×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

معاون اول رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با نخست وزیر عراق بر پیش‌بینی تدابیر لازم برای تسهیل تردد زائران اربعین تأکید کرد. نخست وزیر عراق هم از آمادگی کامل دولت و نیروهای مردمی برای خدمت به زائرین خبر داد.

به گزارش کیوسک خبر، محمد مخبر در تماس تلفنی با نخست وزیر عراق با ابراز خرسندی از بازگشت آرامش به این کشور، به لطف درایت، صبر و حکمت دولت، ملت و نهادهای قانونی عراق گفت: حفظ اتحاد و تقویت انسجام داخلی همه گروه‌های سیاسی، مذاهب و قومیت‌ها در عراق مورد تأکید جدی جمهوری اسلامی است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: توانمندی دولت عراق در میزبانی و پذیرایی از زائران حسینی (ع) یکی از نشانه اقتدار این کشور است و تهران هم برای ارائه هرگونه کمک به بغداد در این زمینه آمادگی دارد.

مخبر خاطرنشان کرد: مراسم اربعین امسال دو تفاوت عمده با سال‌های گذشته دارد؛ یکی جمعیت کثیر زائران است که پیش بینی می‌شود شمار زائران به بیش از پنج میلیون نفر برسد و دیگری شدت گرماست که از این بابت نگرانی‌هایی وجود دارد که می‌توان تصمیمات و تدابیر لازم را اتخاذ کرد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین بر ضرورت تسهیل در حمل و نقل زائران تأکید کرد و افزود: تقویت پایانه‌های مرزی عراق، تأمین آب و برق و افزایش تعداد باجه‌های کنترل گذرنامه موضوعات مهمی است و ایران برای تأمین امکانات سرمایشی، آب شرب و کمک‌های درمانی در پایانه‌های مرزی آماده است.

مخبر همچنین از نخست وزیر عراق خواست دستورات لازم را برای تسهیل رفت و آمد و رفع ممنوعیت ورود اتباع غیرایرانی صادر کند.

مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق نیز در این مکالمه تلفنی از آمادگی کامل دولت و نیروهای نظامی و مردمی برای خدمت به زائرین خبر داد و گفت: همه نیروهای دولتی و داوطلب سازماندهی شده اند که خدمات لازم را در زمینه حمل ونقل و تأمین نیازهای زوار ارائه دهند.

مصطفی الکاظمی با استقبال از پیشنهادهای عملیاتی و اجرایی آقای مخبر، خاطرنشان کرد: هر چه در توان داشته باشیم برای تأمین امنیت و ارائه تسهیلات و خدمات به زائران به کار خواهیم گرفت تا شاهد برگزاری با شکوه مراسم اربعین باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.