×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

به گزارش کیوسک خبر، علیرضا زالی، در جلسه مسئولان کانون‌ها و اعضای شواری بسیج جامعه پزشکی، با اشاره به اینکه حضور بسیجیان در عرصه‌های مختلف خدمت رسانی زبانزد است، از تلاش‌ها و مجاهدت‌های بسیجیان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قدردانی کرد.

وی، کسب رتبه اول بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سطح کشور و استان تهران را تبریک گفت و برنامه صیانت از این جایگاه و تلاش برای اعتلای بسیج کارکنان و مجموعه دانشگاه را ضروری دانست.

زالی در ادامه آثار ماندگار واقعه عاشورا را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: هیچ حادثه و رویداد تاریخی همانند واقعه عاشورا اینچنین در حافظه دنیا نهادینه نشده، فرهنگ غنی که امروز به عنوان فرهنگ عاشورایی از آن یاد می‌شود حاصل عظمت این واقعه و در ادامه مدیون تلاش افرادی است که از این رویداد مهم صیانت کرده‌اند.

وی به خاطرات و جانفشانی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز رخداد بزرگ جنگ تحمیلی به عنوان رویدادی میهنی، اجتماعی و فرهنگی، در تاروپود جامعه تنیده شده و به حافظه ملت بزرگ ایران مبدل شده است.

زالی تاکید کرد: فرهنگ دفاع مقدس باید کماکان تازه و با ظرافت در حوزه‌های مختلف اجتماعی، مدیریتی و اجرایی کشور استمرار یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این مهم که فرهنگ دفاع مقدس برآمده از مردم است، گفت: جانفشانی مردم، کار تیمی و با نگاهی ایثارگرانه ارزشمندترین دستاوردهای دفاع مقدس را رقم زد، نتیجه‌ای که هرگز به ظرفیت‌های کلاسیک و نگاه صرف به منابع دولتی محقق نمی‌شد.

زالی، رکوردشکنی جامعه پزشکی در خدمت رسانی به رزمندگان را مورد توجه قرار داد و ثبت ایثارگری‌های کادر درمان و بهداشت را ضروری دانست.

وی ادامه داد: تیم‌های بهداشتی و درمانی و بسیجیان جان بر کف جامعه پزشکی در قالب تیم اضطراری و بهداری رزمی و در نزدیک‌ترین خطوط مواصلاتی جنگی کارهای بزرگی انجام دادند.

زالی موضوع شیوع کرونا و مشارکت بسیجیان در خدمت رسانی به مردم را حماسه دیگر اعضای بسیج جامعه پزشکی عنوان کرد.

وی محوری‌ترین اصل رجعت به فرهنگ دفاع مقدس و توجه به نقش اثر گذار بسیجیان را، رجعت به طرح شهید سلیمانی عنوان کرد و گفت: این طرح تجلی مجدد درخشش بسیجیان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه محرومیت زدایی، کمک به مردم و اصلاح الگوی زندگی از جمله محورهای طرح شهید سلمیانی است تاکید کرد: بسیجیان باید بیش از هر زمان دیگری اهداف این طرح ارزشمند را با تعصب دنبال کنند.

زالی با بیان این موضوع که بسیجیان در واکسیناسیون کرونا خوش درخشیدند، افزود: همچنان در حوزه واکسیناسیون عمومی به عنوان تجلی کار عمیق مردمی و اجتماعی نیاز گروه‌های بهداشتی و درمانی به همکاری و تعامل بیشتر بسیجیان است.

به گفته وی، توجه به ظرفیت‌های درون زا می‌تواند موجبات پیشرفت ایران اسلامی را محقق کند و بسیجیان به عنوان پیش‌قراولان می‌توانند با این نگاه عمیق و ملی ظرفیت‌های ارزشمند کشور را شکوفا کنند.

تلاش برای تحقق عدالت و کاهش محرومیت زدایی در کشور، برنامه ریزی و ارائه طرح‌های کاربردی و عملیاتی، اصلاح فرآیندها، ترویج فرهنگ مبتنی بر فعالیت‌های تیمی مبتنی بر اخلاق و همچنین پیاده سازی سیاست‌های مبتنی بر اقتصاد مقاومتی از مهم‌ترین مواردی بود که زالی ضرورت توجه به آن را از سوی مسئولان کانون‌ها و اعضای شواری بسیج جامعه پزشکی خواستار شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مهر، وی در پایان نیروهای مخلص بسیجی را نیروهای بر آمده از مردم توصیف کرد و گفت: دریچه‌های ورود به فعالیت‌های بسیجی با نگاه مترقی و متعالی بسیجیان برای همه افراد در ایران اسلامی باز است و این نگاه متعالی موجبات شکوفایی بسیج را مهیا می‌کند.