×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

استاندار تهران با بیان این که هر عملی برای تحول‌خواهی و آینده‌سازی، جهاد است، اظهار کرد: با تولید، در اقتصاد کشور و در نقطه مرزی، با اسلحه برای مقابله با دشمنان به هدف خود خواهیم رسید و با شناخت دشمن، نیرنگ‌های آنان را نقش بر آب خواهیم کرد که البته لازم است آگاه، هوشیار و زمان‌شناس باشیم.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از ایکوپرس- علیرضا فخاری در همایش «حضور تا ظهور» که به همت حوزه ۵۰۱ بسیج نبی‌اکرم (ص) گروه صنعتی ایران‌خودرو و با حضور مدیر عامل این گروه صنعتی و نمایندگان جامعه کارگری از کارخانه‌های بزرگ استان تهران در سالن همایش ساپکو برگزار شد، با ذکر این نکته که باید همیشه در مسیر نورانی شهدا حرکت کنیم، گفت: تولیدکنندگان در خط مقدم جهاد و استقلال کشور قرار دارند و جامعه کارگری دارای اصول نیکویی مانند قاعده‌مندی، استواری، پیشرو بودن، صداقت، مقاومت، خلوص نیت و استقلال‌طلبی است.
وی ادامه داد: دشمن از اول انقلاب سعی کرد، از مسیرهای مختلف برای رسیدن به اهداف خود در جامعه کارگری نفوذ کند، ولی به علت درک بالا، موقعیت‌شناسی و تدبیر جامعه کارگری، موفق به این کار نشد و این قشر زحمت‌کش، کم‌ادعا و پرتلاش در تمام عرصه‌ها به نظام جمهوری اسلامی ایران وفادار ماند.
فخاری با بیان این که خواسته ما استقلال و آزادی بود و با همه گرفتاری‌ها، شاهد حضور گسترده مردم در مناسبت‌های مختلف هستیم و نباید در این راه متوقف شویم، افزود: چون اقدامات تولیدکنندگان و بسیجیان مبتنی بر اعتقاد، ایمان و خلوص است، چراغ این جهاد خاموش نخواهد شد و تا تحقق آرمان‌های شهدا ادامه خواهد داشت.
وی به سناریوی دشمن در دوقطبی کردن جامعه اشاره و تاکید کرد: هر جا که متحد و یک‌دست بودیم و دفاع کردیم، دشمن ناامید شده و شکست خورده است. به فرموده مقام معظم رهبری، انتخابات مهم‌ترین موضوع جاری کشور است که در کنار انتخاب نمایندگان و قانون‌گذاران، اصلاح نقاط بهبود و همچنین با اتحاد ملت، نتیجه و خروجی نهایی از صندوق‌ها، رای برای نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.
فخاری علاوه بر بهبود معیشت کارگران، کاهش نرخ بیکاری را از دیگر توفیقات دولت سیزدهم دانست و ادامه داد: در دولت سیزدهم شاهد کاهش نرخ بیکاری در کشور هستیم، به طوری که در برخی از نقاط شاهد کمبود نیروی کارگری و متخصص هستیم که لازم است تربیت نیروی کار حرفه‌ای مد نظر مدیران شرکت‌های تولید قرار گیرد.
وی ضمن قدردانی از حوزه بسیج گروه صنعتی ایران‌خودرو در برگزاری این همایش گفت: همه باید در کنار هم، برای هم و با هم برای ایران سربلند اختلافات را کنار بگذاریم و دشمنان را که در حال دسیسه‌چینی هستند ناامید کنیم.
فرمانده سازمان بسیج کارگران و کارخانجات تهران بزرگ نیز در این همایش ضمن قدردانی از مدیرعامل ایران‌خودرو، مدیرعامل ساپکو و فرماندهی حوزه ۵۰۱ بسیج گفت: جامعه کارگری در زمان دفاع مقدس در حوزه‌های مختلف اعزام به جبهه، کمک‌های مردمی و… حضور فعالی داشتند و ۱۴ هزار شهید تقدیم انقلاب کردند.
حسین قلیجی ادامه داد: کارگران بعد از جنگ و در سال‌های اخیر در کسوت مدافعان حرم و شهدای امنیت ایفای نقش کرده‌اند و در شرایط فعلی که در جنگ اقتصادی هستیم، همه کارگران و مدیران به عنوان افسران جنگ اقتصادی نقش مهمی در روند تولید و کاهش وابستگی داشته‌اند.
وی افزود: محرومیت‌زدایی و تامین اقلام معیشتی در مناسبت‌های ملی و مذهبی مختلف، از دیگر اقدامات جامعه کارگری ما است و در این همایش پنج هزار و ۵۰۰ بسته کمک معیشتی و ۸۰ سرویس جهیزیه به همت این عزیزان تهیه و برای نیازمندان توزیع خواهد شد.
فرمانده بسیج کارگران و کارخانجات تهران بزرگ در ادامه گفت: ماموریت تخصصی کارگران، روشن نگه داشتن چراغ تولید و صنعت است که در استان تهران، این اقدام ارزشمند توسط کمیسیون کارگری استانداری تهران در حال انجام است و در ۱۱ ماهه اخیر اتفاقات بی‌نظیری برای رفع مشکلات کارخانه‌ها و کارگران صورت گرفت تا چرخ تولید متوقف نشود.
معاون سیاسی-اجتماعی استانداری تهران نیز در این همایش با اشاره به عملکرد کمیسیون کارگری تهران گفت: با توجه به وظیفه اصلی این شورا در خصوص احقاق حقوق کارگران، در ۱۱ ماهه اخیر ۱۱۰ جلسه با ۴۲۰ مصوبه برای بررسی مسایل و نیازهای کارگران و شرکت‌های تولیدکننده در حوزه‌های مختلف برگزار و راهکارهایی برای حل آنان پیشنهاد شد.
عباس جوهری ادامه داد: عملکرد دولت اخیر در توجه به کارگر و رفع نیازهای تولید قابل توجه است، به‌طوری که برخی از کارخانه‌ها که ۲۰ سال راکد بودند، به تولید بازگشتند و ۲۶۲ کارخانه با اشتغال‌زایی پنج هزار نفری در سطح استان تهران مجددا راه‌اندازی شد.
وی افزود: توجه به کارگر در جمهوری اسلامی نمایشی نیست و بر اساس سیره پیامبر اکرم(ص) به جامعه فاخر کارگری و تامین نیازهای آنان توجه می‌شود؛ همچنین بنا به فرموده مقام معظم رهبری، در کنار تامین نیازها، به ارتقای آموزش و تخصص، بیمه و بازنشستگی کارگران توجه می‌شود.
معاون سیاسی-اجتماعی استانداری تهران ادامه داد: کارگران با بصیرت و بینش درست تحت تاثیر دشمنان قرار نگرفتند و در همه عرصه‌ها و حوادث مختلف و مناسبت‌های ملی و مذهبی حضور فعالی داشته‌اند.
وی ادامه داد: این دولت میراث‌دار بدهی دولت گذشته بود و در این مدت سعی کرده تا با برنامه‌ریزی و استفاده درست از منابع، در حوزه های مختلف مخصوصا کارگری و تولیدی گام بردارد.
جوهری با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: با این حجم از استقبال از ثبت‌نام‌ها و تایید صلاحیت‌ها، شاهد حضور کاندیداها با سلایق و تفکرات مختلف هستیم و امیدواریم که مردم همیشه در صحنه، با مشارکت گسترده در انتخابات نقشه دشمنان را نقش بر آب کنند و به طور حتم، جامعه کارگری در این عرصه مهم حضور موثری خواهد داشت.
گفتنی است، همایش «حضور تا ظهور»، سه شنبه اول اسفندماه به همت حوزه ۵۰۱ بسیج نبی‌اکرم (ص) گروه صنعتی ایران‌خودرو و با حضور استاندار تهران، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، فرمانده سازمان بسیج کارگران و کارخانجات تهران بزرگ، مدیران عامل شرکت‌های تابعه گروه صنعتی ایران‌خودرو، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهران، فرمانده حوزه بسیج ۵۰۱ نبی‌اکرم(ص) و بسیجیان کارخانجات استان تهران هم‌زمان با ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان در سالن همایش‌های شرکت ساپکو برگزار شد.
در پایان این همایش، با اهدای لوح و هدیه، از اعضای شورای کارگری استان تهران تقدیر شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.