×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

کیوسک خبر: به گزارش کیوسک خبر به نقل از خبرگزاری مهر، محسن هاشمی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران جزئیات جلسه امروز شورای شهر را تشریح کرد.

وی تصریح کرد: فردا (دوشنبه) زمان ارائه پیشنهادات توسط اعضای شورا تمام می‌شود و دفترچه پیشنهادات جمع آوری و از اوایل اسفند در دو نوبت صبح و عصر لایحه بودجه ۹۹ شهرداری بررسی خواهد شد.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که سال گذشته بسیاری از جزئیات لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق بررسی شد و تنها کلیات بودجه در صحن مطرح و به رأی گذاشته شد که اهالی رسانه به این موضوع انتقاد داشتند، به شوخی گفت: امسال نیز نحوه بررسی لایحه بودجه در صحن شورا همانند سال گذشته است. البته بودجه شامل بخش‌های مختلفی مانند منابع، مصارف، تبصره‌ها و بودجه سازمان‌ها و شرکت هاست که هیچ وقت به صورت جزئی در صحن مطرح نمی‌شد. ما ابتدا منابع و مصارف را مورد بررسی قرار می‌دهیم و پس از آن تبصره‌ها بررسی خواهند شد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص بررسی اعتراضات به افتتاح پروژه زیرگذر استاد معین در جلسه امروز هم اندیشی اعضای شورا گفت: این موضوع و دلایل وقوع آن در جلسه هم اندیشی مطرح شد. برخی از اعضا گمان می‌کنند که شهردار تهران تصور کرده که شهردار منطقه در این خصوص هم دستی داشته و به همین دلیل شهردار منطقه را عزل کرده که به دلیل آنکه شهردار در مأموریت خارج از کشور است، هنوز نتوانسته‌ایم از دلایل وی آگاه شویم.

وی در خصوص انبساطی بسته شدن بودجه سال ۹۹ گفت: بودجه در بخش هزینه‌ای انقباضی است اما در حوزه عمرانی انبساطی بسته شده است.

هاشمی در پاسخ به پرسشی در خصوص لیست انتخاباتی برای مجلس توسط اصلاح طلبان گفت: من ترجیح می‌دهم در شورا در خصوص موضوعات شهری و شورا گفتگو کنم که خبرنگار به وی گفت در جلسه هم اندیشی در این خصوص صحبت شده که هاشمی پاسخ داد بر اساس تصمیم شورای عالی اصلاح طلبان قرار نیست لیستی توسط آنها ارائه شود. مقرر شد اعضا لیست جداگانه ای بدهند به همین دلیل ما روز گذشته در حزب کارگزاران در این خصوص صحبت‌هایی کردیم و امروز هم حتماً جلسه خواهیم داشت. اگر هم احزاب موفق نشوند لیست ۳۰ نفره ارائه کنند شاید از یکدیگر کاندیدا قرض بگیرند.

خبرنگاری به هاشمی گفت آیا این منصفانه است که آنقدر کاندیداهای اصلاح طلبان کم باشد که نتوانند یک لیست ۳۰ نفره ارائه کنند، گفت: من هم قبول دارم این انصاف نیست اما یادتان باشد که خداوند یاور مستضعفان است و آنهایی که از نظر نداشتن کاندیدا در ضعف هستند را یاری خواهد کرد و ما از این بابت نگرانی نداریم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.