×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
بنت: با بایدن درباره توقف ایران توافق کردیم!

به گزارش کیوسک خبر، نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پایان سفر به واشنگتن مدعی شد که دیدارش با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا «گرم و مؤثر» بوده و اینکه طرفین رابطه‌ای شخصی و مثبت با یکدیگر دارند که بر مبنای اعتماد است.

بنت در ادامه این ادعا افزود: به همه اهدافی که برای خودمان مقرر کرده بودیم؛ دست یافته و توافق کردیم که در راستای توقف حرکت ایران به سمت سلاح هسته‌ای، مشارکت راهبردی داشته باشیم.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که ایران بارها تاکید کرده که برنامه هسته‌ای اش اهداف صلح آمیزی را دنبال می‌کند و هرگز به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست.

بنت روز جمعه با بایدن در کاخ سفید دیدار کرد تا جدیدترین طرح ضدایرانی تل آویو را به او ارائه کند.

آنگونه که وبگاه «آکسیوس» ادعا می‌کند؛ صهیونیست‌ها نام این راهبرد را «مرگ با هزاران زخم کوچک» گذاشته اند و شامل تقابل جویی با ایران از راه ترکیب اقدامات کوچک بسیار در جبهه‌های متعدد نظامی و دیپلماتیک، به جای یک حمله شدید است.

بنت همچنین مدعی شده است که آمریکا و رژیم صهیونیستی باید علاوه بر برنامه هسته‌ای، اقدامات منطقه‌ای ایران را هم مهار کنند و به همین دلیل آمریکا نباید نیروهایش را از روسیه و عراق خارج کند- پیشنهادی که هیأت صهیونیست به جدی گرفته شدن آن از سوی دولت واشنگتن امیدوار است.

پیشتر هم تایمز اسرائیل مدعی شده بود که طرح پیشنهادی بنت شامل راهبردی است که با اجرای آن، آمریکا از بازگشت به برجام بی نیاز شده و در عین حال، می‌تواند به تقابل جویی با برنامه هسته‌ای و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران بپردازد.

از سوی دیگر، ادعا می‌شود که بایدن به بنت اطمینان داده که در صورت ناکامی دیپلماسی در قبال ایران، او آمادگی توسل به گزینه‌های دیگر را دارد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از یدیعوت آحارونوت، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که آمریکا بازگشت به مذاکرات وین را به ایران واگذار کرده و این طور وانمود می‌کند که این طرف ایرانی است که از ادامه مذاکره طفره می‌رود حال آنکه تهران بارها با ترسیم خطوط قرمز خود تاکید کرده که به زیاده خواهی واشنگتن مبنی بر گنجاندن برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای در اصل برجام، تن نخواهد داد.