×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بیمه تجهیزات الکترونیک چیست؟

بیمه تجهیزات الکترونیک یکی از انواع بیمه مسئولیت است که با پوشش خسارت‌های وارده به تجهیزات الکترونیکی (سخت افزار و نرم افزار) کاربردهای بسیار فراوانی در صنایع مختلف دارد. این روزها با افزایش قیمت موبایل، تبلت، لپ تاپ و سایر تجهیزات الکترونیکی پر مصرف، استفاده از بیمه تجهیزات الکترونیک نیز افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل است که می‌توانیم این بیمه نامه را گزینه‌ای مناسب برای کسب و کارهای مرتبط با این حوزه و حتی افراد عادی بدانیم. با توجه به سؤالات فراوانی که در مورد این بیمه نامه پرکاربرد وجود دارد در این مقاله از وبلاگ آسماری تصمیم گرفته‌ایم به بررسی مزایا و ویژگی‌های بیمه تجهیزات الکترونیک بپردازیم. با ما همراه باشید.

بیمه تجهیزات الکترونیک (Electronic Equipment)
بیمه تجهیزات الکترونیک (EE) خسارت‌های ناگهانی و وارد به انواع تجهیزات الکترونیکی مورد استفاده در کارگاه‌های صنعتی، صنایع،‌ لوازم تحقیقاتی و آزمایشگاهی، لوازم اداری، ‌سیستم‌های هشداردهنده، تجهیزات اندازه گیری، دستگاه‌های کنترل و عیب‌یاب، تجهیزات مربوط به سینما و فیلمبرداری، دستگاه‌های تست مواد و نمونه برداری، تجهیزات رادیو تلویزیونی و مخابراتی، سیستم‌های رایانه‌ای، تجهیزات پزشکی و مانند آن را تحت پوشش قرار می‌دهد.

انواع پوشش بیمه تجهیزات الکترونیک

این بیمه می‌تواند سه نوع پوشش را ارائه دهد:

پوشش خسارت وارد به سخت افزار
پوشش خسارت وارد به نرم افزار
پوشش هزینه اجاره و بکارگیری دستگاه‌های جایگزین تا راه‌اندازی مجدد دستگاه‌های خسارت دیده
با توجه پوشش‌های بیمه تجهیزات الکترونیک می‌توان را یک بیمه نامه بسیار گسترده دانست که در بسیاری از موارد کاربردهای فراوانی خواهد داشت.

محافظت از دستگاه‌های الکترونیک با بیمه تجهیزات الکترونیک
چرا باید بیمه تجهیزات الکترونیک داشته باشیم؟
مهم‌ترین دلیل برای تهیه بیمه تجهیزات الکترونیک که با نام بیمه کالای دیجیتال نیز شناخته می‌شود، قیمت بالای لوازم الکترونیکی است. همانطور که می دانید با توجه به قیمت تجهیزات الکترونیک، هرگونه آسیب به این لوازم و تجهیزات می‌تواند هزینه‌های سنگینی روی دست شما بگذارد. همه افراد اتفاقاتی مانند شکستگی، آب خوردگی سوختگی یا حتی سرقت وسایل الکترونیکی تجربه ناخوشایندی است که در صورت استفاده از وسایل گران قیمت قطعاً می‌تواند به یک چالش جدی تبدیل شود.

از این رو وجود بیمه نامه‌ای که بتواند این هزینه‌ها را پوشش دهد اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. شما می‌توانید با تهیه بیمه تجهیزات الکترونیک خیال خود را از این بابت راحت کنید. اگر اهل سفر هستید و نگرانید تا در هنگام سفر با مشکلاتی مانند سرقت وسایل خود رو به رو شوید می‌توانید در کنار بیمه نامه تجهیزات الکترونیک از بیمه مسافرتی نیز استفاده کنید تا به طور کامل خیال خود را راحت کنید.

بیمه تجهیزات الکترونیک برای تجهیزات اداری
بیمه تجهیزات الکترونیک چه تفاوتی با گارانتی وسایل الکترونیکی دارد؟
معمولاً در هنگام خرید لوازم الکترونیکی مانند موبایل، تبلت، تلویزیون و حتی وسایل صنعتی و آزمایشگاهی، شرکت فروشنده برای ارائه خدمات پس از فروش مانند تعمیر یا تعویض رایگان، از گارانتی استفاده می‌کند. گارانتی‌ها دارای محدودیت زمانی هستند و تنها در شرایطی خاصی قابل استفاده هستند. از طرفی بسیاری از موارد مانند سرقت کالاهای دیجیتالی و مواردی مانند آن تحت پوشش بیمه تجهیزات الکترونیک قرار نمی‌گیرند. این موضوعات باعث شده تا گارانتی به تنهایی نتواند گزینه مناسبی برای نیازهای کاربران باشد. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌ها در کنار استفاده از بیمه تکمیلی گروهی برای پوشش خدمات درمانی برای کارکنان خود، وسایل و تجهیزات الکترونیک را نیز بیمه می‌کنند.

لوازم الکترونیکی خانگی تحت پوشش بیمه تجهیزات الکترونیک
چه خطراتی تحت پوشش بیمه تجهیزات الکترونیک قرار دارد؟
به طور کلی خطرات تحت پوشش بیمه تجهیزات الکترونیک به بیمه نامه‌ای که تهیه می‌کنید بستگی دارد. همانطور که اشاره کردیم، این بیمه نامه یکی از انواع بیمه نامه‌های مسئولیت است که پوشش‌های آن شامل پوشش خسارت وارد به سخت افزار، پوشش خسارت وارد به نرم افزار و پوشش هزینه اجاره و بکارگیری دستگاه‌های جایگزین تا راه‌اندازی مجدد دستگاه‌های خسارت دیده می‌شود. در مورد خسارت‌های وارده به دستگاه‌ها همچون بیمه بدنه خودرو شرایط خاصی وجود دارد که در بیمه نامه ذکر می‌شود و می‌تواند پوشش‌های مختلفی داشته باشد. با این حال معمولاً موارد زیر بیشتر مورد توجه بیمه گذران قرار می‌گیرد:

ضربه فیزیکی و شکست
خسارت وارده به تجهیزات الکترونیکی از قبیل موبایل، تبلت و یا لپ تاپ که ناشی از ضربه فیزیکی و شکستگی به طور غیر عمد باشد تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

آب خوردگی و نفوذ مایعات
این بیمه نامه خسارت وارده به تجهیزات الکترونیکی شما مانند موبایل، تبلت و یا لپ تاپ شما را که ناشی از آب خوردگی و نفوذ مایعات به دستگاه غیر عمدی باشد جبران می‌نماید .

نوسانات ولتاژ برق
خسارت وارده به تجهیزات الکترونیکی مختلف که ناشی از نوسانات برق به طور غیر عمد باشد یکی از پوشش‌های بیمه تجهیزات الکترونیک به حساب می‌آید.

سرقت با شکست حرز
یکی از مواردی که می‌تواند جزو پوشش‌های بیمه تجهیزات الکترونیک باشد، خسارت وارده ناشی از سرقت است: شکست حرز بدین معنی است که سارق برای ورود به منزل و انجام سرقت مانعی را از میان بردارد ،‌ مثلاً درب ، قفل یا پنجره را بشکند یا دیوار را خراب کند. بنابراین شکستن در بیمه به معنی متوسل شدن به زور است.

بلایای طبیعی
بیمه نامه تجهیزات الکترونیک می‌تواند خسارت وارده به کالای دیجیتال که ناشی از بلایای طبیعی (سیل، طوفان ،زلزله و…)باشد را بر اساس توافقات مندرج در بیمه نامه جبران کند.

آتش سوزی
آتش سوزی یکی از حوادثی است که می‌تواند هزینه‌های سنگینی در پی داشته باشد. خصوصاً آتش سوزی در کارخانجات، شرکت‌ها و کارگاهایی که از وسایل الکترونیک گران قیمت در آن‌ها استفاده می‌شود می‌تواند حتی باعث ورشکستگی کسب و کارها شود. از این رو پوشش آتش سوزی در بیمه تجهیزات الکترونیک اهمیت زیادی دارد.

بیمه تجهیزات الکترونیک آسماری
در این مقاله به سؤال بیمه تجهیزات الکترونیک چیست پاسخ دادیم و تلاش کردیم تا خدمات تحت پوشش آن را بررسی کنیم. بیمه تجهیزات الکترونیک یکی از انواع بیمه مسئولیت است که توسط بیمه آسماری ارائه می‌شود. شما می‌توانید برای اطلاع از خدمات تحت پوشش این بیمه نامه و کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه خرید آن همین حالا با شماره ۰۲۱۴۳۴۱۷ تماس حاصل کنید. کارشناسان حرفه‌ای آسماری آماده پاسخ گویی به سؤالات شما هستند.