×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مدیرعامل پتروشیمی پردیس گفت: عرضه محصولات تولیدی شرکت ها در بورس کالا، جذابیت های زیادی برای تولیدکنندگان دارد و ما در پتروشیمی پردیس نیز به دنبال استفاده از ظرفیت های رینگ صادراتی بورس کالا هستیم.

به گزارش کیوسک خبر، محمدرضا میری لواسانی مدیرعامل پتروشیمی پردیس در نشست خبری با اصحاب رسانه و در پاسخ به سوال کالاخبر در حوزه عرضه محصولات پتروشیمی پردیس در بورس کالا گفت: عرضه محصولات تولیدی شرکت ها در بورس کالا، جذابیت های زیادی برای تولیدکنندگان دارد و ما در پتروشیمی پردیس نیز به دنبال استفاده از ظرفیت های رینگ صادراتی بورس کالا هستیم.

میری لواسانی افزود: همچون سایر صنایع نظیر فولاد و آلومینیوم به فروش در رینگ صادراتی فکر می کنیم و اگر محدودیت ناشی از بازگشت ارز حاصل از صادرات پتروشیمی ها مرتفع شود از این موضوع استقبال می کنیم.

وی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت توسعه بازاریابی در حوزه پتروشیمی اظهار کرد: برند اوره پتروشیمی ایران در بازارهای صادراتی شناخته شده است و باتوجه به اینکه تمامی واحدهای پتروشیمی در کشور اوره با کیفیت و مناسب تولید می‌کنند، توانسته این در این حوزه بازار خوبی را به دست آوریم.

وی درباره برنامه‌های توسعه‌ای اظهار کرد: دو پروژه توسعه‌ای در دستور کار است. یکی پروژه همت که با مجوز وزارت نفت، کلید خواهد خورد که به دلیل جمع‌آوری co۲ منطقه و مازاد آمونیاکی که داریم، پروژه مهمی است که می‌تواند ظرفیت تولید در پتروشیمی پردیس را به میزان یک میلیون تن افزایش دهد. این پروژه زیست‌محیطی است.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس با بیان اینکه در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن اوره به برزیل صادر می‌شود، گفت: قرارداد مهندسی و تولید ساخت چند ۱۰ هزار قطعه مورد نیاز شرکت‌های داخلی توسط این پتروشیمی در حال انجام است و از این طریق آنتی کیک که به کمک آن، میزان ماندگاری اوره در زمین از سه ساعت به سه ماه افزایش پیدا می‌کند و به وسیله این دستاورد کود اوره دیگر کلوخه نمی‌شود، ساخته می شود.

میری لواسانی با بیان اینکه در سال مالی ۱۴۰۲ بیش از دو میلیون و ۹۹۳ تن اوره در پتروشیمی پردیس تولید شده است. همچنین در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۷۰۴ هزار تن اوره به بخش کشاورزی داخلی اختصاص دادیم و دو میلیون و ۲۹۱ هزار و ۹۵۱ تن صادرات داشتیم، این در حالی است که در سال مالی ۱۴۰۱، پردیس یک میلیون و ۴۸ هزار و ۹۴۲ تن فروش داخلی و دو میلیون و ۱۱۸ هزار و ۹۸۰ تن فروش صادراتی اوره داشته است، یعنی به عبارتی افزایش ۸ درصدی صادرات را تجربه کرده‌ایم. همچنین فروش صادراتی آمونیاک نیز ۸ درصد رشد داشته و از ۲۵۲ هزار تن در سال مالی ۱۴۰۱ به بیش از ۲۷۱ هزار تن در سال مالی ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

میری لواسانی گفت: در دوره تابستان سعی کردیم با افزایش راندمان تا ۱۰۴ درصد، بخشی از کاهش تولید را جبران کنیم.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس چالش های عمده پیش رو را تاثیر پذیری بسیار بالا از قیمت جهانی، محدودیت و قطع بخشی از گاز ورودی در فصل زمستان، افزایش نرخ گاز خوراک و نرخ گاز سوخت، محدودیت ۲۰ روزه ذخیره سازی اوره و عدم ایفای تعهدات وزارت جهاد کشاورزی به شرکت عنوان و اظهار کرد: راه‌اندازی سامانه یکپارچه بازرگانی، تاسیس شرکت اکتشاف و تولید جهت فعالیت در حوزه بالادستی نفت و گاز، موافقت با ساخت انبار ۳۰ هزار تنی در مجتمع از جمله راهکارهای مدیریتی برای کاهش چالش های شرکت پتروشیمی پردیس است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.