×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بسته حمایتی از کسب و کارهای مجازی از جمله معافیت های مالیاتی و غیره آماده شده که در هفته آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش کیوسک خبر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خبر خوب امروز مربوط به توسعه اقتصاد دیجیتال و حمایت از کسب و کارهای فضای مجازی است که یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است. کارگروه مربوطه دیروز مصوبه بسیار خوبی را برای کسب و کارهای مجازی صادر کرد.

وی عنوان کرد: معافیت‌های مالیاتی برای کسب و کارهای فضای مجازی و تسهیلات بانکی و … در قالب ۱۵ ماده به تصویب رسید و پس از نهایی شدن برای اطلاع رسانی آن برنامه خبری خواهیم داشت و به موجب این مصوبه جان تازه ای در کسب و کارهای مجازی دمیده خواهد شد و بسیاری از نگرانی‌های موجود در این زمینه از بین خواهد رفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با روش وی پی ان در بازار و برنامه دولت برای محدود کردن فروش آنها گفت: همانطور که بارها کارشناسان اعلام کردند استفاده از وی پی ان باعث آسیب پذیری دستگاه‌های کاربران خواهد شد زیرا راه رخنه هکرها به گوشی مردم را تسهیل می‌کند. توصیه کارشناسانه این است که مردم استفاده نکنند.

زارع پور اضافه کرد: استفاده و فروش وی پی ان مجاز نیست اما جرم انگاری نشده و نهادهای مربوطه باید آن را دنبال کنند. استفاده از آنها باعث ناامنی در ادوات مردم خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای کسب و کارها در سکوهایی که حضور دارند مخاطب بسیار اهمیت دارد. این نگرانی جدی است و اینکه برای کسانی که به تشخیص خود تصمیم می‌گیرند در سکوهای داخلی فعالیت کنند، چه سرنوشتی رقم خواهد خورد در همان مصوبه بسته تبلیغاتی برای آنهایی که از سکوهای داخلی استفاده کنند پیش بینی شده است و می‌توانند در کوتاه مدت سکوهایی که در پلتفرم‌های خارجی داشتند در مدت زمان کوتاهی به دست بیاورند و جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رابطه با نحوه پرداخت ضرر و زیان کاربران از سوی اپراتورها گفت: در هیچ زمانی اینترنت ملی در کشور قطع نشده بود. در ساعت‌هایی محدودیت وجود داشت اما قطعی اینترنت وجود نداشت. چند روز است که عمدتاً غیر از دو پلتفرم مشخص محدودیت‌ها برداشته شده است. محدودیت‌ها برطرف شود ضرر و زیان کاربرها از سوی اپراتورها پرداخت خواهد شد.

به گزارش کیوسک خبر به نقل از مهر، زارع پور در رابطه با سرنوشت پلتفرم‌های دارای محدودیت بیان کرد: تصمیم گیری در مورد سرنوشت پلتفرم‌های محدود خاص بر عهده مراجع ذی ربط است و وزارت ارتباطات تنها یکی از اعضای تصمیم گیرنده است که مشورت‌ها را ارائه می‌دهد و حرف ما این است که برای مثال به ارائه دهندگان خدمات اینترنت ماهواره‌ای هم گفتیم هر شرکتی قواعد ایران را بپذیرند از فعالیتشان در کشور استفاده می‌کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.