×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بیانیه پایگاه بسیج بیمه دانا به مناسبت گرامیداشت روز بصیرت

متن این بیانیه به نقل از پایگاه بسیج بیمه دانا به شرح زیر است:

به نام خداوند متعال

برخی از کاندیداهای معلوم الحال و فرقه انحرافی جنبش سبز، از ۲۳ خرداد ۸۸ به مناسبتهای مختلف، در اعتراضاتی فاقد منطق، نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، معترض بودند.

پس از حوادث تلخ روز قدس (روزه خواری و بی احترامی به ماه مبارک رمضان، همراه با شعار نه غزه، نه لبنان)، ۱۳ آبان (سر دادن شعار مرگ بر روسیه، به جای مرگ بر آمریکا) و ۱۶ آذر (اهانت دردناک به تمثال مبارک امام خمینی)، فتنه گران، فاجعه تلخ ۶ دی (روزعاشورا) را به وجود آوردند.

آنها در روز عزای شهادت مظلومانه حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفای ایشان، مرحله جدید قداست شکنی خود را در قالب جملاتی چون؛ «عاشورا، نتیجه تندروی پیامبر و علی در جنگ بدر بود»؛ «عصمت پیامبر و اهل بیت، زیر سؤال است»؛ «جایگاه الهی برای اهل بیت، ناشی از تفکّر شیعه غالی است»؛ «من، حتی امام حسین را هم استیضاح می کنم»؛ بیان کردند و با به آتش کشیدن خیمه های عزاداری اهل بیت علیهم السلام، جسارت بزرگی نسبت به پرچمهای مُنَقَش به نام مبارک حضرت سید الشهدا (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع)، روا داشتند.

فتنه گران، به عزاداران و نمازگزاران ظهر عاشورا حمله کردند و آنها را سنگ باران و آجر باران کردند. آنها، چادر از سر زنان محجبه ای که به هیأتهای عزاداری سید و سالار شهیدان می رفتند، بر می داشتند و بر زمین می کوبیدند و با زخمی کردن آنها، هلهله و شادی می کردند و به زعم خود، می خواستند در روز عاشورا، کار نظام را یکسره کنند و با بلاهت تمام، تصوّر می کردند که مردم ولایتمدار ایران هم، راضی به اهانت به اهل بیت (ع) هستند.

فتنه ۸۸ ، که بر اساس نقشه بیگانگان و عناصر داخلی آنان در کشور به راه افتاد، بعد از حرمت شکنی روز عاشورا و با اعتراض و بیداری توده های ملّت ایران، در روز نهم دی ماه خاموش گردید.

حماسه عظیم مردمی نهم دی، روز به پاخواستن ملّت ایران برای حمایت از ارزشهای دینی خود، برای همیشه در تاریخ ایران ثبت شد.

به تعبیر مقام معظّم رهبری (حفظه الله تعالی)، در آن حادثه بی‌نظیر (حماسه نهم دی)، هیچکس دست‌ اندرکار نبود و قدرت فکری که شاکله اصلی نظام اسلامی است، مردم را به خیابانها کشاند و آن حادثه بی ‌نظیر پدید آمد.

مقام معظّم رهبری (حفظه الله تعالی)، فرمودند:

«در قضیه ۹ دی سال ۸۸ ، یک نکته اساسی است؛ و آن نکته بر می گردد به هویّت انقلاب و ماهیت انقلاب. یعنی؛ همان روحی که حاکم بود بر اصل انقلاب ما و آن حضور عظیمِ بی ‌نظیرِ تاریخی در سال ۵۷، همان روح، در ماجرای ۹ دی نیز، نشان داده شد.

خلاصه ای از توصیف یوم الله نهم دی، در کلام مقام معظّم رهبری (حفظه الله تعالی):

  • حاکمیت روح دیانت بر دل مردم؛
  • احساس وظیفه دینی و انجام عمل صالح؛
  • نماد اعتماد مردم به نظام و بزرگترین ثروت یک نظام؛
  • روزی ماندگار و به معنای واقعی، ایام الله؛
  • تجلّی احساس مسؤولیت مردم؛
  • قوی ترین و آخرین ضربه به دشمن؛
  • اتمام حجّت ملّت با فتنه گران؛
  • بیداری، هوشیاری و بصیرت ملّت ایران.

نهم دی ماه، نمایش بصیرت انقلابی مردم بود. بصیرتی که غبارها و نقاب ها را کنار زد و چهره واقعی مدعیان دروغین و فتنه گران نفوذی را نشان داد.

یاد و خاطره حماسه نهم دی را برای همیشه گرامی و زنده نگه خواهیم داشت.

پایگاه مقاومت بسیج شهدای مرصاد شرکت بیمه دانا