×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
بیمارستان های زابل پر از بیماران کرونایی شده /مردم هشدارها را جدی بگیرند

به گزارش کیوسک خبر،‌دکترهادی میرزایی افزود: بحث کرونا بسیارجدی‌تر از آن است که حتی نمی‌توانید تصورش را بکنید چراکه غفلت در عدم رعایت بهداشت و بی توجهی به پروتکل‌ها می‌تواند منجر به ابتلای فرد به این ویروس منحوس گردد.

وی ادامه داد: سرعت و میزان ابتلا در سویه جدید کرونا دلتا بسیار زیادتر از بقیه بوده و مردم باید به شدت از حضور در اجتماعات پرهیز کنند.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی زابل اضافه کرد: مردم باید نسبت به سلامتی خود و خانواده‌شان حساسیت بسیارزیادی داشته باشند و واقعا به هشدارها و توصیه‌هایی که به منظور حفظ جان آنها داده می‌شود توجه کنند، چون بی توجهی به هشدارها باعث ابتلای خودیااعضای خانواده‌شان به کرونا و خدای ناکرده ازدست دادن عزیزانشان خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: دراین شرایط بسیار بحرانی و خطرناک واقعا شرکت در مراسم عروسی و یا عزا و یا حضور در هرگونه جمعی ولو جمع خانوادگی و دورهمی معنی نمی‌دهد چراکه اگر یک نفر ناقل باشد همه افراد را مبتلای به کرونا خواهد کرد و نه تنها باعث گرفتاری برای بقیه می‌شود بلکه امکان دارد باعث مرگ کسانی هم که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و بدنشان از لحاظ جسمانی توان مقابله با ویروس را ندارندنیز بشود.

دکتر میرزایی ادامه داد: اوضاع در منطقه سیستان به شدت بحرانی‌ست و بیمارستان های شهرستان پر از بیماران کرونایی شده و هرلحظه اوضاع بدترمی‌شود.

وی ادامه داد: ازمردم می خواهم که در تجمعات و مراسم های عروسی و عزا شرکت نکنند و خودشان نیز از برگزاری مراسمی خوداری کنند.

وی ادامه داد: باتمام مشکلات از جمله وجود تحریم‌ها، تلاش کردیم تا درزمینه تامین دارو معضلات را به حداقل برسانیم ولی در حال حاضر کمبود تخت داریم چراکه مرتبا برتعداد افراد مبتلا و بیماران افزوده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: ظرفیت بیمارستان تنفسی سینا ۶۵ تخت بوده که باتمهیدات اندیشیده شده ازتمام فضاها استفاده کردیم و ظرفیتش را به ۹۰ تخت ارتقاء دادیم.

دکترمیرزایی اضافه کرد: روند افزایش آماربیماران به گونه‌ای‌ست که از ظرفیت بیمارستان سوانح و سوختگی استفاده کردیم و تا دیشب ۱۳۷ بیماربستری داشته‌ایم.

وی ادامه داد: الان وضعیت به حدی وخیم شده که روز جمعه ۱۸ تیرماه ۱۰ نفر فوتی داشتیم که می‌توان روزجمعه را درطول یک‌سال و نیم اخیر جمعه سیاه درمنطقه سیستان اعلام کرد.

وی اضافه کرد: طی ۱۰ روز اخیر ۲۳ نفر جان خود را ازدست داده اند که از این تعداد ۲۱ نفر مثبت کرونایی، یک نفر مشکوک به کرونا و یک نفر باتست منفی بوده است.