×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اولین دوره آموزشی بین‌المللی تکافل پژوهشکده بیمه، با برگزاری نشست جمع‌بندی و تبادل نظر برای همکاری‌های آتی با مرکز بانکداری و اقتصاد اسلامی با حضور رئیس پژوهشکده بیمه و مدرسان این دوره در محل پژوهشکده بیمه پایان یافت.
به گزارش کیوسک خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشکده بیمه، در نشست جمع‌بندی و نظرسنجی اولین دوره آموزشی بین‌المللی تکافل پژوهشکده بیمه که عصر روز شنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۱ در محل پژوهشکده بیمه برگزار شد، ضمن جمع‌بندی این دوره آموزشی، برای ادامه همکاری‌های مشترک با مرکز بانکداری و اقتصاد اسلامی بحث و تبادل نظر شد.
در این نشست رئیس پژوهشکده بیمه ضمن قدردانی از دکتر محمد زبیر مقال رئیس مرکز بانکداری و اقتصاد اسلامی و خانم یسری رمضان مدیر هماهنگی پژوهشی در دانشگاه بین‌المللی پاکستان برای برگزاری موفق اولین دوره آموزشی بین‌المللی تکافل پژوهشکده بیمه ابراز امیدواری کرد با گسترش همکاری‌های مشترک بین پژوهشکده بیمه و مرکز بانکداری و اقتصاد اسلامی در جهت اهداف تعیین شده در تفاهم‌نامه میان دو مجموعه، تاسیس اولین شرکت تکافل در ایران نیز به مرحله اجرا برسد.
دکتر محمدمهدی عسگری خاطر نشان کرد پژوهشکده بیمه به عنوان همکار مرکز بانکداری و اقتصاد اسلامی، تمامی برنامه‌های آتی خود در حوزه تکافل و مالی اسلامی را با این مرکز به اشتراک خواهد گذاشت و در طراحی و اجرای این برنامه‌ها نیز از دانش و تجربه مرکز بانکداری و اقتصاد اسلامی بهره‌مند خواهد شد. همچنین اعزام مدیران ارشد صنعت بیمه به یکی از کشورهای اسلامی به منظور آشنایی با ساختار و عملکرد شرکت‌های تکافلی در آینده‌ای نزدیک رقم خواهد خورد و اعضای هیات علمی پژوهشکده بیمه نیز آماده همکاری با مرکز بانکداری و اقتصاد اسلامی انجام پژوهش‌ها در زمینه بیمه، تکافل، ریاضی، آمار و اقتصاد خواهند بود.

دکتر عسگری با دعوت از دکتر محمد زبیر مقال جهت شرکت در بیست‌و‌نهمین همایش ملی و دهمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه و مراسم رونمایی از محصولات تکافل که در آذرماه ۱۴۰۱ با حضور وزیر اقتصاد برگزار خواهد شد، از آغاز ترجمه کتب پیشنهادی ایشان در حوزه تکافل و مالی اسلامی به زبان فارسی در آینده نزدیک خبر داد.
در ادامه این نشست رئیس مرکز بانکداری و اقتصاد اسلامی ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و آشنایی با فعالان حرفه‌ای صنعت بیمه در جریان برگزاری اولین دوره آموزشی بین‌المللی تکافل، اشتیاق و ظرفیت یادگیری شرکت‌کنندگان در این دوره را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود، کشور ایران به لحاظ دارا بودن زیرساخت‌های مناسب و منابع انسانی توانمند، از ظرفیت بسیار خوبی برای راه‌اندازی تکافل برخوردار است.
دکتر محمد زبیر مقال با اشاره به برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌‌های بین‌المللی مختلف در زمینه تکافل و مالی اسلامی توسط مرکز بانکداری و اقتصاد اسلامی، از پژوهشکده بیمه جهت شرکت در این دوره‌ها دعوت کرد و افزود، این مرکز آماده همکاری با پژوهشکده بیمه در زمینه تاسیس شرکت‌ تکافل، تسهیل ارتباطات بین‌المللی و راه‌اندازی شعب تکافل شرکت‌های بیمه ایرانی در کشورهایی نظیر مالزی و پاکستان می‌باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.