×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
به رسمیت شناختن ال‌جی به‌عنوان نهاد اعتبارسنجی بین‌المللی تست نرم‌افزار خودرو

کیوسک خبر ـ مرکز تست نرم‌افزار ال‌جی الکترونیکس رسماً به‌عنوان آزمایشگاه دارای گواهینامه ISO 26262 مورد تأیید قرار گرفت تا آزمایشات ایمنی عملکردی را بر روی نرم‌افزارهای طراحی‌شده برای اتومبیل‌های خودران انجام دهد. به‌عنوان اولین نهاد کره جنوبی برای چنین آزمایشات نرم‌افزاری، نتایج صادرشده توسط مرکز تست نرم‌افزار ال‌جی دارای اعتبار بین‌المللی بوده و در بیش از ۷۰ کشور و منطقه، همچون ایالات‌متحده، اروپا و ژاپن موردپذیرش است.*

ISO 26262 استانداردی بین‌المللی برای ایمنی عملکرد سیستم‌های الکتریکی و الکترونیکی موجود در وسایل نقلیه جاده‌ای است که توسط سازمان بین‌المللی استاندارد‌سازی (ISO) تعریف شده است. یکی از معیارهای اندازه‌گیری و سنجش ISO 26262 احتمال تصادفات ناشی از بروز خطا در نرم‌افزار خودرو، یا فرآیندهای توسعه آن است، که عامل مهمی در تجاری‌سازی وسایل نقلیه خودران محسوب می‌شود. چنین مجوزی نه‌تنها به ال‌جی اجازه می‌دهد که ایمنی عملکرد نرم‌افزارهایی را که برای وسایل نقلیه خودران نوشته‌شده موردبررسی قرار دهد، بلکه تمام سیستم‌های نرم‌افزاری خودرو و AUTomotive Open System ARchitecture (AUTOSAR) را که تحت استاندارد ISO 26262 قرار دارند، بدون دخالت آژانس‌های خارجی مورد آزمایش قرار دهد.

این مجوز بر اساس طرح اعتبارسنجی آزمایشگاهی کره (KOLAS) ‌صادرشده است که یک آژانس معتبر بین‌المللی با وظیفه ایجاد سیستم‌های استاندارد ملی است و بررسی عملکرد استانداردسازی صنعتی در مسائل مربوط به ایمنی و کیفیت را بر عهده دارد. مرکز تست نرم‌افزار ال‌جی قبلاً از سوی KOLAS به‌عنوان یک موسسه بین‌المللی تست معتبر در زمینه اندازه‌گیری کیفیت نرم‌افزار (ISO/IEC 25023)‌ و ایمنی عملکرد صنعتی (IED 61508-3) در محصولات و تکنولوژ‌هایی همچون لوازم‌خانگی هوشمند، تلویزیون، ربات، هوش مصنوعی، کلاود و انرژی مورد تأیید قرارگرفته است.

دکتر I.P. Park رئیس و مدیر ارشد فناوری ال‌‌جی الکترونیکس می‌گوید: «ال‌جی الکترونیکس بسیار مفتخر است که امکان صدور بهترین تأیید ایمنی عملکرد جهانی را در زمینه نرم‌افزارهای خودرو از آن خودکرده است. با این تأییدیه، ال‌جی قادر خواهد بود محصولات و خدمات بهتری را ارائه دهد که مشتریان می‌توانند برای استفاده از مطمئن‌ترین نرم‌افزار ممکن به آن‌ها اطمینان کنند.»

###

  • بر اساس توافقنامه اعتبارسنجی متقابل ILAC یا ILAC MRA.

###

درباره ال‌جی الکترونیکس

ال‌جی الکترونیکس یکی از نوآوران بین‌المللی در عرصه تکنولوژی و لوازم الکترونیکی مصرفی با حضور در تقریباً تمامی کشورها است و بیش از ۷۵۰۰۰ نیروی کار در سراسر دنیا دارد. پنج شرکت زیرمجموعه ال‌جی (لوازم‌خانگی و راهکارهای تهویه مطبوع، سرگرمی‌های خانگی، ارتباطات موبایل، راهکارهای تجهیزات اتومبیل و راهکارهای تجاری) درمجموع طی سال ۲۰۲۰ فروشی بالغ‌بر ۵۶ میلیارد دلار را ممکن ساخته‌اند. ال‌جی یکی از تولید‌کنندگان پیشگام محصولات خانگی و تجاری است که دامنه وسیعی از محصولات همچون تلویزیون‌ها، لوازم‌خانگی، راهکارهای تهویه مطبوع، ابزارهای موبایل، مانیتورها، ربات‌های سرویس‌دهنده، تجهیزات اتومبیل و برندهای پریمیوم LG SIGNATURE و LG ThinQ هوشمند را عرضه می‌کند که نام‌هایی آشنا در سراسر جهان هستند. برای دریافت آخرین اخبار به www.LGnewsroom.com مراجعه نمایید.

روابط عمومی شرکت ال‌جی الکترونیکس در ایران: آقای کاوه مفتخری

 شماره تماس: ۲۶۲۰۵۹۴۰

ایمیل: kaveh.moftakhari@lge.com