×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
کارنامه یکسال ۹۸ نشان می دهد

به گزارش کیوسک خبر به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، بانک مسکن با هدف حمایت از خانواده های آسیب دیده در سیل فروردین ماه سال گذشته پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به افراد متقاضی معرفی شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت جهاد کشاورزی‌ را در استان های خسارت دیده در دستور کار خود قرار داد.

بررسی کارنامه تسهیلات دهی یکساله بانک مسکن در این حوزه نشان می دهد: بانک مسکن پرداخت تسهیلات به سیل زدگان فروردین ماه سال ۹۸ را در سه سطح شامل «بازسازی واحدهای مسکونی روستایی و شهری»، « تعمیر واحدهای مسکونی روستایی و شهری» و همچنین « تامین لوازم خانگی و امور معیشتی» آغاز کرد. به طوریکه از مجموع ۳۸ هزار و ۱۱۶ پرونده معرفی شده به مدیریت شعب بانک در استان های مختلف کشور، تا اسفندماه سال گذشته مجموعا به ۳۷ هزار و ۸۴۴ متقاضی، تسهیلات پرداخت شد. به این معناکه شعب بانک مسکن توانسته با یک سرعت مناسب و قابل توجه به ۹۹ درصد از تقاضاهای معرفی شده برای اخذ تسهیلات پاسخ مثبت بدهد و به این ترتیب از مشکلات خانواده های آسیب دیده در جریان بازسازی پس از وقوع سیل بکاهد.

آنطور که جزییات این کارنامه بیان می کند ارزش ریالی کل تسهیلات پرداخت شده در هر سه سطح تا تاریخ بیست و هشتم اسفندماه سال گذشته معادل ۸۰۵ میلیارد و ۳۷۸ میلیون و ۹۰۰هزار تومان بوده است. این رقم معادل ۸۵ درصد از اعتبار ابلاغ شده به شعب بانک در استان های آسیب دیده کشور بوده است.

بررسی روند پرداخت تسهیلات در سه سطح ذکر شده حاکی از آن است که از مجموع ۳۷ هزار و ۸۴۴ فقره تسهیلات پرداخت شده،بیشترین تعداد پرونده‌ به تعمیر واحدهای مسکونی روستایی و شهری تعلق دارد. طی سال ۹۸، ۱۵ هزار و ۹۵۹ واحد آسیب دیده در جریان سیل فروردین ماه همان سال، از تسهیلات قرض الحسنه بانک مسکن بهره مند شدند و از این طریق مورد تعمیر قرار گرفتند.

همچنین ۱۱ هزار و ۷۶۱ واحد مسکونی در روستاها و شهرهای تخریب شده ناشی از سیل نیز مورد بازسازی کامل قرار گرفتند. ارزش ریالی تسهیلات پرداخت در این سطح نیز معادل ۴۸۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان بوده است. بخش عمده پرونده های این بخش شامل ۱۰ و ۲۹۷ فقره به بازسازی خانه های روستایی اختصاص داشته است.

نکته جالب این کارنامه عملکرد آنکه، بانک مسکن در جریان حمایت از آسیب دیدگان ناشی از سیل فروردین ماه سال گذشته، از تامین امور معیشتی وخرید لوازم ضروری این خانواده ها نیز غفلت نکرده و در این بخش به ۱۰ هزار و ۱۲۴ متقاضی به ارزش ۱۴۶ میلیارد و ۲۲۳ میلیون تومان تسهیلات پرداخت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مطابق با دستورالعمل ابلاغی از سوی مدیریت بانک مسکن به مدیریت شعب، روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان سیل زده در هفته های گذشته از سال جاری نیز متوقف نشده است و مدیریت های شعب بانک مسکن سعی دارند تابا پاسخ دهی به تمام تقاضاها این روند را ادامه دهند. از همین رو اواخر سال در قالب یک بخشنامه به مدیریت شعب های اعلام شد با وجود آنکه محل تامین اعتبار این نوع از تسهیلات بودجه سال گذشته بوده اما همچنان تا اردیبهشت ماه سال جاری شعب بانک مسکن به متقاضیان اخذ این نوع از تسهیلات پاسخ دهی در جهت تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات را داشته باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.