×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
تاثیر فناوری بر بهره وری و رشد سازمان

صبا رامین فر، سرپرست پلی کلینیک تخصصی سنندج
کارفرمایان در همه جا در تلاشند تا روش هایی برای بهره وری بیشتر کارمندان خود پیدا کنند تا سازمان /شرکت آنها بتواند رشد و پیشرفت کند. امروز ما در چنین دنیای مدرنی زندگی می کنیم و چیزی که هر شرکتی باید برای رشد ازآن استفاده کند فناوری است! برخی ممکن است بگویند که فناوری می تواند باعث جلب توجه کارمندان شود، با این حال، استفاده از فن آوری مناسب در مکان و فرایند مناسب سازمان شما, می تواند مزایای زیادی را برای کارفرما و کارمند به همراه داشته باشد. ممکن است از خود بپرسید که چگونه فناوری می تواند بر روی بهره وری تأثیر بگذارد، در اینجا ۵ روش وجود دارد که فناوری به رشد و بهره وری سازمان وشرکت شما کمک می کند.
• دورکاری را امکان پذیر و مجاز می کند
هنگامی که فرصت کار از راه دور را پیدا می کنید، کنترل ,نظارت روزانه  وارتباط با کارفرمایان یا کارمندان امکان پذیر خواهدشد ، به این ترتیب زمان بیشتری را برای ورود به مسایل کاری وپروژه ها وارتباط با حوزه های مختلف کاری در اختیار دارید. همچنین کارفرمایان شما انرژی بیشتری در طول روز خواهند داشت زیرا از طی مسافرتهای روزانه خسته نخواهند شد.
بررسی در یک شرکت چینی انجام شد به این نتیجه رسید که کارکنانی که قادر به کار در منزل هستند در واقع ۱۳٪ بازده بیشتری نسبت به همکاران دفتر خود دارند که به گفته آنها این امر به دلیل داشتن شرایط کار آرامتر در خانه است. این آزمایش حتی نشان داد که کارکنانی که درخانه کار می کنند کمتر استراحت و روزهای مریضی دارند.شاید شرکت شما جزو آندسته ازسازمانها است که دربیشتر فرآیندها امکان دورکاری بسیار کم است .اما هنوز هم دربرخی فرایندهای کاری فناوری به شما اجازه می دهد تا در خانه کار کنید. داشتن فناوری که دسترسی بیشتری برای امکان کار در خانه را برای شما فراهم می کند کمک کننده است .فناوریهایی مانند دستگاه های شخصی از قبیل تلفن یا رایانه به کارفرمایان این امکان را می دهد که در صورت نیاز از راه دور تعاملاتی را در پیشبرد کار داشته باشند تا اینکه کارفرمایان پروژه های خوددر هفته های آتی به پایان برسانند. این نه تنها به بهره وری کمک می کند ، بلکه به کارمندان تان کمک می کند تا در کار خود شادتر باشند.
• قابلیت همکاری
فناوری این امکان را برای کارمندان فراهم می کند تا دور هم جمع شوند و در مورد ایده ها گفتگو کنند ، برای حل مسئله راه حلی پیدا کنند و ایده ی  جدیدی ارائه دهند. ابزارهای ساده فناوری وجود دارد که می توانید مانند یادداشت برداری مبتنی بررایانش ابری از آن استفاده کنید. این به اعضای تیم شما امکان می دهد در هر زمان و هر مکان با یکدیگر همکاری وهمفکری کنند.
کارمندان همچنین می توانند جلساتی را باافرادی که در دفتر کار , درخانه یا در محل کار خود کار می کنندبرگزار نمایند. افزودن فناوری همکاری به فعالیتهای روزمره و کسب وکار شما می تواند تا ۳۰٪ بهره وری را افزایش دهد. جیمی تورنبری می گوید:
“در رابطه با بهره وری ، بسته های نرم افزاری اداری مانند G-suite ، MS office و Adobe در چند سال گذشته انقلابی در بهره وری اداری [ما] ایجاد کرده اند. اکنون اسناد را می توان در حال حرکت امضا کرد و طرح ها را از طریق دستگاه تلفن همراه امضا و تأیید نمود. “این برنامه ها دارای تمام ابزارهای لازم ومفید برای هر فرد هستند. با افزودن وب کنفرانس یا وبینار به برنامه های سازمان یاشرکت خود، می توانید جلسات غیرضروری را حذف کنید. در وقت، پول و منابع صرفه جویی خواهید کرد. شایان توجه است در شرایط کنونی دنیا و بروزپاندمی و اپیدمی ها واز راهکارهای کنترل وکاهش انتشار بیماری ها استفاده از فناوری اهمیت بیشتری داردو همچنین، شما می توانید به کارفرمایان خود متصل شوید و کارمندان نیز با هر یک می توانند ارتباط برقرار کنند.
• سازماندهی
فناوری می تواند به سازماندهی هر کاری که برای تکمیل آن به بهبود بهره وری نیاز دارید کمک کند. فناوری کارکنان شما را با برداشتن گام های غیر ضروری و یا تحت فشار قرار دادن تمام وظایفی که برای انجام آنها دارند ، به حداقل می رساند. اشتراک پوشه ها با یکدیگر به صورت آنلاین به بهبود بهره وری کمک می کند زیرا دیگر برای تهیه مدارک مورد نیاز مجبور نیستید به دفتر شخص دیگری بروید. همه چیز در پوشه های آنلاین که دسترسی به آنها آسان است به اشتراک گذاشته خواهد شد! “رایانش ابری به شما امکان می دهد اطلاعات یا برنامه ها را در یک سرور از راه دور که کارمندان می توانند به آنها دسترسی داشته باشند و جایی که می توانند داده ها را ایجاد، تجسم و به اشتراک بگذارند، ذخیره کنید. این امر وظایف مختلفی مانند اشتراک فایل، جلسات مجازی ، خدمات بانکی و میزبانی وب سایت های را تسهیل کرده است. حتی می توان آموزش هایی را برای کارمندان جدید ارسال کرد که می توانند آن را مستقیماً از آنجا دریافت کنند. “به اشتراک گذاری پوشه ها یا استفاده از برنامه های مدیریتی به اعضای تیم اجازه می دهد تا بدانند چه کسی روی چه موضوعی کار می کند. این برنامه به طور واضح مدت زمان انجام کار وحل مسایل را ببسته به نوع وظایف افراد ترسیم کند. این امر همچنین می تواند ردیابی تاریخچه تغییرات ایجاد شده در یک سند را برای کارمندان آسانتر کند. اعضای تیم می توانند به سرعت ببینند چه کسی تغییر ایجاد کرده و در صورت لزوم توضیحاتی را پیدا می کنند.
• شبکه سازی
تصور شبکه بدون فناوری دشوار است! داشتن کارت ویزیت در همه زمان ها بسیار معمول بود تا در هنگام بازدید از شرکت های دیگر بتوانید با آنها در ارتباط باشید تا به رشد سازمان /شرکت خود کمک کنید. اما در واقع آن کارتهای بازرگانی به کجا ختم می شوند؟ شاید یک کشو با صدها کارت ویزیت دیگر. شانس شما برای شبکه سازی بسیار ناچیز بود.اکنون با استفاده از فناوری می توانید از ابزارهایی مانند Google ، LinkedIn ، Instagram و Facebook برای اتصال استفاده کنید. داشتن این سیستم عامل ها به شما امکان می دهد ارتباطات خود را منظم نگه دارید و می دانید که هرگز به طور تصادفی از بین نخواهند رفت. آنها مادام العمر ذخیره می شوند ، مگر اینکه آنها را حذف کنید.داشتن این مجموعه شبکه بزرگتر می تواند به توسعه فروش , خدمات رسانی و فرصت های شغلی و همچنین به شمادر یافتن کارمندان مناسب برای استخدام کمک کند. هنگامی که کارمندان خوبی استخدام می کنید ، شانس بیشتری برای یافتن افرادی که بهره وری بالاتری دارند داشته باشید که در عوض بر بهره وری سازمان /شرکت تأثیر می گذارد.
• بازاریابی
بازاریابی به شرکت ها این امکان را می دهد تا محصولات را بهبود بخشند ، بازخورد مشتری را کنترل کنند ، منجر به تولید شوند و آگاهی ایجاد کنند. استفاده از فناوری مانند سیستم های مدیریت محتوا به شما امکان می دهد شرکت خود را بهتر بازاریابی کرده و رشد دهید. به عنوان مثال ، می توانید با استفاده از رسانه های اجتماعی ارتباط مشتری خود را گسترش دهید. از پاسخگویی به شکایات و سئوالات مشتری در شبکه های اجتماعی تا تاسیس تجارت خود با ایجاد جایگاه خاص خود.
شما نه تنها قادر خواهید بود که مجموعه مشتریان خود را گسترش دهید بلکه می توانید تجارت خود را با استفاده از تبلیغات آنلاین نیز در آن جا هدایت کنید. تبلیغات آنلاین مقرون به صرفه و موثر است. همچنین می توانید تبلیغات خود را به گروه خاصی معطوف کرده و معیارهای خاصی را برای پیگیری و تجزیه و تحلیل آنچه در جریان است به موارد اضافه شده خود اضافه کنید. این به شما کمک می کند تا بدانید که محصولات شما چگونه کار می کنند و برای پیشرفت شرکت خود چه کارهای بیشتری می توانید انجام دهید.
بهره وری تقریباً بر تمام جنبه های کسب و کار مانند حقوق و دستمزد، درآمد، حفظ کارکنان، رضایت مشتری ، فرهنگ سازمانی ، محیط کار ، تجربه کارمند و هویت سازمان /شرکت تأثیر می گذارد. با استفاده از فناوری می توانید بر سازمان /شرکت خود تأثیر مثبت بگذارید. فناوری نیز به طور مداوم در حال پیشرفت است. ابزارهای جدید تمام وقت برای افزایش بهره وری و رشد ایجاد می شوند. اما این شما هستید که باید با استفاده از فناوری در سازمان /شرکت خود سرمایه گذاری کنید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.