×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

وزیر صنعت و معدن گفت: بنزین بن بست مطلق در کشور ماست و باید بتوانیم از روی آن عبور کنیم.
کیوسک خبر ـ عباس علی آبادی وزیر صنعت معدن و تجارت که در سیزدهمین همایش بین المللی موتورهای درون‌سوز و نفت حضور پیدا کرد در سخنانی گفت:وقتی تکنولوژی می آید این به این معنا است که شما وارد یک پیچ تاریخی شده اید.
او تاکید کرد:به هزار و یک دلیل می توان گفت در حال حاضر وقت این است که از تکنولوژی دنیا در حوزه خودرو استفاده کرد و باید به سمت برقی و هیبریدی شدن خودروها استفاده کرد.
او با اشاره به اینکه وقتی فناوری وارد بالندگی می شود که در آن حوزه میزان مقالات بیشتر شود ادامه داد: در حال حاضر هیدروژن هنوز تجاری نشده است می تواند جای باطری رو یگیرد
اما با این وجود هر قدمی برای توسعه و فناوری می تواند ما را در مسیر پیشرفت قرار دهد.
علی آبادی با اشاره به اینکه بنزین در کشور ما بست مطلق است اضافه کرد: باید از روی بنزین رد بشویم و نمی شود با این شرایط مصرف بنزین با همین شرایط در اختیار مردم قرار دهیم این به جز مشکلات زیست محیطی است که بنزین با خودش به همراه دارد.
او به خودروسازان توصیه کرد اولا از این تغییر خارج نشوید و بعد اینکه به سراغ فناوری های روز دنیا بروید اگر زیر ساخت آن فراهم نیست آن را باید درست کنیم .

تلاش شده کیفیت در خودروهای داخلی افزایش پیدا کند

رییس همایش سیزدهم موتورهای درون‌سوز و نفت گفت: بحث افزایش کیفیت در صنعت خودرو بسیار اهمیت دارد که تلاش شده در این بحث خودروهای داخلی به استاندارهای جهانی نزدیک شود.
مهندس مصطفی میرسلیم رئیس سیزدهمین همایش بین المللی موتورهای درون‌سوز و نفت گفت:برای ارتقای صنعت موتورهای درون سوز باید قدم های محکمی برداشته شود تا ما را به مقصدی که در شأن کشور مان هست برساند.
وی تاکید کرد :دو بحث در این موضوع مطرح است ابتدا تامین نیاز داخل و بعد توجه به بحث صادرات است.
هر چند که در حال حاضر بحث واردات هم مطرح است که در حال حاضر واردات صرف تامین محصول نیست بلکه موضوع مهم واردات بی رویه و قاچاق است که بدون مهار این موضوع نمی توانیم بحث تولید داخل را به ثمر برسانیم .
میر سلیم موضوع کیفیت را بحث مهم در حوزه خودرو خواند و تاکید کرد مراحل دهگانه را برای رسیدن به کیفیت مورد نظر پشت سر گذاشته ایم .

او خاطرنشان کرد: همبندی بعد ساخت در مراحل اول انجام شد که تا حدودی هم موفق بوده ایم
میرسلیم به بحث مهندسی معکوس نیز اشاره کرده و تاکید کرد بحث مهندسی معکوس در زمینه قوای محرکه را نباید با الگو برداری اشتباه گرفت
او خاطرنشان کرد: از ۲۵سال پیش طراحی برای تولید داخل با طراحان به نام آغاز شد و با موفقیت آن را پشت سر گذاشته ایم اما در گام بعد طراحی داخلی مد نظر قرار گرفت که نمونه های زیادی داشته و به این موضوع اهتمام ویژه داشته ایم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با توجه به شکل گیری همکاری بین صنعت و دانشگاه خاطر نشان کرد: در حال حاضر در حدود یک تا دو درصد پایان‌نامه هایی که در دانشگاهها نوشته می شود می تواند تاثیر گذار باشد و بقیه پایان نامه ها عملا قابل استفاده نیست و باید هم دانشگاه در این حوزه اهتمام ویژه داشته باشد و هم شرکت ها توجه بیشتری به حوزه فعالیت دانشگاهها داشته باشند‌
میر سلیم به سیاست مصوب در حوزه ترابری اشاره کرده و تصریح کرد : صنعت از این مصوبه تبعیت نکرده است و ما این سیاست را نتوانستیم اجرا کنیم در واقع اقتصاد انرژی نتوانسته راه را هموارکند در واقع باید تکلیف انرژی مشخص شود یکی از دلایلی که تعداد خودرو بالاست و حتی بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند از خودروی شخصی خود حتی برای سفرهای طولانی استفاده کنند این است که برایشان ارزانتر تمام می شود ما نمی توانیم با این روند اقتصاد انرژی را به مقصد برسانیم.
او به بحث تولید داخلی نیز اشاره کرده و اضافه کرد: اگر تولید داخل نتواند به قیمت رقابتی برسد نتوانسته ایم کاری انجام دهیم چرا که نرخ محصول نهایی در زمانی که مواد اولیه گران تمام می شود قائدتا بالا می رود.
وی به هزینه های محیط زیست ایجاد شده توسط آلاینده ها به‌ویژه خودروهای شخصی اشاره کرده و افزود: باید راهکار برای تصحیح آینده داده شود و نباید ماحصل آن اتلاف وقت و مشکلات محیط‌زیستی باشد.
او به موضوع دو نرخی بودن ارز نیز اشاره کرده و آن را مشکلی در حوزه اقتصاد کلان مطرح کرده و افزود: در برنامه هفتم این موضوع مطرح شده است چرا که در بسیاری از موارد این موضوع باعث فساد شده است یک سیاستی که وضع می شود اقدامات مناسب انجام شود .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.