×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری اخیر خود، عملکرد بانک مسکن در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن را نسبت به دیگر بانک‌ها بهترین توصیف کرد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا؛ سخنگوی دولت در نشست خبری روز سه شنبه ۲۵ مهرماه علاوه بر تایید عملکرد بانک مسکن در طرح نهضت ملی مسکن به عنوان بهترین عملکرد در شبکه بانکی گفت: بانک‌هایی که عملکرد خوبی در این زمینه نداشتند، پس از این اطلاع رسانی خواهند شد.

آمار مصارف بانک مسکن نشان می‌دهد که تاکنون قرارداد ۲۹۰ هزار و ۷۸۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن در قالب ۴۰ هزار و ۵۱۴ پروژه در این بانک منعقد شده است.

مبلغ تسهیلات قراردادهای منعقدشده تاکنون ۱۰۳۴ هزار میلیارد ریال و مبلغ تسهیلات پرداختی این بانک در طرح نهضت ملی مسکن، ۵۳۳ هزار میلیارد ریال است.

بانک مسکن که به اذعان مسوولان دولت سیزدهم به دلیل بهترین عملکرد در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن شایسته تقدیر است، در صورت تقویت منابع مالی می‌تواند در پیشبرد این طرح عظیم بسیار تاثیرگذارتر از قبل عمل کند.

در روزهای اخیر، رییس جمهوری، وزرای راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی و به تازگی نیز سخنگوی دولت مردمی در نشست‌هایی از عملکرد بانک مسکن در پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن تقدیر کرده‌اند.

علاوه بر این، آیت‌ا… رییسی در نشست شورای مسکن گفت: راهکارهای تسریع در تامین تسهیلات بانکی ساخت مسکن از جمله تخصیص خط اعتباری ویژه بانک مسکن بررسی و اعلام نظر شود که در همین رابطه نیز وزیر راه و شهرسازی در نشست شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان فارس در جریان سفر رییس جمهوری به شیراز، از ابلاغ سریع خط اعتباری بانک مسکن در طرح نهضت ملی خبر داد.

بنابراین با توجه به آمار عملکرد بانک مسکن و نیز سخنان اخیر سخنگوی دولت مبنی بر تخصیص ۲ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به ساخت مسکن می‌توان گفت، در صورت ابلاغ هر چه سریع‌تر خط اعتباری بانک مسکن و نیز تزریق مبالغی از بودجه تخصیص یافته از صندوق توسعه ملی به سرمایه بانک مسکن، می‌توان این بانک را برای پشتیبانی مالی طرح عظیم نهضت ملی مسکن قدرتمندتر و وعده دولت مردمی برای ایجاد ۴ میلیون سرپناه را با سرعت بیشتری محقق ساخت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.