×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

دبیر انجمن انرژی‌های تجدید‌پذیر با تاکید بر تاثیر مثبت تابلو برق سبز در ساز و کار فروش برق گفت: آنچه در تابلوی سبز و به دور از سیگنال‌دهی هیات تنظیم اتفاق افتاد، نشان داد که تصمیمات این هیات در خصوص قیمت برق تا چه اندازه مخرب بوده و مانع کارکرد درست مکانیزم بازار شده است. زنگنه تابلو برق سبز را در تنظیم درست مکانیزم بازار موثر دانسته است.
به گزارش مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران محمدامین زنگنه دبیر انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر می‌گوید: مدت‌هاست بازار عمده‌فروشی برق به بورس انرژی سیگنال می‌فرستد؛ در واقع هیات تنظیم بازار برق سقف قیمتی برای بازار عمده‌فروشی تعیین می‌کند که امسال ۱۰۶ تومان است؛ به این معنا که قیمت هر کیلووات ساعت برق نباید بالاتر از این رقم باشد. اما آنچه در تابلوی سبز و به دور از سیگنال‌دهی هیات تنظیم اتفاق افتاد، نشان داد که تصمیمات این هیات در خصوص قیمت برق تا چه اندازه مخرب بوده و مانع کارکرد درست مکانیزم بازار شده است.
او معتقد است: دولت باید از خرید و فروش برق خارج شود و به سیاستگذاری بپردازد؛ کما اینکه امروز تابلوی سبز بدون سقف قیمت و بر اساس عرضه و تقاضا اثرات بسیار مثبتی داشته است؛ در سایر بخش‌ها مانند بخش صادرات هم نیازمند همین نگاه هستیم؛ یعنی خروج دولت از تصدی‌گری و واگذاری ظرفیت صادرات به بخش خصوصی.
او می‌گوید: «با تابلوی سبز نیروگاه‌های تجدیدپذیر می‌توانند انرژی تولیدی خود را به کسی غیر از دولت بفروشند و به نظر من این مهم‌ترین دستاورد بوده، چرا که باعث می‌شود بخش خصوصی متقاضی برق که در حال حاضر صنایع انرژی‌بر هستند، به صورت مستقیم با نیروگاه‌دارها وارد مذاکره و معامله شوند.»

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.