×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بیمه ملت، ایستاده بر فراز آسمان صنعت بیمه

به گزارش کیوسک خبر به نقل از بیمه ملت، با حفظ توانگری سطح یک در صنعت بیمه کشور برای نهمین سال متوالی؛ به عنوان توانگرترین شرکت بیمه در سرزمین اصلی (با نسبت توانگری ۲۷۹ درصد)؛ و با بیشترین میزان افزایش سرمایه معادل ۹۷۶ درصد، به عنوان بزرگترین شرکت بیمه خصوصی کشور از نظر سرمایه ثبت‌شده ( با سرمایه ۳۰۶۵۰ میلیارد ریال)؛ شناخته می‌شود.

اولین‌های بیمه ملت:

  • توانگرترین شرکت بیمه در سرزمین اصلی

در سال ۱۳۹۹ شرکت بیمه ملت با کسب نسبت توانگری مالی ۲۷۹، بالاترین سطح توانگری از بدو تأسیس، به عنوان توانگرترین شرکت بیمه در سرزمین اصلی شناخته می‌شود. این شرکت از سال ۹۱ تاکنون همواره سطح توانگری خود را در بالاترین سطح حفظ کرده است.

  • بیشترین میزان افزایش سرمایه

شرکت بیمه‌ملت با افزایش سرمایه به میزان ۹۷۶ درصد و به مبلغ ۲٫۷۸۰ میلیارد تومان از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، دارای بیشترین میزان افزیاش سرمایه در بین شرکت‌های بیمه فعال در بورس اوراق بهادار بوده است. با توجه به این‌که «ملت» همواره به عنوان شرکتی دارایی‌محور از سوی سهامداران در بازار سرمایه شناخته می‌شد این میزان افزایش سرمایه موید ارزیابی و شناخت درست فعالان بازار سرمایه از پتانسیل آن شرکت است.

  • بزرگترین شرکت بیمه خصوصی کشور از نظر سرمایه ثبت‌شده

شرکت بیمه ملت با سرمایه ۳،۰۶۵ میلیارد ریال، به عنوان بزرگترین شرکت بیمه خصوص کشور شناخته می شود. این میزان سرمایه، باعث افزایش ظرفیت مجاز نگهداری و در پی آن افزایش سهم قبولی اتکایی و کنسرسیوم می‌گردد.

  • اولین شرکت بیمه الکترونیک در کشور (از بدو تاسیس (سال ۱۳۸۲))

بیمه ملت با طراحی و راه‌‎اندازی زیرساخت‌های بیمه‌گری مورد نیاز، به عنوان اولین شرکت بیمه الکتروینک در کشور شناخته می‌شود. بر همین اساس تمامی فعالیت‌های شرکت (اعم از صدور بیمه‌نامه، الحاقیه و پرداخت خسارت) از طریق این زیرساخت‌ها در حال انجام است.

  • اولین پلتفورم بیمه‌گری باز کشور( open API )، تحت عنوان ملت‌تک (از سال ۹۸)

با هدف پاسخ به تغییرات محیط کسب و کار و استفاده از ظرفیت‌های فضای دیجیتالی و استارتاپی، بیمه ملت در سال ۱۳۹۸ نسبت به ایجاد اولین پلتفورم بیمه‌گری باز، open API، اقدام کرد. بیمه ملت اولین شرکت بیمه‌ای‌ دارای پلتفرم بیمه‌گری، تحت عنوان «ملت‌تک» است.

  • اولین شرکت بیمه مجاز به قبولی اتکایی از خارج از کشور (برای پنجمین سال متوالی)

شرکت بیمه ملت اولین شرکتی است که نسبت به اخذ مجوز قبولی اتکایی از خارج اقدام کرد و موفق به دریافت مجوز و فعالیت در این حوزه شد. در سال ۹۹ مجوز قبولی اتکایی از خارج شرکت بیمه ملت برای پنجمین سال متوالی از سوی بیمه مرکزی تمدید شد.

  • اولین شرکت تولیدکننده محصول منحصربه‌فرد کارت اعتباری (از سال ۸۹)

کارت اعتباری یکی از ابزارهای مهم تامین مالی و محصول منحصر به فرد بیمه ملت است که این شرکت به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این محصول همراه با نوعی بیمه اعتباری است که در معاملات خرد، بازپرداخت اقساط خریداران به فروشگاه را بیمه می‌کند.

  • دارای اولین سیستم جامع اینترنت‌بیمه در کشور(از سال ۱۳۹۲)

بیمه ملت به عنوان شرکتی تکنولوژی محور و پیشتاز در استفاده از راهکارهای نوآورانه، به عنوان اولین شرکت بیمه‌ای در سال ۱۳۹۲ نسبت به ایجاد سیستم جامع اینترنت‌بیمه اقدام کرده است. این سامانه در سال ۱۳۹۹ با پیگیری و جدیت بسیار، توسعه و تکامل یافته است.

  • کسب جایگاه اول صدور بیمه کشتی در کشور (با رشد ۱۲۹٫۴ درصدی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸)

بیمه ملت از نظر حق‌بیمه تولیدی در رشته کشتی، جایگاه اول صنعت بیمه کشور را داراست. در همین راستا حق‌بیمه صادره رشته کشتی در سال ۹۹ با رشد ۱۲۹٫۴ درصدی نسبت به سال ۹۸ به ۲،۵۳۳ میلیارد ریال رسید.

  • اولین شرکت مجاز به انتشار اوراق بهادار بیمه‌ای در کشور(در سال ۱۳۹۹)

اوراق اتکایی، از ابتکارات منحصربه‌فرد بیمه ملت، به عنوان ابزاری جهت انتقال ریسک به بازار سرمایه از طریق انتشار اوراق بهادار قلمداد می‌شود. این طرح به سازمان بورس ارائه شده و در حال طی مراحل قانونی جهت دریافت مجوز است.

  • اولین شرکت ارائه‌دهنده محصول بیمه سایبری (در سال ۱۳۹۹)

با توجه به گستره وسیع مسائل مرتبط با حوزه‌های سایبری در جوامع امروزی و نیاز به کنترل ریسک‌های مرتبط با آن؛ شرکت بیمه ملت نسبت به فعالیت در این حوزه و ارائه محصول جدید بیمه سایبری اقدام کرده است.

  • ارائه‌کننده محصولات خاص زندگی(“بیمه مستمری زنان خانه‌دار”، “بیمه مستمری آنی” و “بیمه سپرده زندگی”)

بیمه ملت به عنوان شرکتی پیشرو در ارائه و طراحی بیمه‌های زنـدگی و مسـتمری، نسبت به طراحی محصولات منحصربه‌فرد در این حوزه اقدام کرده است. در همین راستا بیمه ملت محصولات “بیمه مستمری زنان خانه‌دار”، “بیمه مستمری آنی” و “بیمه سپرده زندگی” را به عنوان محصولات متمایز بیمه ملت، در سبد محصولات خود به متقاضیان ارائه می‌دهد.