×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳

مدیرعامل بانک ملی ایران در دومین روز از همایش بررسی عملکرد ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ این بانک، با تاکید بر تدوین و طراحی محصولات و خدمات جدید بانکی متناسب با نیاز و خواسته های مشتریان خواستار ریل گذاری جدید بانک ملی ایران در مسیر تقویت و توسعه همه جانبه بانکداری جامع و شرکتی شد.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این همایش که با حضور قائم مقام مدیر عامل، اعضای هیات مدیره، اعضای هیات عامل، معاونان، روسای ادارات کل، روسای ادارات امور شعب استان ها و شعب مستقل بانک برگزار شد، دکتر محمدرضا فرزین ضمن قدردانی از نقش آفرینی مطلوب و مناسب واحدها و ادارات امورشعب استان ها که در سودآوری بانک موثر بودند، بر اهمیت پیاده سازی بانکداری شرکتی در آینده بانک ملی ایران تاکید کرد و اظهارداشت: گسترش و تقویت بانکداری جامع و شرکتی را به عنوان یکی از رویکردها و سیاست های اصلی بانک در سال جاری با تدابیر جدید و تمهیدات اندیشیده شده مناسب تا حصول نتیجه و موفقیت کامل دنبال خواهیم کرد.
ریل گذاری بانک ملی ایران در مسیر بانکداری شرکتی
وی با بیان این مطلب افزود: گام های اولیه راه اندازی بانکداری جامع و به تبع آن بانکداری شرکتی، خرد و تجاری برداشته شده است و در ادامه با ایجاد زیرساخت های لازم و اقدامات مناسب در بانکداری جامع نیازهای تمامی مشتریان بانک به یک نسبت برآورده و تامین خواهد شد.
دکتر فرزین گشایش بانکداری شرکتی را در بانک ملی ایران لازم و ضروری دانست و یادآور شد: با توجه به تحولات کنونی تکنولوژی، شرایط رقابتی و حرکت شبکه بانکی دنیا در مسیر تخصصی شدن لازم است بانک ملی ایران نیز به سمت بانکداری جامع و شرکتی پرشتاب حرکت کند.
وی در ادامه به تشکیل فرهنگ سازمانی در جهت راه اندازی بانکداری شرکتی اشاره کرد و افزود: با سازوکاری مناسب و تامین زیرساخت های اساسی همانند تدوین فرآیندها و روش های جدید، شناسایی و جذب نیروهای متخصص، تخصیص شعب خاص، چیدمان و فضاسازی شعب، تدوین دستورالعمل های مناسب و … زمینه تشکیل فرهنگ سازمانی در جهت کسب موفقیت در بانکداری شرکتی افزایش خواهد یافت.
وی یکی از اصول اصلی بانکداری جامع را وجود جذابیت در ارائه خدمات به مشتریان برشمرد و گفت: با گشایش و راه اندازی بانکداری جامع در بانک ملی ایران بدون شک صنعت بانکداری کشور با تغییر و تحول مواجه خواهد شد.
توجه به منابع انسانی، راه دستیابی به موفقیت
مدیرعامل بانک ملی ایران آموزش و عملکرد نیروی انسانی در بانکداری شرکتی و تجاری را بسیار مهم خواند و تصریح کرد: به دلیل اشتغال زایی و کمک به رشد تولید ناخالص ملی، توسعه شرکت ها و اصناف برای بانک ملی ایران بسیار مهم است و بانک با حداکثر بسیج امکانات و آموزش نیروی انسانی در جهت ارائه خدمات بهینه به مشتریان خود حامی صنایع کشور، واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی در کشور خواهد بود.
فرزین در ادامه سهم بانک ملی ایران را در تامین مالی تسهیلات خُرد در شبکه بانکی کشور قابل توجه دانست و از پرداخت غیرحضوری تسهیلات خرد تا پایان سال خبرداد و خاطرنشان ‌کرد : پرداخت تسهیلات خرد به عنوان یک بازوی توانمند می تواند در بانکداری شرکتی موجب جذب و رضایت مشتریان باشد.
گام های بلند در مسیر خدمت رسانی
وی با اشاره به نقش آفرینی بانک کارگشایی در ارائه تسهیلات خرد در کشور افزود: تمامی برنامه ریزی های صورت گرفته، وضع مقررات و ابلاغ آیین نامه ها باید در راستای تغییر و تحول و تقویت و بهبود کیفیت در سرعت بخشی به خدمات بانک کارگشایی باشد تا زمینه رضایتمندی مشتریان بیش از پیش فراهم شود.
وی بر لزوم ایجاد مهندسی و منطق مالی در راستای خدمت‌رسانی شایسته به مشتریان تاکید کرد و افزود: بانک ملی ایران با ریل گذاری جدید مالی در آستانه ورود به عصر جدید بانکداری است، دورانی که در آن با تنظیم و تدوین ساختار و چارچوب جدید مالی با بهره گیری از فرصت ها و توان حداکثری، زنجیره خلق ارزش در نظام بانکداری و اقتصاد کشور را تکمیل خواهد کرد.
مدیرعامل بانک ملی ایران لازمه موفقیت در بانکداری نوین و مدرن را توسعه فضاهای رقابتی در راستای کسب سهم بازار در بخش های مختلف عنوان کرد و گفت: یکی از اولویت ها و برنامه های اصلی پیش روی بانک ایجاد حساسیت نسبت به صورت های مالی است که با نهادینه کردن فرهنگ سودآوری و اجرای دقیق و منسجم برنامه ها، بانک در مسیر سوددهی پایدار حرکت خواهد کرد.

ضرورت موفقیت، وجود استانداردهای لازم و یکپارچه است
دکتر فرزین در بخش دیگری از سخنانش در این همایش با بیان این که طراحی، تدوین و اعلام استانداردهای لازم منطبق با اهداف بانک ضعف و قوت واحدهای مختلف بانک در سراسر کشور را نمایان خواهد کرد، یادآورشد: همسو شدن با استانداردهای بانکداری نوین و تحلیل داده ها از مهمترین راهبردها و ماموریت های اداره امور شعب استان ها در سال جاری است تا بانک را کارآمدتر و مدرن تر از قبل به مشتریان معرفی نماییم.
وی با تشکر از دست اندرکاران برگزاری این همایش گفت: در این دو روز فرصتی شد تا ضمن مرور فعالیت ها و اقدامات بانک، نقاط ضعف و قوت بانک را بیشتر و بهتر بشناسیم تا با تکیه بر تحلیل های موجود بر اصلاح امور اقدام کنیم.

تحلیل بازارهای پولی و مالی، نیاز اساسی بانک
دکتر فرزین با بیان این مطلب که دلایل ضعف و قوت واحدها را باید هر چه سریعتر شناسایی کرد، از همکاران خواست با تشکیل اتاق فکر و برگزاری چنین همایش هایی در استان ها نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنند.
وی در ادامه این همایش بر تحلیل گری و محاسبه گری در استان ها تاکید و افزود: روسای ادارات امور شعب در استان ها می توانند با جمع آوری آمایش سرزمین و تحلیل بازارهای پولی و مالی استان هم بانک را در تدوین نقشه راه حمایت کرده و هم به اقتصاد کشور کمک کنند.
کسب سهم بازار نیاز امروز بانک
در این مراسم عباس شفیعی رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران داشتن برنامه راهبردی را از دلایل موفقیت بانک در رسیدن به اهدافش دانست و افزود: سودآوری و افزایش متوازن سهم بازار از برنامه های مهم بانک در سال جاری است.
وی در ادامه مشتری محوری را در بانک با اهمیت خواند و افزود: با توجه به تغییر و تحول در فضای رقابتی صنعت بانکداری اهداف بانک نیز با رویکرد جدیدی متحول شد.
وی از تمامی همکاران در واحدهای مختلف بانک خواست تا با پشتیبانی و تلاش به موقع و سریع زمینه افزایش سهم بانک در بازار شبکه بانکی را فراهم کنند.

عملکرد مطلوب بانک ملی ایران با بانکداری جامع
در ادامه این مراسم علی رضا صادقی معاون بانکداری جامع بانک ملی ایران در جریان برگزاری پانل تشریح وظایف و خدمات بانکداری شرکتی، تجاری و خرد با بیان این که مشتریان در بانکداری جامع بسیار با اهمیت هستند، افزود: در بانکداری نوین باید براساس پایداری مشتریان خدمات دهی کنیم.
وی با اشاره به این که حفظ و ماندگاری مشتریان برای بانک های دنیا با اهمیت است، گفت: توجه به نیازهای مشتریان موجب حفظ و در نهایت سودآوری خواهد شد پس باید تلاش کنیم با طراحی و تولید محصولات بهینه براساس نیازها و خواسته های مشتریان رضایت آن ها را کسب کنیم .
صادقی با اشاره به ارائه خدمات بهینه در بانکداری جامع، گفت: ما در فضای بانکداری جدید باید با ارائه خدمات یکپارچه، یک تجربه خوب را برای مشتریان رقم بزنیم .
معاون بانکداری جامع بانک ملی ایران با بیان این که مشتری محوری راهبرد اساسی و اصلی بانکداری نوین است، گفت: ما در بانکداری جامع به دنبال این هستیم که مشتریان همه خدمات مالی مورد نیاز خود را از طریق بانک دریافت کنند.
در ادامه این همایش پانل های تشریح وظایف و خدمات بانکداری جامع با حضور علی رضا صادقی معاون بانکداری جامع بانک ملی ایران و روسای ادارات تابع، پانل فرآیند ارائه خدمات به شرکت های دانش بنیان، پانل تامین مالی زنجیره تامین با حضور مدیرعامل شرکت سکوک و پانل تامین مالی از بازار سرمایه با حضور معاون مالی گروه مالی بانک ملی ایران برگزار شد.
در ادامه این همایش ضمن ارزیابی عملکرد واحدها و پاسخگویی به سوالات حاضران، بر نقش مشتری محوری در تحول بانکداری، لزوم داشتن محصولات برتر، توجه به نیاز مشتری، جذب منابع، فرآیندهای جدید بانکداری و… تاکید شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.