×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه به استان قم برای کلنگ‌زنی ساخت ۵۰۰۰ واحد ویلایی و افتتاح ۵۴۷ واحد آماده تحویل به متقاضیان نهضت ملی مسکن، دکتر سیدعباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن در جلسه شورای اداری و شورای مسکن استانداری قم حضور یافت.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از بانک مسکن – هیبنا؛ در این جلسه که دکتر مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و معاونان وزارتخانه، دکتر سیدعباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن، آیت‌ا… سیدمحمد سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه(س)، سید محمد آقامیری استاندار قم، احمد امیرآبادی و مجتبی ذالنوری نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، غلامرضا صالحی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر مدیران شبکه بانکی و دستگاه‌های اجرایی استان حضور داشتند، مشکلات و مسایل متعدد استان قم مورد بررسی و بحث کارشناسی قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی به ارایه گزارشی از تلاش‌های صورت گرفته در رفع معضلات شهری و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی برای کاهش بار ترافیکی شهر قم پرداخت و اولویت های وزارتخانه را تکمیل فرودگاه قم، تعیین تکلیف منوریل و قطار سریع‌السیر قم به اصفهان عنوان کرد.

دکتر بذرپاش با اشاره به برگزاری آیین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ساخت ۵۰۰۰ واحد ویلایی حیاط‌دار روستایی طایقان و بهره‌برداری از ۵۴۷ واحد نهضت ملی مسکن شهر پردیسان قم توضیح داد: واحدهای افتتاح شده تماماً توسط بانک مسکن تامین مالی شده است.

وی افزود: هدف گذاری شده تا پایان امسال نیز ۵۰۰ هزار قطعه زمین روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن به مردم و متقاضیان در سراسر کشور تحویل شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امروز ۵ هزار قطعه زمین در جوار حرم حضرت معصومه(س) در مدار این طرح قرار گرفت و در دو فاز دیگر به تعداد ۱۰هزار قطعه زمین در استان قم واگذار خواهد شد.

دکتر حسینی مدیرعامل بانک مسکن با تشریح عملکرد بانک در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان قم گفت: با تسهیلات‌دهی و تامین اعتبار کامل این بانک در شهریور سال گذشته تعداد ۵۳۲ واحد در قالب پروژه‌های «زیتون ۶ تا ۱۰ قم» در سطح کشور تقسیط و کلید واحدهای مسکونی به متقاضیان تحویل شد.

وی افزود: امروز نیز پروژه‌های «زیتون ۱۳، ۱۴ و ۱۵» به تعداد ۵۴۷ واحد به بهره برداری کامل رسید که تامین مالی کامل این پروژه ها نیز از طرف بانک مسکن انجام شده است.

دکتر حسینی ادامه داد: به طور کلی تعداد ۶۵۰ پروژه و بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی به بانک مسکن استان قم معرفی شده که از این تعداد به تعداد ۱۰۷۱۰ واحد در قالب ۳۴۱ پروژه، ۲۲ میلیارد ریال سهم الشرکه پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک مسکن گفت: پس از تشریح آخرین وضعیت انجام تکالیف بانک در پرداخت تسهیلات در طرح نهضت ملی مسکن به ناترازی منابع بانک در مصارف پرداختی به این طرح اشاره کرد و خواستار تجمیع منابع سازمان‌ها و شرکت های تابعه مجموعه راه وشهرسازی استان در بانک مسکن برای ادامه روند تامین مالی طرح شد.

وی با بیان اینکه بانک مسکن با تمام ظرفیت و توان همچنان پای کار در اجرای طرح نهضت ملی مسکن است تصریح کرد: امیدواریم با مساعدت و دستور استاندار، شرکت‌های خصوصی و پیمانکاران راه و شهرسازی و بنیاد مسکن، گردش مالی و منابع خود را به بانک مسکن انتقال دهند تا با تقویت نقدینگی بانک بتوانیم در راستای تامین مالی پروژه های نهضت ملی مسکن گام موثرتری برداریم.

در این نشست همچنین آیت‌ا… سعیدی گفت: چهره فعلی و مشکلات شهری حال حاضر استان قم، زیبنده ام‌القرای جهان اسلام و شهر کریمه اهل‌بیت(ع) نیست و رفع و تغییر آن مستلزم نگاه ویژه مسوولان در معماری ایرانی- اسلامی و تخصیص امکانات بیشتر به این استان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.