×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در همایش تجلیل از خادمین مواکب سازمان در ایام اربعین حسینی، حماسه بزرگ اربعین را تصویر خدمت عاشقانه و کرامت اسلامی توصیف کرد و گفت: تصویری که در این خدمت عاشقانه قابل مشاهده است، امتداد قیامی است که به قیام امام زمان (عج) برای گسترش عدالت متصل می‌شود، آرمانی که ما در تأمین‌اجتماعی برای تحقق آن فعالیت می‌کنیم.

کیوسک خبر ـ دکتر میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در مراسم تجلیل از خادمین مواکب سازمان در ایام اربعین حسینی گفت: حضور در جمع منتخب موکب‌داران سازمان، بسیار مایه خرسندی است و اینکه ما خودمان را به این جمع متبرک کنیم برای ما بسیار مهم بود. تصویری که از حماسه بزرگ اربعین در این جمع متبلور است، تصویر خدمت عاشقانه و کرامت اسلامی است؛ خدمت عاشقانه در مسیر حضرت اباعبدلله که همه دارایی خود را در راه خدا داد.
وی افزود: اینکه در روایات و در فرمایشات اهل بیت برای خدمتگزاران به زوار اجر غیرقابل محاسبه را مطرح کرده‌اند، بزرگان در تفسیر آن می‌گویند طبیعی است کسی که همه چیزش را در راه خدا می‌دهد، منطقاً خداوند هم همه چیزش را برای او می‌دهد و چنین حرکت عظیمی را رقم می‌زند.
دکتر موسوی ضمن تبریک ایام ولادت پیامبر (ص) و امام صادق (ع) و هفته وحدت، اظهار داشت: امام صادق (ع) طلب مغفرت می‌کند برای زوار حسین (ع)، برای کسانی که دارایی‌شان را در این راه می‌دهند و برای کسانی که بدن‌هاشان را در این راه به سختی می‌اندازد. این را امام صادق (ع) می‌گوید و در برابر کلام امام، تشکر و تجلیل ما از خادمین چه ارزشی دارد.
وی افزود: عزت، استقلال، شرف، آزادی و تمام وجود و زنده بودن اسلام از امام حسین (ع) است. برای همین در دشمنان در مقابل فرهنگ تکریم امام حسین (ع) می‌ایستند. تا مکتب امام حسین علیه‌السلام زنده است، در این مکتب شهید امیراحمدی‌ها پرورش پیدا می‌کنند. شهید بزرگوار قبل از ظهر در سازمان مشغول خدمت به مردم بود و بعد از ظهر در مسیر جانفشانی در راه حسین (ع) بود؛ کجا می‌شود چنین چیزی پیدا کرد جز در مکتب ائمه علیهم السلام؟
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: دشمن امروز در مقابل دستاوردهای این مکتب، قد علم کرده است. نوع پوشش مردم، بهانه است تا مکتبی که هندسه قدرت جهان را تغییر داده و ملت امام حسین که در این هندسه قدرت دارد به لحاظ مادی و معنوی نقش‌آفرینی می‌کند، به خیال خام دشمن تضعیف شود. دشمن، مقابل نظامی ایستاده که می‌خواهد در مسیر پیش رو به دست مبارک حضرت مهدی (عج) و جهانی شدن واقعی بیفتد. اربعین از این نظر برای ما مهم است. ما تا پای جان، پای این مکتب می‌ایستیم.
وی افزود: تصویری که در این خدمت عاشقانه قابل مشاهده است، امتداد قیامی است که به قیام امام زمان (عج) برای گسترش عدالت متصل می‌شود، آرمانی که ما در تأمین‌اجتماعی برای تحقق آن فعالیت می‌کنیم. البته خود حضرت انتخاب می‌کنند و ما در این مسیر باید مورد عنایت و تفضل ائمه قرار بگیریم. دایره رحمت ائمه علیهم‌السلام وسیع است و اجازه نمی‌دهند کسی که محبت آنها را در دل دارد، حتی در بدترین احوالاتش از آنها فاصله بگیرد.
دکتر موسوی در ادامه گفت: ما کار را آغاز می‌کنیم، اما ادامه و توسعه و ارتقای مسیر با خود ائمه (ع) است. کسی که در این حریم وارد شود، حرمت پیدا می‌کند. ما باید به شما افتخار کنیم که در این حریم وارد شدید. این مقام، مقامی است که باید حفظش کنیم و نباید به آن مغرور شویم و اگر دقت نکنیم از ما می‌گیرند. ما باید در این مکتب خودمان را پیدا کنیم.
وی با اشاره به اینکه امسال نخستین سال و آغاز این حرکت بود و سختی کار در سال اول بیشتر است، گفت: برخی عزیزان انتقادهایی در این رابطه مطرح کردند که برخی بجا و برخی هم نابجا بود. باید تلاش کنیم که در سال‌های آینده با تجربه‌ای که امسال کسب شد، اوضاع بهتر شود. مهم این است که در سازمان تامین‌اجتماعی علم اباعبدالله (ع) در قالب مواکب برافراشته شد، ستون خیمه بالا رفت و ان‌شاءلله دیگر پایین نمی‌آید. باید در سال‌های آینده از قبل برنامه‌ریزی کنیم و این حرکت را توسعه بدهیم. این فرهنگ، فرهنگ نجات ماست، چه در بخش رحماءُ بینهم و چه در بخش اشدّا علی الکفار. چیزی که می‌تواند همه حوادث مثل حوادث اخیر را جمع می‌کند، رحمت واسعه‌ی این مکتب است.
دکتر موسوی افزود: امروز دشمن وسط میدان است و نمی‌توانیم این را انکار کنیم. دست استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌الملل از آستین جریان نفوذ بیرون زده است. اما نقص ما باعث پیدا شدن این حوادث می‌شود. بزرگ‌ترین کاری که ما می‌توانیم برای امنیت کشور انجام بدهیم، توسعه خدمت به مردم است. تأمین‌اجتماعی با بیش از ۴۵ میلیون نفر از مردم ارتباط مستقیم و غیرمستقیم دارد. باید با رویکرد خدمت عاشقانه در کف جامعه حضور پیدا کنیم و مهمترین دستاورد مواکب این است که این الگوی ارائه خدمت را به میدان می‌آورد.
وی افزود: این مکتب برای ما یک الگوست، چنان که در دایره عشق اهل بیت، همه جذب و هضم می‌شوند، چون اهل بیت در خدمت بی‌منت سرآمد هستند. در مکتب اهل بیت مشکل را ریشه‌ای حل می‌کنند. ما در حکمرانی باید پاسخگوی مردم باشیم و اگر همت و تلاش باشد خدا برکت می‌دهد. اباعبدالله (ع) به کسی که برای حل مشکل مالی به ایشان مراجعه کرده بود، فرمودند نیازت را جز به سه فرد نگو؛ آنکه دین‌دار باشد، آنکه جوانمرد باشد و آنکه اصالت خانوادگی داشته باشد. در مراجعات مردمی ما باید این‌چنین باشیم و این کلام امام حسین (ع) خطاب به ما است. این وظیفه‌ای است که بر عهده ماست و ما باید این الگو را جلو ببریم.
دکتر موسوی خاطرنشان کرد: برخی در ابتدای کار مدیریت جدید تأمین‌اجتماعی، گفته بودند اگر این جوان‌ها توانستند در تامین‌اجتماعی یک ماه حقوق بدهند، کلاهشان را بیاندازند بالا؛ در حالی که ما ۱۲ ماه حقوق داده‌ایم و این ماه سیزدهم است و ۸۸ هزار میلیارد بدهی را هم پرداخت کردیم.
مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با انتقاد از سکوت برخی شخصیت‌ها، گفت: جایی که دشمن و نفاق و جریان نفوذ به میدان آمد، باید تا پای جان مثل شهید امیراحمدی بایستیم. امروز روز سکوت نیست. کسی که در مکتب اهل بیت است هر لحظه‌اش ابتلا و آزمون است. در آزمون هم سره از ناسره و راستگو از دروغگو مشخص می شود. مکتب ما مکتب مادی نیست که در یک سطح بریده از آرمان‌های انسانی بایستیم.
وی افزود: من تشکر می‌کنم از همه شما عزیزان، از استان‌هایی که با جان و دل کار کردند. آرزو می‌کردم که در مواکب حضور پیدا کنم و من هم یک لیوان آب بریزم، اما میسر نشد. از کادر درمان، از بسیج جامعه پزشکی که با یک همگرایی و کار تیمی خوب و محکم کار را پیش بردند تشکر می‌کنم.
دکتر موسوی خاطرنشان کرد: اگر در این مکتب بمانیم از این گرفتاری‌ها رهایی پیدا می‌کنیم. در این روزها باید یاد کنیم از سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی که در این مسیر گردن همه جهان اسلام حق بزرگی دارد. ان‌شاءلله خداوند کمک کند در این مکتب بمانیم.
وی افزود: تأمین‎اجتماعی یک نهاد و سازمان انقلابی است و اگر از برخی ظرفیت‌ها استفاده نشده خود ما مقصریم. باید از همین امروز برنامه‌ریزی کنیم تا ان‌شاءلله سال بعد این حرکت عظیم پرشورتر برگزار شود و من مطمئنم این مسیری است که با قدرت بیشتر طی خواهد شد.
موسوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جدی بودن دولت در امر فسادستیزی گفت: در فرصتی که در اختیار ما قرار گرفته، فسادستیزی اولویت ماست. بدانید که هیچ کس در سازمان تأمین‌اجتماعی حاشیه امن ندارد و نخواهد داشت. فساد خط قرمز ماست و ما هیچ تعارفی با کسی نداریم و در این دوره با ذره‌بین مسائل را دنبال می‌کنیم. چون حق‌الناس خط قرمز ماست.
وی در پایان گفت: حرکت در مسیر خدمت به امام حسین را به شما تبریک می‌گویم و امیدوارم این نشانه تقوای الهی بیش از پیش مورد عنایت اباعبدالله قرار بگیرد و این نشانه‌ای که ما را به این مسیر هدایت کرده تقویت شود.
دکتر احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در مراسم تجلیل از خادمین مواکب اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر گفت: مبدع و پایه‌گذار این حرکت بزرگ مدیرعامل محترم سازمان بودند که در اردیبهشت امسال، اولین جلسه را در این رابطه برگزار کردند. مایه خرسندی است چالش‌‌های مختلفی که در سازمان وجود دارد، باعث نشده که مدیرعامل از بحث‌های فرهنگی غافل شوند و من از این بابت از ایشان تشکر می‌کنم.
اسفندیاری ضمن تشکر از بسیج جامعه پزشکی و بسیج کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی و مدیران بیمه و درمان استان‌ها به‌خاطر رقم زدن این اتفاق بزرگ، اظهار داشت: این حرکت بزرگ، یک حرکت دینی بود. برخی خیال کردند برپایی مواکب با بودجه سازمان انجام می‌شود و از این بابت ابراز نگرانی کردند. در حالی که بخش قابل‌توجهی از بودجه این حرکت از نذوراتی که همکاران در این زمینه داشتند و اهدا کردند، تامین شد.
وی با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: در اغتشاشات اخیر دشمن می‌خواست آثار حرکت بزرگ اربعین را از بین ببرد و تحت‌الشعاع قرار دهد، اما موفق نشد و نخواهد شد. کشوری که امثال شهید سلمان امیراحمدی دارد، دشمن نمی‌تواند در آن کشور کاری از پیش ببرد. کشوری که چند میلیون زائر اربعین دارد، دشمن نمی‌تواند علیه آن ملت اقدام جدی کند.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در ایامی که مواکب اربعین و دهه آخر صفر توسط سازمان تأمین‌اجتماعی برپا شد، ۶۲ هزار نفر در مواکب درمانی پذیرش شدند، ۴۳۰ پزشک و پرستار خدمت ارائه کردند و در مجموع حدود ۱۰ هزار نفر در مواکب سازمان پذیرایی شدند.
محسن تقیانی، مدیرکل فرهنگی، اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این همایش با تبریک ایام هفته وحدت، میلاد پیامبر (ص) و حضرت امام صادق (ع) و همچنین تبریک و تسلیت شهادت مظلومانه‌ی بسیجی مدافع امنیت شهید سلمان امیراحمدی توسط منافقین داخلی، گفت: در این فتنه بزرگی که دشمن تدارک دیده بود و همه عوامل داخلی و خارجی بسیج شدند که ایران عزیز تجزیه شود، جوانان و حافظان امنیت ما این فتنه را خاموش کردند و البته ما عزیزانی را در این راه از دست دادیم که همکار عزیز ما هم یکی ازآنها بود.
وی افزود: امسال برای اولین بار در سازمان به لطف اباعبدالله (ع) و عنایت ایشان، یک اتفاق بزرگ و هماهنگ شکل گرفت و ما در ایام اربعین در قالب ۱۳ موکب درمانی و اسکان، به زائرین امام حسین (ع) ارائه خدمت کردیم که در نوع خود بی‌نظیر است.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی تاکید کرد: ما در چهار مرز خروجی و یک مرز ورودی، ارائه خدمت داشتیم و این علاوه بر مواکبی بود که در کربلا برپا شد. دو موکب درمانی در کربلا داشتیم. یک مورد را بسیج جامعه پزشکی تأمین اجتماعی برپا کردند. موکب دیگر نیز تحت مدیریت همکاران درمان استان سمنان در کنار حرم اباعبدالله (ع) برپا شد. دو موکب اسکان هم یکی در پل ضریبه و دیگری در صحن عقیله داشتیم که امکان اسکان همزمان بیش از هزار نفر از زائرین در آن فراهم شد.
وی خطاب به خادمین مواکب گفت: همه این اتفاقات علاوه بر اینکه لطف حضرت اباعبدالله بود، به برکت زحمات شبانه‌روزی و داوطلبانه تک تک شما عزیزان رقم خورد. ان‌شالله سال‌های بعد این کار با وسعت بیشتری ادامه پیدا کند.
تقیانی با اشاره به اینکه هیچ کار فرهنگی و تربیتی در این مدت کوتاه نمی‌توانست این مقدار تأثیرگذار باشد، افزود: ان‌شالله نتایج این کار در عملکرد سازمان تأثیر خواهد گذاشت. خداوند را شاکرم که توفیق داشتیم در کنار شما به زوار اباعبدالله (ع) و علی بن موسی‌الرضا (ع) خدمت کنیم. در این ایام شش هزار نفر برای خادمی ثبت‌نام کردند که ما تعداد کمی را می‌توانستیم جوابگو باشیم و این یک ظرفیت بزرگی است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.