیلم در آن‌ها لذت ببرید.

ما در ادامه مقاله از سایت پاراسرویس قصد داریم نحوه تبدیل گوشی شیائومی و اپل به کنترل تلویزیون را برای شما بیان کنیم، در ادامه با ما همراه باشید. اگر در شهر مشهد ساکن هستید و به دنبال  نمایندگی تعمیرات تلویزیون دوو در مشهد می‌گردید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از متخصصین مجموعه پاراسرویس بهره گیرید. در این مجموعه تعمیر انواع برندهای تلویزیون مانند سونی، ال جی، سامسونگ و غیره نیز صورت می‌گیرد. همچنین در این مجموعه امکان ثبت سفارش آنلاین وجود دارد که می‌توانید در سایت آن‌ها از این ویژگی بهره مند شوید.

 

نحوه تبدیل گوشی شیائومی به کنترل تلویزیون

در این قسمت قصد داریم نحوه تبدیل گوشی شیائومی به کنترل تلویزیون را به شما آموزش دهیم. شما می‌توانید برای آگاهی از نحوه کار در ادامه با ما همراه باشید. همچنین اگر تلویزیون شما دچار خرابی شده است و به دنبال مرکزی معتبر برای تعمیر آن هستید ما به شما مجموعه پاراسرویس را پیشنهاد می‌کنیم که تعمیر انواع برندها مانند سونی، ال جی سامسونگ و غیره در این مرکز صورت می‌گیرد.

همچین شما می‌توانید با مراجعه به سایت آن‌ها به نشانی paraserviceco.com از خدمات ثبت سفارش آنلاین آن‌ها نیز استفاده کنید. اگر برند گوشی شما برند شیائومی است باید بگوییم که برای تبدیل آن به کنترل تلویزیون، هیچ نیازی به دانلود برنامه‌ای نخواهید داشت. علت این امر این است که خود شرکت شیائومی روی گوشی‌های خود، برنامه کنترل تلویزیون و دیگر وسایل را به صورت پیش فرض نصب کرده است.

گوشی‌های شیائومی این قابلیت را دارند که دستگاه‌های مختلفی مانند تلویزیون و کولر گازی را کنترل کند یا به عبارتی به کنترل دوم آن‌ها تبدیل شوند. در اغلب گوشی‌های این برند و در لبه بالایی، فناوری به نام اینفرارد وجود دارد که همین به شما این امکان را می‌دهد تا همه محصولاتی که ریموت کنترل دارند را از طریق گوشی خود کنترل کنید.

حال برای اینکه بتوانید از این قابلیت استفاده کنید باید ابتدا چک کنید و ببینید که اصلا گوشی شما از این فناوری بهره برده است یا خیر؟ برای این کار باید مدل گوشی خود را در اینترنت سرچ کنید و جزئیات مدل گوشی خود را در فضای وب مطالعه کنید تا از این موضوع اطلاع یابید.

به طور کلی گوشی‌های شیائومی که برنامه Mi Remote به طور پیش فرض روی آن‌ها نصب شده است از قابلیت اینفرارد پشتیبانی می‌کنند. پس نتیجه آن است که اگر گوشی شما این برنامه را دارد به راحتی می‌توانید از طریق این برنامه از گوشی خود به عنوان کنترل تلویزیون استفاده کنید.

برای این کار شما باید ابتدا وارد برنامه شوید و دستگاهی که می‌خواهید از گوشی خود به عنوان کنترلی برای آن استفاده کنید را انتخاب کنید. برای مثال می‌توانید غیر از گزینه تلویزیون، کولر گازی را نیز انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که برخی برندهای ایرانی در لیست حضور ندارند و شما می‌توانید اگر تلویزیون شما از برند ایرانی سام است گزینه سامسونگ را انتخاب کنید. همچنین اگر برند تلویزیون شما جی پلاس است باید گزینه ال جی را در این برنامه انتخاب کنید.

برای سایر برندها مانند تلویزیون اسنوا یا کنترل تلویزیون ایکس ویژن با گوشی شیائومی، باید سایر گزینه‌های موجود را به ترتیب امتحان کنید و ببینید که گیرنده کدام یک از آن‌ها با برند تلویزیون شما یکسان است. البته باید به این نکته توجه کنید که فقط گیرنده‌های تلویزیون‌ها شبیه به هم هستند، یعنی اگر با انتخاب گزینه ال جی می‌توانید تلویزیون جی پلاس خود را کنترل کنید، فقط به علت مشابه بودن گیرنده‌های آن‌ها است و به معنای یکی بودن این دو برند نیست.

حال که برند مورد نظر خود را پیدا کردید باید برنامه دکمه‌های مختلف تلویزیون برای شما نمایش داده شوند. سپس دکمه‌های مختلف را امتحان کنید، اگر دکمه‌ای بر روی تلویزیون شما کار نکرد، گزینه No را بزنید و در غیر این صورت گزینه Yes را انتخاب کنید.

اگر گزینه No را بزنید، در این صورت دکمه‌های دیگری برای شما نمایش داده می‌شوند و باید آن‌ها را نیز انتخاب کرده و مراحلی را که بیان کردیم را روی آن‌ها پیاده کنید. در انتها روی صفحه نمایشگر گوشی شما، کنترل تلویزیون و تمام دکمه‌هایی که توسط شما امتحان شده و کار کرده است نمایش داده خواهد شد. از این پس می‌توانید به راحتی با وارد شدن به این برنامه از گوشی خود به عنوان کنترل تلویزیون استفاده کنید.

نحوه تبدیل گوشی اپل به کنترل تلویزیون

شما باید برنامه Universal Remote Tv Smart را روی گوشی خود نصب کنید. البته برنامه‌های دیگری هم وجود دارند، ولی این برنامه یکی از بهترین برنامه‌هایی است که با آن می‌توانید گوشی خود را به کنترل تلویزیون تبدیل کنید.

این برنامه با برندهای مشهوری مانند سامسونگ، ال جی، سونی و غیره مطابقت دارد. فقط برای این کار باید گوشی و تلویزیون خود را به یک وای فای مشترک وصل کنید. همچنین اگر تلویزیون شما از برند سامسونگ است، می‌توانید برنامه myTifi را نیز دانلود کنید. توجه داشته باشید که این برنامه فقط برای تلویزیون‌های سامسونگ جوابگو خواهد بود. همچنین این برنامه امکانات زیادی را در دسترس شما قرار خواهد داد.

جمع بندی

در این مقاله از سایت پاراسرویس تلاش کردیم اطلاعاتی را درباره نحوه تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون برای شما بیان کنیم و امیدواریم آنچه بیان کردیم برای شما دوستان عزیز مفید واقع شود و از آن استفاده کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.