×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
تأمین نخستین محموله لوله‌های آبرسانی به خوزستان با اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی ستاد اجرایی فرمان امام

مدیرعامل بنیاد برکت در حاشیه بارگیری و ارسال اولین محموله از این لوله‌ها با اعلام این خبر افزود: با توجه به مشکل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان در تأمین فوری لوله پلی‌اتیلن و فلزی جهت انتقال آب شرب به روستاهای بدون آب، بنیاد برکت نسبت به خرید ۷۰ میلیارد تومان لوله از کارخانه لوله‌سازی سپنتا اقدام کرد.

امیرحسین مدنی تأکید کرد: بنیاد بر کیفیت اجرای تک تک مراحل آبرسانی تا پایان نظارت داشته و تأمین فوری لوله‌ها با هدف تحقق تعهد آبرسانی به روستاهای خوزستان در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به تفاهمنامه میان بنیاد برکت و آبفای خوزستان خاطرنشان کرد: براساس این تفاهمنامه، قرار است با تأمین مالی بنیاد برکت و در طی ۹ ماه، آبرسانی به ۷۰۲ روستای دچار تنش آبی خوزستان انجام شود.

به گفته مدنی، بنیاد برکت ۱۵۰ میلیارد تومان را برای انجام طرح‌های آبرسانی به روستاهای خوزستان اختصاص داده، که در حال حاضر ۵۰ میلیارد تومان به استان تزریق شده و قرار است مابقی اعتبار نیز طی چهار ماه آینده تخصیص داده شود.

مدیرعامل بنیاد برکت بیان کرد: شهرستان‌های شادگان، اهواز، دشت آزادگان، باوی، حمیدیه، باغملک، رامشیر، شوش، ماهشهر، هویزه، هندیجان و اندیمشک از جمله نقاط هدف این تفاهم‌نامه هستند.

وی با اشاره به نهضت آبرسانی بنیاد برکت در کشور گفت: تا پایان سال گذشته یک‌هزار و ۶۷۷ روستا تحت پوشش فعالیت‌های آبرسانی بنیاد قرار داشتند که از این تعداد، یک‌هزار و ۱۱۵ روستا از آب آشامیدنی بهره‌مند شده‌اند.