×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه،مطابق نتایج گزارش پژوهشی «محصولات جدید بیمه‌ای برای اپیدمی‌ها و پاندمی‌های آینده»، برخی محصولات بیمه‌ای در جهان وجود دارند که اگر در ایران هم بازاری داشتند یا ارائه می‌شدند، می‌توانستند به مدیریت ریسک و خسارات ناشی از این پاندمی کمک شایانی کنند. برخی از این محصولات نظیر بیمه عدم‌النفع گرچه در ایران برقرار هستند، اما یا پورتفوی بسیار محدودی دارند یا به صورت مستقل فروخته نمی‌شوند. اما برخی دیگر که مهم‌ترینشان بیمه‌های پارامتریک پاندمی یا اوراق بهادار متصل به بیمه (به‌طور خاص اوراق قرضه فاجعه‌آمیز) می‌باشند، به‌طور کلی در ایران ارائه نمی‌شوند.
بر پایه این گزارش بیمه‌های پارامتریک که به‌طور خاص برای شرایط ویژه و بحرانی طراحی می‌شوند، گزینه‌های بسیار خوبی برای تامین مالی پاندمی‌ها و اپیدمی‌ها هستند و لازم است توسط ارائه‌دهندگان خدمات بیمه‌ای مورد توجه و بررسی قرار گیرند. اوراق فاجعه‌آمیز هم گزینه‌های مناسبی هستند، اما فقط زیان صنعت بیمه را پوشش می‌دهند، حال آن‌که در شرایط شیوع بیماری، اکثر کسب‌وکارها تحت تاثیر قرار گرفته و باید برای رفع مشکلات مالی آن‌ها از محصولات پارامتریک استفاده کرد.
هم‌چنین، محصولاتی مانند بیمه‌های لغو رویداد، عدم‌النفع (با فروش مستقل از بیمه‌نامه‌هایی نظیر آتش‌سوزی) و بیمه زنجیره تامین نیز می‌توانند بازار خوبی داشته باشند و با انجام نوآوری‌هایی، حتی این ریسک‌های همه‌گیر را هم پوشش دهند. متن کامل این گزارش در آدرس http://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/4946/Articles/view/14643/1213 قابل دسترسی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.